Το… 1/10 του γερασμένου στόλου των περίπου 10.000 οχημάτων της Ελληνικής Αστυνομίας, αναμένεται να αντικατασταθεί το επόμενο χρονικό διάστημα μετά το «ναυάγιο» στις διαπραγματεύσεις με γνωστή αυτοκινητοβιομηχανία για την δωρεά 5.000 πετρελαιοκίνητων οχημάτων με αντιστάθμιση την συντήρησή τους σε συνεργεία της.
Σχεδόν το 70% του σημερινού στόλου της αστυνομίας, είναι άνω της δεκαετίας, και έχει καταγράψει από 400.000 έως 700.000 χιλιόμετρα!
Ήδη έχει συσταθεί ειδική επιτροπή στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη προκειμένου να απευθυνθούν σε αντιπροσωπείες αυτοκινητοβιομηχανιών στη χώρα μας για να αξιολογήσουν την χαμηλότερη προσφορά με τις υψηλότερες προδιαγραφές οχημάτων που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αστυνομίας.
Το προηγούμενο χρονικό διάστημα η συμφωνία προμήθειας 5.000 οχημάτων με πετρελαιοκίνηση από κορεατική εταιρεία,
«ναυάγησε» οριστικά, παρά τα αρχικά ενθαρρυντικά σημάδια.
Παρότι εξοικονομήθηκαν τα 13 εκατομμύρια ευρώ για την αγορά κάποιων οχημάτων, αυτή μοιάζει «σταγόνα στον ωκεανό», με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη εκτός από την αναζήτηση ενδιαφέροντος από άλλες αντιπροσωπείες αυτοκινητοβιομηχανιών, εξετάζει την προμήθεια οχημάτων με… leasing αν ξεπεραστούν τα νομοθετικά κολλήματα και η απροθυμία των εταιρειών σε μία ασύμφορη για εκείνες προμήθεια. Ήδη το επόμενο χρονικό διάστημα θα περάσει τροπολογία με την οποία θα ρυθμίζονται οι διατάξεις διαπραγμάτευσης για προμήθειες του δημοσίου.
Η λύση του leasing, που είχε εξετασθεί και στο παρελθόν, αρχικά φαίνεται να «κολλάει» σε νόμο του… 1953, που ισχύει ακόμη και σήμερα για την αγορά οχημάτων από υπηρεσίες του Δημοσίου. Στην περίπτωση που επιλεγεί αυτή η λύση θα γίνει χρήση της τροπολογίας που είναι υπό κατάθεση για να ξεμπλοκάρει τη διαδικασία.
Όπως και να έχει όμως η σημαντικότερη αιτία που δεν μπορεί να προχωρήσει ένας τέτοιος τρόπος ανανέωσης του στόλου των οχημάτων, ανακύπτει από τις ίδιες τις εταιρείες leasing, για τις οποίες δεν είναι συμφέρουσα μια τέτοια προμήθεια παρά τα μεγάλα αριθμητικά μεγέθη.
Ουσιαστικά όπως τονίζεται στο thetoc.gr, δεν συμφέρει τις εταιρείες να έχουν τη συντήρηση των οχημάτων για μια 5ετία, όταν από το τιμόνι κάθε οχήματος περνούν δεκάδες αστυνομικοί οδηγοί. Επίσης, ένα όχημα που έχει χρησιμοποιηθεί με αυτόν τον τρόπο από δημόσιο οργανισμό και πόσο μάλλον από αστυνομική αρχή, δεν θα μπορεί να μεταπωληθεί, ενώ δύσκολα θα αγοραζόταν και από την ίδια την ΕΛ.ΑΣ.
Πρέπει να τονιστεί ότι σχεδόν το 70% του σημερινού στόλου της αστυνομίας, είναι άνω της δεκαετίας, και έχει καταγράψει από 400.000 έως 700.000 χιλιόμετρα!

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια θα εγκρίνονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι θα εκφράζουν και τις απόψεις του ιστολογίου.