Δευτέρα 11 Απριλίου 2022

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΔΕΛΦΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΕΠΑΛ ΣΕ ΠΡΟΤΥΠΟ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ για την αίτηση του Δημάρχου ΔΕΛΦΩΝ

ΟΧΙ ΣΤΗ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΕΠΑΛ ΣΕ ΠΡΟΤΥΠΟ

Σαν έτοιμος από καιρό, ο Δήμαρχος Δελφών έτρεξε να υποβάλει τα σέβη του στις προθέσεις του τοπικού βουλευτή και στις επιταγές του Υπουργείου και κατέθεσε αίτημα για τη μετατροπή του ΕΠΑΛ Άμφισσας, του μοναδικού ΕΠΑΛ στη Φωκίδα, ως Πρότυπο. Ο κ. Ταγκαλής μετατράπηκε σε πειθήνιο εκτελεστικό όργανο των επιταγών της κυβέρνηση και του υπουργείο Παιδείας για τη διάλυση της Δημόσιας Εκπαίδευσης, την ιδιωτικοποίησή της και τη μετατροπή της σε εκπαίδευση για  λίγους «άριστους».

 

Με έγγραφό του (29/3/2022) ο κ. Ταγκαλής  προχώρησε «εν κρυπτώ» στην υποβολή αιτήματος στο υπουργείο Παιδείας  για μετατροπή του ΕΠΑΛ Άμφισσας σε Πρότυπο, χωρίς καν να επικοινωνήσει και να συζητήσει, έστω και προσχηματικά, το θέμα με το σύλλογο διδασκόντων του σχολείου ή με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, της τοπικής ΕΛΜΕ που έχει δηλώνει δημόσια με ανακοίνωση της γιατί διαφωνεί με τον μετασχηματισμό σχολείων σε πρότυπα και πειραματικά.

 

Χρησιμοποίησε την θεσμική ιδιότητά του χωρίς καν να του δίνει το δικαίωμα ο νόμος,

και λειτούργησε αιφνιδιαστικά, αντιδημοκρατικά - ούτε στο δημοτικό συμβούλιο δεν το έθεσε- και απαξιωτικά στη βούληση του Συλλόγου Διδασκόντων του ΕΠΑΛ  η οποία εκφράστηκε με την αρνητική απόφαση του για τη μεταβολή της σχολικής μονάδας. Παρακάμπτοντας  την, επίσης,  αρνητική εισήγηση και της ΔΔΕ Φωκίδας και του προέδρου της  επιτροπής παιδείας του Δήμου για μη μεταβολή των σχολικών μονάδων. 

Αλλά, κυρίως, γράφοντας στα παλιά του τα παπούτσια τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών του ΕΠΑΛ, παραβλέποντας  πλήρως τις πάγιες θέσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας,  όπως καταγράφονται στις αποφάσεις  της ΕΛΜΕ Φωκίδας και της ΟΛΜΕ, ενάντια στη μετατροπή των σχολείων μας σε πρότυπα και πειραματικά, ενάντια στην κατηγοριοποίησή τους , στη δημιουργία σχολείων των λίγων, των  «άριστων».

Αναλογιστήκατε κ. Δήμαρχε τις δυσμενείς συνέπειες που θα υπάρξουν για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, την τοπική κοινωνία;

Η πρόταση αυτή δεν προκύπτει από καμία εκπαιδευτική ανάγκη αλλά υπαγορεύεται άνωθεν, από κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας. Στόχο έχει τη γενικευμένη επέκταση των πρότυπων σχολείων σε κάθε περιοχή, παρά τις αντιδράσεις και τις ενάντια αποφάσεις εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών.

Είναι πραγματικά ειρωνεία να υπόσχεστε την «αναβάθμιση» του ΕΠΑΛ  Άμφισσας  όταν τόσα χρόνια δεν κάνατε τίποτα για τα νερά που πλημμυρίζουν τις τάξεις του κάθε φορά που βρέχει, για τους σοβάδες που πέφτουν στα κεφάλια μαθητών και εκπαιδευτικών, για τα παράθυρα που χάσκουν, για τη θέρμανση που δεν υπάρχει και ξεπαγιάζουν, για τα απαρχαιωμένα εργαστήρια, για την ανύπαρκτη πυρασφάλεια, την ένταξη σε πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης , την λειτουργία όλων των ειδικοτήτων ασχέτως του αριθμού μαθητών  … και τόσα άλλα για τα οποία μαθητές και εκπαιδευτικοί έχουν επανειλημμένα κινητοποιηθεί και προβεί και σε κατάληψη και το σχολείο έχει στείλει στην τεχνική υπηρεσία του Δήμου, η οποία καταγράφει, καταγράφει … αλλά τα κεραμίδια συνεχίζουν να πέφτουν στα κεφάλια. 

Είναι πραγματικά κοροϊδία να μιλάτε για  την όπως λέτε «επιτυχή εισαγωγή του θεσμού των Πρότυπων ΕΠΑΛ» όταν η Επαγγελματική Εκπαίδευση είναι ρημαγμένη, απαξιωμένη και συρρικνωμένη από τις μέχρι τώρα πολιτικές όλων των κυβερνήσεων, των δικών σας κυβερνήσεων.

Ο εκπαιδευτικός κλάδος με αποφάσεις των συλλογικών του οργάνων (ΕΛΜΕ-ΟΛΜΕ) έχει αποτυπώσει τη θέση του για τα πρότυπα σχολεία:

διαφωνούμε κάθετα με τα σχολεία «ελίτ» για λίγους άριστους μαθητές, καθώς μόνιμο αίτημα μας είναι τα δημόσια δωρεάν  ποιοτικά σχολεία για όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες. Ο βασικός ρόλος της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι η ανύψωση του μορφωτικού επιπέδου ανεξαιρέτως όλων των παιδιών, ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση, τη καταγωγή, το χρώμα κλπ.

Τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, κομμάτι της συνολικής αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, ενισχύουν τη διαφοροποίηση, την πολυκατηγοριοποίηση, τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων και δεν έχουν καμία σχέση με την αναγκαία αναβάθμιση για όλα τα σχολεία ανεξάρτητα από την περιοχή, τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες, τη σύνθεση μαθητικού πληθυσμού.

Είναι πραγματικά ντροπή όταν σχολεία στεγάζονται σε ακατάλληλα κτίρια, όπως το ΕΠΑΛ Άμφισσας, το ΕΕΕΕΚ, ακόμα και σε λυόμενες αίθουσες  (γυμνάσιο Δεσφίνας), όταν κενά εκπαιδευτικών ακόμα και τώρα, μήνα Απρίλιο, δεν έχουν καλυφθεί, όταν οι δαπάνες για την παιδεία μειώνονται και οι σχολικές επιτροπές αδυνατούν να καλύψουν τα πάγια έξοδα των σχολείων να συζητάτε για ίδρυση πρότυπων σχολείων.

Αποτελεί μεγάλη υποκρισία του Υπ. Παιδείας όταν μετά από δύο χρόνια πανδημίας αφήσει χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικούς κυριολεκτικά στην τύχη τους, χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο, όταν τη σχολική τάξη και τη δια ζώσης διδασκαλία την «έπνιξε» πίσω από μια οθόνη με μαύρα παράθυρα, με την περιβόητη τηλεκπαίδευση, «φάρμακο δια πάσα νόσο» (πανδημία, χιόνια, καταλήψεις κλπ),  που δημιούργησε τεράστια και σοβαρά μαθησιακά, κοινωνικά, ψυχολογικά προβλήματα … να μιλά για «αριστεία» των λίγων.

Οι εκπαιδευτικοί είμαστε κάθετα αντίθετοι στην μετατροπή των σχολείων μας σε πρότυπα ή πειραματικά γιατί:

1.      Κατηγοριοποιούνται τα σχολεία. Τα καλά-πρότυπα με τους λίγους άριστους μαθητές και όλα τα υπόλοιπα με τους κακούς μαθητές. Η δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων οδηγεί σε διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα και σε διαφορετική χρηματοδότηση. Είσαι «άριστο» σχολείο; Θα πάρεις χρηματοδότηση.

2.      Η επιλογή των μαθητών γίνεται με εξετάσεις. Η συγκέντρωση των «καλών» μαθητών  στα πρότυπα υποβαθμίζει το σύνολο των άλλων σχολείων, ανακατανέμει το μαθητικό δυναμικό, καταργεί τα γεωγραφικά όρια, ανοίγει το δρόμο για την επιλογή       σχολείου από τους γονείς. Το σχολείο παύει να είναι το σχολείο της γειτονιάς και οι μαθητές αναγκάζονται να φοιτούν σε άλλα σχολεία μακριά από το τόπο κατοικίας τους. Στην περίπτωση του ΕΠΑΛ Άμφισσας που είναι το μοναδικό στο νομό οι μαθητές που δεν θα επιλεγούν θα αναγκαστούν  ή να πάνε σε διπλανούς νομούς ή να οδηγηθούν σε σχολές κατάρτισης, ΙΕΚ, ιδιωτικές  με υποβαθμισμένα πτυχία, αναγκάζοντας τις οικογένειες να βάλουν το χέρι πιο βαθιά στην τσέπη.

3.      Ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν αποτελεί επί της ουσίας το κυρίαρχο όργανο του σχολείου καθώς το ΕΠ.Ε.Σ και το Συμβούλιο Στήριξης αποφασίζουν για όλα σχεδόν τα θέματα του σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί χάνουν την οργανική τους θέση.

4.      Ο τρόπος επιλογής των μαθητών, η επιλογή των διευθυντών και των εκπαιδευτικών των σχολείων, το ωρολόγιο πρόγραμμα, η διδακτέα ύλη, άλλα ακόμα και η χρηματοδότηση των σχολείων θα αποφασίζεται από Διοικούσα Επιτροπή (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) που θα διορίζεται εξολοκλήρου από το Υπουργείο Παιδείας και θα μπορεί με απόφαση του να τροποποιεί, δηλαδή να «κάνει λάστιχο», το διδακτικό πρόγραμμα, τους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς κλπ.

5.      Τα σχολεία συνδέονται με τις ανάγκες της αγοράς, των επιχειρηματικών ομίλων και όχι με το δικαίωμα επιλογής από τους ίδιους τους μαθητές, τις ανάγκες τους και τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας. Ταυτόχρονα, θεσμοθετείται και επίσημα η αναζήτηση χορηγιών και δωρεών για τη χρηματοδότησή τους παρεμβαίνοντας στη συνείδηση των μαθητών. Στην περίπτωση του ΕΠΑΛ οι μαθητές θα σπρώχνονται στις ειδικότητες που θα δημιουργούνται σύμφωνα με τις απαιτήσεις και τη χρηματοδότηση πχ της IMERYS για την εξόρυξη βωξίτη, της Μυτιληναίος για την εγκατάσταση ανεμογεννητριών ή της λειτουργίας του εργοστασίου της ΠΕΣΥΝΕ κλπ.  

6.      Τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία αποτελούν μία συνεχώς αξιολογούμενη δομή που αυξάνει το γραφειοκρατικό φόρτο εργασίας και απολύει τον παιδαγωγικό και μορφωτικό ρόλο του εκπαιδευτικού. Η λεγόμενη «εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση» που απέρριψε μαζικά ο κλάδος των εκπαιδευτικών με τη μαζική συμμετοχή στην απεργία – αποχή υπηρετείται με τον καλύτερο τρόπο μέσα από τα συγκεκριμένα σχολεία. Διαρκής αξιολόγηση του σχολείου αν είναι «άριστο» για να χρηματοδοτηθεί, διαρκής αξιολόγηση του μαθητή αν είναι «άριστος» για να συνεχίσει στο πανεπιστήμιο, διαρκής αξιολόγηση του εκπαιδευτικού αν είναι «άριστος» για να συνεχίσει να έχει δουλειά. Το 2013 η κυβέρνηση της ΝΔ με εθελοντική αξιολόγηση των ΕΠΑΛ έβγαλε σε διαθεσιμότητα 2.500 εκπαιδευτικούς.

Η ΕΛΜΕ Φωκίδας χαιρετίζει και στηρίζει την  απόφαση των συναδέλφων εκπαιδευτικών  του Συλλόγου Διδασκόντων του  ΕΠΑΛ Άμφισσας για τη μη μετατροπή του σχολείου τους σε πρότυπο.

 

Καλούμε το Δήμαρχο Δελφών, κ. Ταγκαλή, έστω την ύστατη ώρα να αναιρέσει την πρότασή του, να συνταχθεί με τη βούληση των συναδέλφων αλλά και τις απαιτήσεις της κοινωνίας και να μη γίνει ο Δούρειος Ίππος του συστήματος που θα οδηγήσει στην απαξίωση του δημόσιου σχολείου.

 

Όχι στα σχολεία για λίγους αρίστους και εκλεκτούς

Δημόσια δωρεάν παιδεία για όλα τα παιδιά

 

Η Πρόεδρος                                                                  Ο  Γ. Γραμματέας

                                                                                                        

                                                                                                                                                                                                 

ΠΟΛΥΖΩΗ ΝΙΚΗ                                                        ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: