Το 2022 το λιμάνι του Ηρακλείου είχε τζίρο 8 εκατ. ευρώ και πωλείται με 80 εκατ. όταν ένα καράβι της ΑΝΕΚ ή των Μινωϊκών κοστίζει 150 εκατ. ευρώ…
Ο όμιλος Γκριμάλντι αποκτά το σύνολο των κτηρίων της ανοδομής εντός του λιμένα και αποκτά και τη δυνατότητα για 40 έτη να διαχειρίζεται κατά αποκλειστικότητα χρήσεις και λειτουργίες του συνόλου του λιμένα και στο βόρειο τμήμα του νησιού, και στο νότο, και στο Λιβυκό Πέλαγος με τα τρία λιμενικά καταφύγια, και φυσικά στο λιμάνι του Ηρακλείου, και στην Παντάνασσα που έχει και αντίστοιχα εγκαταστάσεις και ελλιμενισμού αλλά και μεταφοράς καυσίμων.
Το 93% των λιμένων στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ είναι υπό δημόσιο έλεγχο αντέδρασε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Χάρης Μαμουλάκης επικαλούμενος τα επίσημα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Λιμένων και κάνοντας λόγο για «σκανδαλώδη πώληση».
Ο Χ. Μαμουλάκης επεσήμανε ότι ο όμιλος Γκριμάλντι κατέχει και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Σύμφωνα δε με πληροφορίες ο όμιλος ενδιαφέρεται και για το λιμάνι της Πάτρας!
Ο Χ. Μαμουλάκης ζήτησε παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού λέγοντας ότι «ο συγκεκριμένος, ο ιταλικός Όμιλος Grimaldi, έχει ήδη αποκτήσει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας με αντίστοιχο τρόπο μεταβίβασης μετοχών. Προχωρά και στην απόκτηση -εξαγορά μετοχών κατά 67%- του λιμανιού του Ηρακλείου και απ’ ό,τι μαθαίνουμε προχωρά και για την Πάτρα. Άρα το σύνολο του Αδριατικού τόξου και όχι μόνο, αλλά και τη μεγάλη γραμμή Ηράκλειο-Πειραιάς. Φαίνεται να επικυριαρχεί πλέον. Άρα δημιουργεί αναμφίβολα μία δεσπόζουσα θέση και ο όρος «δεσπόζουσα θέση» αντιλαμβάνεστε ότι χτυπάει καμπανάκι πάντοτε σε επίπεδο ανταγωνισμού».
«Η κυβέρνηση της ΝΔ επιχειρεί να κλείσει άρον-άρον πριν τον δεκαπενταύγουστο όλες τις εκκρεμείς δεσμεύσεις προς το μεγάλο κεφάλαιο. Μία από αυτές είναι η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών», τόνισε ο εισηγητής του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης.
«Το μαγαζί είναι γωνία και είναι φιλέτο με μία κίνηση εμπορευματοκιβωτίων και ως ναυαρχίδα του τουρισμού. Επομένως, όταν πριν από δύο χρόνια πανηγυρίζατε ως Υπουργείο Τουρισμού και Ναυτιλίας για τις κρουαζιέρες, η εταιρεία «Grimaldi», αυτή η ιταλική ναπολιτάνικη εταιρεία, που πήρε το Λιμάνι της Ηγουμενίτσας έναντι 84,7 εκατομμυρίων ευρώ και έναντι 80 εκατομμυρίων ευρώ το 67% του Λιμανιού του Ηρακλείου, είχε κάθε συμφέρον να πανηγυρίζει, διότι δεν είναι μόνο το λιμάνι, αλλά είναι και οι ακτοπλοϊκές γραμμές», τόνισε ο Κώστας Μπούμπας από την Ελληνική Λύση.
Ο Χ. Μαμουλάκης επεσήμανε ότι ο όμιλος Γκριμάλντι κατέχει και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Σύμφωνα δε με πληροφορίες ο όμιλος ενδιαφέρεται και για το λιμάνι της Πάτρας!
Ο Χ. Μαμουλάκης ζήτησε παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού λέγοντας ότι «ο συγκεκριμένος, ο ιταλικός Όμιλος Grimaldi, έχει ήδη αποκτήσει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας με αντίστοιχο τρόπο μεταβίβασης μετοχών. Προχωρά και στην απόκτηση -εξαγορά μετοχών κατά 67%- του λιμανιού του Ηρακλείου και απ’ ό,τι μαθαίνουμε προχωρά και για την Πάτρα. Άρα το σύνολο του Αδριατικού τόξου και όχι μόνο, αλλά και τη μεγάλη γραμμή Ηράκλειο-Πειραιάς. Φαίνεται να επικυριαρχεί πλέον. Άρα δημιουργεί αναμφίβολα μία δεσπόζουσα θέση και ο όρος «δεσπόζουσα θέση» αντιλαμβάνεστε ότι χτυπάει καμπανάκι πάντοτε σε επίπεδο ανταγωνισμού».
«Η κυβέρνηση της ΝΔ επιχειρεί να κλείσει άρον-άρον πριν τον δεκαπενταύγουστο όλες τις εκκρεμείς δεσμεύσεις προς το μεγάλο κεφάλαιο. Μία από αυτές είναι η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών», τόνισε ο εισηγητής του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης.
«Το μαγαζί είναι γωνία και είναι φιλέτο με μία κίνηση εμπορευματοκιβωτίων και ως ναυαρχίδα του τουρισμού. Επομένως, όταν πριν από δύο χρόνια πανηγυρίζατε ως Υπουργείο Τουρισμού και Ναυτιλίας για τις κρουαζιέρες, η εταιρεία «Grimaldi», αυτή η ιταλική ναπολιτάνικη εταιρεία, που πήρε το Λιμάνι της Ηγουμενίτσας έναντι 84,7 εκατομμυρίων ευρώ και έναντι 80 εκατομμυρίων ευρώ το 67% του Λιμανιού του Ηρακλείου, είχε κάθε συμφέρον να πανηγυρίζει, διότι δεν είναι μόνο το λιμάνι, αλλά είναι και οι ακτοπλοϊκές γραμμές», τόνισε ο Κώστας Μπούμπας από την Ελληνική Λύση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου