Κυριακή, 18 Ιουνίου 2017

ΓΙΑΤΙ (ΚΑΙ ΠΟΙΟΙ) ΓΙΑ 7 ΜΗΝΕΣ ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΤΗΝ ΒΡΟΜΙΚΗ ΥΠΟΘΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΛΑΘΡΑΙΑ (ΚΑΙ) ΤΗΣ ΣΕΚΑΠ;

Μείζον πολιτικό θέμα δημιουργούν οι συνεχιζόμενες αποκαλύψεις για την πρωτοφανή ολιγωρία των διωκτικών αρχών  σε ότι έχει να κάνει με την σκοτεινή υπόθεση του Ρωσικού «τσιγαράδικου» που για επτά μήνες… ελέγχεται για λαθρεμπορία από τις αρχές.
Η υπόθεση πλέον λαμβάνει κολοσσιαίες διαστάσεις αφού αποδεικνύεται πως στα αμπάρια του λαθρεμπορικού υπάρχουν και τσιγάρα της ΣΕΚΑΠ του Ιβάν Σαββίδη, που όπως βεβαίως ισχυρίζεται η πλευρά του ιδιοκτήτη της καπνοβιομηχανίας έχουν πωληθεί σε άγνωστο αποδέκτη στο Μαυροβούνιο.
Την χώρα που ως γνωστόν αποτελεί την έδρα των επιχειρήσεων (μαζί με τα Κατεχόμενα) των μεγαλύτερων κυκλωμάτων λαθρεμπορίας τσιγάρων, που ελέγχονται κυρίως από Μαφίες του πρώην Ανατολικού μπλοκ.
Το μείζον πολιτικό θέμα κατά την άποψη μας για την Κυβέρνηση είναι πως είναι δυνατόν (και ενώ γνώριζε) την ίδια περίοδο που μεγάλη παρτίδα τσιγάρων (και) της ΣΕΚΑΠ ελεγχόταν για λαθρεμπορία αυτή να προχωρά στην διαγραφή προστίμου δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ του Σαββίδη, για την ίδια παράνομη πράξη ,
δηλαδή το λαθρεμπόριο τσιγάρων, έστω και εάν αυτή αφορούσε τις προηγούμενες διοικήσεις της εταιρείας;
Το δεύτερο ζήτημα που τίθεται είναι, εάν το Λιμενικό Σώμα και οι αρμόδιες διωκτικές αρχές ήλεγξαν αυτούς του 7 μήνες ποιος είναι ο πραγματικός παραλήπτης του φορτίου που ελέγχεται για λαθρεμπόριο. Γιατί άραγε ολιγώρησαν με τόσο προκλητικό τρόπο;
Το βέβαιο είναι πως η υπόθεση αυτή μπορεί να εξελιχθεί σε τεράστιο σκάνδαλο για την Κυβέρνηση αφού αναμένεται τις επόμενες ημέρες να «σκάσουν» και νέα στοιχεία φωτιά που θα προκαλέσουν, ενδεχομένως, και πολιτικές εξελίξεις.
Δείτε τι γράφει την αποκάλυψη του σημερινού ΠΡΩΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ
Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στην υπόθεση με τα ύποπτα τσιγάρα της ΣΕΚΑΠ που αποκάλυψε το «ΘΕΜΑ» στο φύλλο της περασμένης Κυριακής.
Αν και χρειάστηκε να μεσολοβήσουν 210 ημέρες μέχρι να αρχίσει να ξετυλίγεται το κουβάρι της μυστηριώδους αυτής υπόθεσης, η διαβίβαση της δικογραφίας από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Χανίων στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Πειραιά την Τετάρτη 14 Ιουνίου για «αδικήματα που αφορούν σε πιθανή λοθρεμπορία» είναι το πρώτο σημαντικό βήμα προς τη διαλεύκανση της.
Και αυτό διότι μεσολοβησαν πέντε ολόκληροι μήνες ώσπου η εισαγγελέας Πρωτοδικών Χανίων να διατάζει προκαταρκτική έρευνα η οποία και ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ημέρες και επτά συνολικά μήνες από την ημέρα που το καράβι με το ύποπτο φορτίο μεταφέρθηκε στο λιμάνι της Παλαιόχωρας από τις λιμενικές αρχές μαζί με το επταμελές πληρωμά του.
Τώρα η εισαγγελέας Πρωτοδικών Πειραιά αναμένεται να καλέσει τους ανθρώπους της ΣΕΚΑΠ προκειμένου να ζητήσει εξηγήσεις, καθώς μέρος του φορτίου, αν όχι ολοκληρο, περιέχει τσιγάρα της Ελληνικής Βιομηχανίας Ξάνθης.
Την ύπαρξη προϊόντων της ΣΕΚΑΠ στο αμπάρι του αλιευτικού επιβεβαιώνει στο «ΘΕΜΑ» και ο νομικός εκπρόσωπος της εταιρείας, ο γνωστός ποινικολόγος Αλέξανδρος Λυκουρέζος.
«Η ΣΕΚΑΠ δεν εκλήθη στο πλαίσιο της προκαταρκτικής έρευνας που είχε διατάίει η εισαγγελέας Πρωτοδικών Χανίων γιατί κάποια προϊόντα της που βρέθηκαν μέσα στο πλοίο, ως φαίνεται, είχαν νομίμως πουληθεί και είαχθεί στο Μαυροβούνιο. Από κει και πέρα, αν κάποιοι τα χρησιμοηοίησαν για να κάνουν λαθρεμπόριο είναι κάτι που δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε», αναφέρει ο κ. Λυκουρέζος. Ωστόσο, τα αναπάντητα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πολλά.
Οπως σχολίασαν τελωνειακές πηγές, εφόσον έχει διαταχθεί έρευνα για λοθρεμπορία, οι Αρχές είναι υποχρεωμένες να ψάξουν όλη την υπόθεση προς τα πίσω, εξετάζοντας ακόμα και το ενδεχόμενο της σύστασης εγκληματικής οργάνωσης.
■ Κινούνται οι Αρχές προς αυτή την κατεύθυνση;
■ Τι ψάχνουνει επτά ολόκληρους μήνες;
Οι ίδιες πηγές λένε ότι, εφόσον η ΣΕΚΑΠ πούλησε εμπόρευμα στο εξωτερικό, τότε οφείλει να ενημερώσει τις ελληνικές αρχές, πρώτον, σε ποιον πούλησε και, δεύτερον, πώς πληρώθηκε το εμπόρευμα. Αν το χρηματικό ποσό της αξίας του εμπορεύματος ξεπερνά τα 500 ευρώ, τότε η συναλλαγή, σύμφωνα με τον νόμο, πρέπει να έγινε μέσω τραπέζης, εξήγησαν.
Σημειώνουν δε ότι η Ελλάδα έχει υπογράψει συνθήκη με ξένους φορείς για να ακολουθεί τη διαδρομή του χρήματος. Αν δεν έχουν ζητηθεί αυτές οι πληροφορίες, πιθανόν να ζητήθηκαν από τις διεθνείς αρχές, για παράδειγμα από την OLAF, η οποία διερευνά περιπτώσεις απάτης εις βάρος του προϋπολογισμού της Ε.Ε., διαφθοράς και σοβαρών παραιπωμάτων στα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα. Χαράσσει επίσης την πολιτική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την καταπολέμηση της απάτης.
Και εδώ προκύιπουν τα εξής ερωτήματα:
■ Ενημερώθηκαν οι ελληνικές αρχές από την OLAF ή το αντίθετο;
■ Ανέλαβαν δράση οι διεθνείς αρχές ή περιμένουν από την Ελλάδα να κινήσει τις διαδικασίες;
Ο εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Ανδρέας Λοβέρδος κατέθεσε στη Βουλη στα μέσα της εβδομάδας  έξι επιπλέον ερωτήματα-φωτιά προς τον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο και τον υπουργό Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή, γυρεύοντας απαντήσεις που ενδεχομένως να ρίξουν φως στην υπόθεση.
Ο κ. Λοβέρδος ρωτά τους αρμόδιους υπουργούς: «Η ποσότητα του εμπορεύματος (20.000 χαρτοκιβώτια επί δέκα πακέτα), καθώς και ο χύμα τρόπος της φόρτωσης, τον οποίο δεν αποδέχονται τα περισσότερα, αν όχι όλα, λιμάνια σοβαρών κρατών, παραπέμπουν σε λαθρεμπόριο. Ισχύει αυτή η εκδοχή;
Τους επτά και πλέον μήνες όπου το καράβι είναι ακινητοποιημένο στα Χανιά διαμαρτυρήθηκαν κάποιοι για τις καθυστερήσεις  για την ολοκλήρωση της συγκεκριμένης εμπορικής συναλλαγής ή έχουν εξαφανιστεί ο αποστολέας και ο παραλήπτης;
-Ποιος είναι κατά τα έγγραφα ο εξαγωγέας από το λιμάνι του Μαυροβουνίου και ποιος ο εισαγωγέας στο λιμάνι της Βηρυττού;
-Aπό τα πακέτα των τσιγάρων προκύπτει η ημερομηνία παραγωγής και ο προορισμός της παραγόμενης παρτίδας;
-Το συγκεκριμένο φορτίο είχε ασφαλιστεί;
– Η καθυστέρηση έκδοσης ανακοινώσεων από την πλεyρά των εποπτευόντων υπουργών οφείλεται σε πολιτικές παρεμβάσεις, στη γραφειοκρατία ή σε κάποιο άλλο θέμα και συγκεκριμένα σε ποιο;»
Μία ημέρα μετά την κατάθεση των καυτών ερωτημάτων στη Βουλη ο κ Λοβέρδος με ανάρτηση του στο Facebook χαρακτήρισε την υπόθεση «σκαστή λαθρεμπορία».

Εξαφανίστηκε ο παραλήπτης

Ακολούθησε και δεύτερος έλεγχος. Αναζήτησαν τον παραλήπτη του φορτίου. Μάλιστα για να τον εντοπίσουν επικοινώνησαν με το τελωνείο της Βηρυτού. Ο παραλήπτης όμως δεν εμφανίστηκε ποτέ.
-Αραγε γιατί κάποιος να φοβηθεί να παραλάβει ένα φορτίο που εκ πρώτης όψεως φαίνεται νόμιμο;
-Πρόκεπαι πράγματι για τον πραγματικό παραλήπτη ή για πρόσωπο-φάντασμα όπως συμβαίνει σε παρόμοιες υποθέσεις πιθανής λαθρεμπορίας;
Το κεντρικό Λιμεναρχείο Χανίων δέχτηκε εντολη από το Αρχηγείο να δεσμευτούν το πλοίο και το φορτίο. Ο νομικός εκπρόσωπος του πλοίου, οι λιμενικές και οι τελωνειακές αρχές των Χανίων επισκέφτηκαν τέσσερις φορές συνολικά το γραφείο της εισαγγελέως Πρωτοδικών Χανίων.
Εκεί διαπιστώθηκε και η αλλαγή χρήσης του ουκρανικού αλιευτικού που από τον Αύγουστο του 2016 σύμφωνα με τα έγγραφα που προσκόμισε ο εκπρόσωπος του πλοιοκτήτη έχει τη δυνατότητα να εκτελεί και γενικές μεταφορές.
Σης αρχές του Μάρτη ο εκπρόσωπος του πλοιοκτήτη προσκόμισε στο Λιμεναρχείο έγγραφο από το Τελωνείο Χανίων ότι το καράβι «δεν απασχολεί». Βάσει αυτού του εγγράφου έστειλε εκ νέου ρυμουλκό για να το πάρει βέβαιος ότι δεν θα προκύψει κάποιο άλλο κώλυμα.
Σπς 22 Μαρτίου ο ιδιοκτήτης της εταιρείας ρυμουλκών που είχε αναλάβει και την πρώτη φορά τη ρυμούλκηση επέστρεψε για να τελειώσει αυτό που είχε ξεκινήσει έχοντας πάρει διαβεβαιώσεις για τη νομιμότητα του φορτίου. Μάλιστα τον ενημέρωσαν ότι έχει βρεθεί και νέος αγοραστής από τα κατεχόμενα εδάφη της Κύπρου.
Συγκεκριμένα από την Αμμόχωστο που συμπτωματικά μαζί με το Μαυροβούνιο είναι τα δύο πιο σημαντικά κέντρα διακίνησης λαθραίων τσιγάρων. Τη στιγμή όμως που το πλοίο ήταν έτοιμο προς αναχώρηση η εισαγγελέας Πρωτοδικών Χανίων διέταξε προκαταρκτική έρευνα και στο πλαίσιο αυτής έδωσε εντολή να δεσμευτεί και το σκάφος αλλά και το φορτίο.
Τι στοιχεία ή τι πληροφορίες έφτασαν στο γραφείο της εισαγγελέως ώστε να εμποδίσει τον απόπλου; Το καράβι δεσμεύτηκε και από την Επιθεώρηση Επισκευών, βάσει του «Paris MoU»,με την αιτιολογία ότι δεν ήταν αξιόπλοο.
Ακολούθησε και δεύτερος έλεγχος από τις λιμενικές και τις τελωνειακές αρχές που δεν έψαξαν μόνο για τσιγάρα αλλά και για όπλα και ναρκωτικά. Το φορτίο βγήκε από το πλοίο, μετρήθηκε κούτα προς κούτα και επανατοποθετήθηκε οτο αμπάρι όπου και σφραγίστηκε.
Στον έλεγχο στον οποίο συμμετείχαν και ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά σύμφωνα με πληροφορίες δεν φαίνεται να εντοπίστηκε κάποια παρατυπία.
Τώρα είναι η σειρά της Εισαγγελίας Πειραιά να ξεψαχνίσει την περίεργη αυτή υπόθεση και να ρίξει φως στις σκοτεινές πτυχές της ακολουθώντας τη διαδρομή του χρήματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: