Καθώς σήμερα είναι η κρίσιμη ημέρα για την Προανακριτική Επιτροπή και τον πρώην υφυπουργό Χρήστο Τριαντόπουλο σχετικά με το μπάζωμα των Τεμπών, εκτός από την καταστρατήγηση του Συντάγματος που έχει καταγγελθεί πανταχόθεν ανακύπτει και θέμα παραβίασης του Κανονισμού της Βουλής. Επειδή μάλιστα προέκυψε και η αντιπαράθεση περί συναφών ή μη “αρμοδιοτήτων” του προέδρου του Σώματος όπως και η άρνησή του να παρέμβει για να μην κλείσει τις εργασίες της η επιτροπή, το θέμα αυτό αναδεικνύεται σε μείζον...
Ενώ η διατύπωση του άρθρου 86 του Συντάγματος αναφορικά με τη σύσταση προανακριτικών επιτροπών και τον τρόπο λειτουργίας τους δεν υπεισέρχεται σε λεπτομέρειες, ο Κανονισμός (δηλαδή ο καταστατικός χάρτης) του Κοινοβουλίου είναι πολύ πιο συγκεκριμένος...
Το άρθρο 156 του Κανονισμού της Βουλής υπό τον τίτλο “διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης” είναι αυτό λοιπόν που προβλέπει ξεκάθαρα -και μάλιστα σε δύο σημεία- τι πρέπει να γίνει σε αυτές τις περιπτώσεις...
Στην πρώτη παράγραφο τονίζεται εισαγωγικά το εξής: “Αν η Βουλή αποφασίσει προκαταρκτική εξέταση, ορίζει από τα μέλη της δωδεκαμελή επιτροπή για τη διενέργειά της. Συγχρόνως ορίζει και την προθεσμία μέσα στην οποία η επιτροπή οφείλει να υποβάλει το πόρισμά της και το σχετικό αποδεικτικό υλικό”.
Στη συνέχεια γίνεται περιγραφή της σύνθεσης της επιτροπής ανάλογα με τη δύναμη των κομμάτων, των αρμοδιοτήτων που έχει (“εισαγγελέα πρωτοδικών όταν αυτός ενεργεί προκαταρκτική εξέταση”), της κλήσης “εκείνου κατά του οποίου στρέφεται η πρόταση δίωξης” και ακολουθεί το άρθρο 5 που αναφέρεται αναλυτικά στο πόρισμα.
“Το πόρισμα της Επιτροπής πρέπει να είναι αιτιολογημένο και να περιέχει ιδίως τα πραγματικά περιστατικά και τα αποδεικτικά μέσα που οδηγούν σε αυτά, όπως προέκυψαν κατά την προκαταρκτική εξέταση, την υπαγωγή των πραγματικών περιστατικών στις εφαρμοζόμενες ποινικές διατάξεις και σαφή πρόταση για την άσκηση ή μη της ποινικής δίωξης. Αιτιολογημένη πρέπει να είναι και η πρόταση της τυχόν μειοψηφίας, η οποία καταχωρίζεται σε χωριστό κεφάλαιο του ίδιου πορίσματος. Το πόρισμα της επιτροπής και το σχετικό αποδεικτικό υλικό υποβάλλονται στον Πρόεδρο της Βουλής, ο οποίος ανακοινώνει στη Βουλή την κατάθεσή τους”.
Το πρώτο άρθρο κάνει λόγο καθαρά για “σχετικό αποδεικτικό υλικό” που θα πρέπει να συνοδεύει το πόρισμα. Και το άλλο άρθρο επαναλαμβάνει την υποχρέωση να περιέχονται στο πόρισμα “και τα αποδεικτικά μέσα” που οδηγούν στα πραγματικά περιστατικά “όπως προέκυψαν κατά την προκαταρκτική εξέταση”...
Πώς επομένως χωρίς “αποδεικτικό υλικό” και χωρίς “αποδεικτικά μέσα” -κάτι που προβλέπεται ρητά- θα συνταχθεί το όποιο πόρισμα; Μόνο με το ...υπόμνημα Τριαντόπουλου; Ρητά επίσης αναφέρεται ότι ο πρόεδρος της Βουλής ανακοινώνει την κατάθεση του πορίσματος και του “σχετικού αποδεικτικού υλικού”. Άρα, έχει ρόλο και δεν (μπορεί να) είναι αμέτοχος...
Αυτή είναι η “άλφα-βήτα” της κοινοβουλευτικής διαδικασίας που κάποιοι θα παραβιάσουν ωμά σήμερα κινδυνεύοντας να βρεθούν υπόλογοι (έστω μελλοντικά) για “παράβαση καθήκοντος”...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου