«Είδα το χάρο με τα μάτια μου, έτρεμα, ζήτησαν αντικατάσταση. Σταματήσαμε σε απόσταση 700 – 800 μ. μεταξύ μας. Αν δεν είχα ακούσει την αναγγελία ή αν είχαμε φύγει λίγο αργότερα από την Αθήνα, τι θα γινόταν;», τονίζει μιλώντας στο «Έθνος» ο Δημήτρης Κουτσιαύτης που είναι πρόεδρος των μηχανοδηγών (Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης – ΠΕΠΕ) και ο οποίος οδηγούσε την αμαξοστοιχία 1210.
«Στις 09:14 βρισκόμουν με την (σ.σ. αμαξοστοιχία) 1210 σε δρομολόγιο από τον Πειραιά προς το αεροδρόμιο. Μόλις έφτασα στην Αθήνα με ολιγόλεπτη καθυστέρηση περίπου 7 με 8 λεπτών, μου δόθηκαν τα απαραίτητα έγγραφα και συγκεκριμένα το 1001. Βγήκα έξω να ελέγξω αν υπάρχει κάποιος τελευταίος επιβάτης, ο οποίος δεν έχει προλάβει να επιβιβαστεί και αμέσως μόλις μου έδωσε η σταθμάρχης του σταθμού Λαρίσης το σινιάλο, έκανα αναγγελία και αποχώρησα. Στην αναγγελία ανέφερα ότι η 1210 από την Αθήνα και σε μόνη γραμμή προς Αγίους Αναργύρους. Βρισκόμουν σε κίνηση με τη δρομολογιακή ταχύτητα».
Τη στιγμή εκείνη και ενώ είχε ξεκινήσει και βρισκόταν στη λεγόμενη μηχανογραφική διάβαση άκουσε τη συνομιλία του μηχανοδηγού του δεύτερου συρμού –αμαξοστοιχία 1307– με την τηλεδιοίκηση του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ):
«Ακούω τον συνάδελφο να λέει από Αγίους Αναργύρους η 1307 τι περιμένει; Κανείς δεν του απαντά. Αντιλήφθηκα ότι κάτι δεν πάει καλά. Κάποια στιγμή λέει το ΣΚΑ η 1307 μόνη γραμμή προς Αθήνα. Ουσιαστικά τον έστελνε πάνω μας», λέει ο κ. Κουτσιαύτης.
Όπως περιγράφει, ο ίδιος αρχικά απέφυγε να κάνει ακαριαία πέδη προκειμένου να μην τρομοκρατηθούν οι επιβάτες του τρένου το οποίο ήταν σχεδόν γεμάτο, προχωρώντας σε πλήρη πέδη και παραμένοντας σε ετοιμότητα. «Αν έβλεπα τα χειρότερα, ήμουν έτοιμος να κάνω ακαριαία πέδη και να κινηθώ προς τα πίσω», σημείωσε ο ίδιος.
Αμέσως μετά και αφού είχε ολοκληρωθεί η συνομιλία του άλλου συρμού με το ΣΚΑ, τα δύο τρένα σταμάτησαν και η σύγκρουση αποφεύχθηκε κυριολεκτικά στο παρά πέντε.
Να σημειωθεί ότι ο κ. Κουτσιαύτης είναι ο μηχανοδηγός, ο οποίος είχε τιμωρηθεί με ποινή 45 ημερών για άλλο περιστατικό πιθανής σύγκρουσης συρμών του Προαστιακού και παραβίασης σηματοδότη τις παραμονές των περασμένων Χριστουγέννων:
«Προφανώς έκανα λάθοςτότε, αλλά δεν υπήρχε ζήτημα μετωπικής σύγκρουσης. Η γραμμή ήταν διπλή. Στο σημερινό περιστατικό ο κεντρικός σταθμάρχης δε θα έπρεπε να είχε δώσει στο άλλο τρένο εντολή να φύγει, ενώ εγώ ήμουν εν πορεία και το είχα αναγγείλει κανονικά», σημειώνει ο ίδιος προσθέτοντας ότι και ο μηχανοδηγός της δεύτερης αμαξοστοιχίας έπραξε επαγγελματικά:
«Τον άκουγα να ρωτά τι συμβαίνει; Τι περιμένουμε; Το ρωτούσε στην τηλεδιοίκηση. Για όλα αυτά περιμένω να βγουν οι συνομιλίες».
Προαστιακός: Οι δραματικοί διάλογοι των μηχανοδηγών
Ανάλογη είναι και η μαρτυρία του αντιπροέδρου των μηχανοδηγών Γιώργου Μανώλη, που μίλησε στο Mega.
«Στην αμαξοστοιχία 1210 που ήταν ερχόμενη από Αθήνα προς Αγίου Αναργύρους, ο μηχανοδηγός και πρόεδρος του σωματίου μας άκουσε ότι η αμαξοστοιχία 1307 ανήγγειλε ότι πέρασε τον σταθμό των Αγίων Αναργύρων που αυτό σημαίνει ότι εισέρχεται σε μονή γραμμή. Που σημαίνει ότι το ένα τρένο κινείται μετωπικά προς το άλλο. Αμέσως επικοινώνησε με τον άλλο μηχανοδηγό και του είπε: Τι κάνεις; Εγώ έχω ξεκινήσει, σταμάτα!».
«Σταμάτησαν ακαριαία και οι δύο αμαξοστοιχίες και έτσι αποφεύχθηκαν τα χειρότερα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μανώλης.
Ο ίδιος διευκρίνισε ότι σε αυτό το κομμάτι της γραμμής, δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση γιατί γίνονται έργα εκεί.
Τόνισε ότι και τα δύο τρένα «ξεκίνησαν με χαρτιά και προφορικές εντολές».
Προαστιακός: Παρέμβαση εισαγγελέα για την παραλίγο τραγωδία
Την παρέμβαση της Εισαγγελίας της Αθήνας προκάλεσε η παρ ολίγον μετωπική σύγκρουση τρένων του προαστιακού σιδηροδρόμου έξω από την Αθήνα. Η τραγωδία αποφεύχθηκε κυριολεκτικά στο παρά πέντε το πρωί της Παρασκευής, όταν δύο συρμοί του προαστιακού στην Αθήνα, βρέθηκαν να κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή, με τις πληγές από τον χαμό των θυμάτων στο έγκλημα στα Τέμπη να παραμένουν νωπές.
Ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αντώνης Ελευθεριάνος, έδωσε εντολή για τη διενέργεια ποινικής προκαταρκτικής εξέτασης με ερευνώμενο αδίκημα αυτό που αφορά επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς (άρθρο 291 ΠΚ).
Ο εισαγγελέας ζητά στο πλαίσιο της έρευνας, που θα διενεργηθεί από την ΓΑΔΑ, να εξασφαλιστούν όλα τα κρίσιμα στοιχεία, όπως τα ηχητικά ντοκουμέντα που αφορούν το συμβάν, πορίσματα του ΟΣΕ και τη λήψη όλων των απαραίτητων καταθέσεων.
Η εποπτεία της έρευνας ανατέθηκε στην εισαγγελέα Πρωτοδικών Αγγελική Τριανταφύλλου.
Προαστιακός: «Οι μηχανοδηγοί έκαναν το καθήκον τους» λέει η Hellenic Train
«Οι μηχανοδηγοί έκαναν το καθήκον τους, τηρώντας τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας. Αυτός είναι και ο μοναδικός τρόπος αποφυγής περιστατικών και αντιμετώπισης παρόμοιων απρόβλεπτων καταστάσεων» δηλώνει σε ανακοίνωσή της η Hellenic Train με αφορμή το περιστατικό.
Και καταλήγει η ανακοίνωση καταλήγει: «Βρισκόμαστε σε ανοιχτή επικοινωνία με όλους τους αρμόδιους φορείς για την πλήρη διαλεύκανση όλων των πτυχών του συμβάντος».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου