Τοποθέτηση στα Θέματα:
1. Έγκριση Απολογισμού, Ισολογισμού και αποτελεσμάτων χρήσεως οικ. έτους 2019. (άρθρο 163 παρ. 4 του Ν.3463/2006 ΔΚΚ)
2. Έγκριση
Απολογισμού, Ισολογισμού και αποτελεσμάτων χρήσεως οικ. έτους 2020. (άρθρο 163
παρ. 4 του Ν.3463/2006 ΔΚΚ)
Ισολογισμοί
– Απολογισμοί Δήμου Δελφών 2019, 2020
Η Δημοτική αρχή μπήκε σε αγώνα δρόμου
για την έγκριση των Απολογισμών και Ισολογισμών των προηγούμενων χρονιών τα
τελευταία 3 έτη, συμπεριλαμβανομένου και του τρέχοντος.
Αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας είναι η συζήτηση σήμερα στο δ.σ. για τα
έτη 2019 & 2020, με την πρόταση από τον εισηγητή να εγκριθούν από το σώμα
οι Ισολογισμοί των αντίστοιχων ετών.
Το 1ο Συμπέρασμα είναι πως η ετεροχρονισμένη διαδικασία της ψήφισης των Ισολογισμών & Απολογισμών,
έχει χαρακτήρα τυπικό – διεκπερεωτικό και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να συνεισφέρει ουσιαστικά η συζήτηση των αποτελεσμάτων τους από το δημοτικό συμβούλιο.Η διαπίστωση αυτή έγινε παραδεκτή
από τον ορκωτό λογιστή και τον αρμόδιο αντιδήμαρχο στην εισήγησή τους των
θεμάτων αυτών.
Συμπέρασμα 2ο, το
δημοτικό συμβούλιο έχει χάσει την ιδιότητα του Ανώτερου οργάνου στο οποίο
λογοδοτεί ο διαχειριστής του Δήμου δηλαδή η Δημοτική Αρχή. Ένας μάλιστα
αυστηρός κριτής – παρατηρητής μπορεί να ισχυριστεί πως το δ.σ. αποδεχόμενο την
συζήτηση των θεμάτων αυτών μετά τόσα έτη, συμπράττει ουσιαστικά και αυτό με την
σειρά του στην επικύρωση αυτής της τακτικής.
Το
3ο Συμπέρασμα που προκύπτει καταδεικνύει πως ποτέ ως σήμερα η συζήτηση
στα δ.σ. των Απολογισμών – Ισολογισμών προηγούμενων ετών δεν αποτέλεσαν χρήσιμο
εργαλείο για την εκπόνηση του Προϋπολογισμού του Δήμου της επόμενης χρονιάς.
Για να το πούμε λαϊκά «Πήγαν στον βρόντο». (*)
4ο
Συμπέρασμα διαβάζοντας τις δύο εκθέσεις του Ορκωτού λογιστή για το 2019
& το 2020 «Γνώμη με Επιφύλαξη» αντιλαμβάνεται ο καθένας μας πως υπάρχουν
ουσιαστικά κενά στην Τεχνική & Νομική υπηρεσία, τα οποία ενδεχομένως να
στοιχίσουν οικονομικά στο άμεσο μέλλον τον Δήμο Δελφών. Παράλληλα γίνεται
αναφορά πως η επισφάλεια από την είσπραξη παλαιότερων οφειλών προς τον Δήμο
υπολογίζεται μικρότερη από αυτή που είναι. Επιβεβαιώνεται με λίγα λόγια ανεπιφύλακτα
το 3ο συμπέρασμά μας, αφού οι παρατηρήσεις που διατυπώνει το 2019
μεταφέρονται αυτούσια το 2020.
Από τον ορκωτό λογιστή στην Βάση της
Γνώμης με Επιφύλαξη κρατάμε τα εξής:
Α) δεν έλαβε γνώση από την Τεχνική
Υπηρεσία του Δήμου για τα Έργα που είναι υπό κατασκευή, για εκείνα που έχουν
ολοκληρωθεί και για εκείνα που έχουν παραληφθεί και το 2019 & το 2020. Ο
υπολογισμός για το πραγματικό ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ του Δήμου είναι στον «αέρα».
Β) η Νομική υπηρεσία του Δήμου δεν
έχει αποτυπώσει ποιες είναι οι διεκδικήσεις τρίτων έναντι του Δήμου και
αντίθετα του Δήμου έναντι τρίτων. Τίθεται το ερώτημα, μπορεί να προκύψει μία
νέα υπόθεση «Πλατείας Θεάτρου» που θα σημάνει το άδειασμα των ταμειακών
αποθεμάτων αν υπάρχουν, κλπ ;
Γ) η επισφάλεια των ανείσπρακτων
οφειλών προς τον Δήμο είναι μεγαλύτερη από αυτή που υπολογίζει η Οικονομική
υπηρεσία. Αντίθετα οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις του Δήμου προς τους Προμηθευτές του είναι
αυξανόμενες από έτος σε έτος όπως αποτυπώνεται στο
ΠΑΘΗΤΙΚΟ των ισολογισμών.
Ερώτημα:
Πότε θα μάθουμε την πραγματική οικονομική κατάσταση του Δήμου Δελφών;
Το ερώτημα αυτό έχει γίνει
διαχρονικό.
Το
Πολιτικό Συμπέρασμα που προκύπτει είναι πως οι δημοτικές αρχές του Δήμου
Δελφών έχουν λειτουργήσει σίγουρα ευκαιριακά, ορισμένες φορές μπορεί και
μεθοδευμένα, ειδικότερα στην εκπόνηση & υλοποίηση τεχνικών έργων, τα οποία πολλά
από αυτά δεν εξυπηρέτησαν πρωτίστως πραγματικές ανάγκες της καθημερινότητας των
δημοτών αλλά εξυπηρέτησαν υποσχέσεις στο φιλικό τους εκλογικό ακροατήριο.
Παράλληλα «χάριζαν» την είσπραξη
χρεών σε οφειλέτες του Δήμου αμελώντας τες, παρουσιάζοντας μακροπρόθεσμες
οικονομικές απαιτήσεις από την μια στην εικόνα του ισολογισμού, ανάγοντάς τες σε
πολιτικό εργαλείο από την άλλη.
Τέλος ακολούθησαν την «έξυπνη κατά
αυτούς τακτική» να υλοποιούν έργα με Ανάθεση, τα οποία δεν είχαν ταμειακό
αντίκρισμα αφού δίνονταν δια του λόγου, το οποίο κόστος τους πολλαπλασιάζετε
και διεκδικείτε από τους εργολάβους στα δικαστήρια. Έτσι τορπιλίζουν τα
οικονομικά του Δήμου.
Ερωτούν από την μια τον δημότη: «τι
μπορούμε να κάνουμε με τα χρήματα που έχουμε και τα προβλήματα που
αντιμετωπίσαμε; ». Χρησιμοποίησαν σήμερα για πολλοστή φορά ως άλλοθι την ταμειακή ζημιά από την υπόθεση της «Πλατείας Θεάτρου»
και τα χρήματα που έδωσαν σε εργολάβο με δικαστική απόφαση, χωρίς βέβαια να
ομολογούν και να κατονομάζουν ποιοι ευθύνονται που ήρθε ο Δήμος σε αυτή την
κατάσταση. Ενώ από την άλλη την ίδια στιγμή είχαν εξυπηρετήσει και χρηματοδοτήσει τους ημέτερους.
Με ένα σμπάρο δύο (και περισσότερα)
τρυγόνια!!!
(
* ) Το συνεκτικό
πλαίσιο που προβλέπεται από τον Νόμο για τον Προϋπολογισμό του Δήμου είναι μία
συνεχής διαδικασία κατά την οποία τους πρώτους μήνες του έτους αφού ελεγχθεί ο
Απολογισμός (Ταμειακός έλεγχος) της προηγούμενης χρονιάς, στην συνέχεια εγκρίνεται
ή όχι ο Ισολογισμός έως το τέλος Σεπτεμβρίου. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα που
εξάγονται στην διάρκεια της διαδικασίας αυτής, αρχίζει παράλληλα η σύνταξη ενός
Συνοπτικού Προϋπολογισμού με την συμμετοχή των Κοινοτήτων από την οποία θα
προκύψει ο Προϋπολογισμός του νέου Έτους.
Για τους
ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ
Ο
επικεφαλής δημοτικός σύμβουλος
Παναγιώτης
Μέγκος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου