«Πέντε εντολές της Τρόικας» αποτελούν
τροχοπέδη στο «φιλολαϊκή» στροφή που θέλει να κάνει ο πρωθυπουργός Αντώνης
Σαμαράς.
Στο Μέγαρο Μαξίμου σχεδιάζουν σενάρια για το πακέτο της ΔΕΘ τα οποία περιλαμβάνουν φοροελαφρύνσεις σε μισθωτούς και συνταξιούχους, καθώς και μία σειρά παρεμβάσεων. Ομως φαίνεται ότι αφήνουν διακριτικά στην άκρη τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει η Κυβέρνηση με τη δεύτερη αναθεώρηση του Προγράμματος Προσαρμογής.
Η όλη προσπάθεια οδηγεί συχνά σε επικοινωνιακά τεχνάσματα προκειμένου να εξωραϊστεί η πραγματικότητα. Οπως για παράδειγμα η φημολογούμενη μείωση της Εκτακτης Εισφοράς. Μεθόδευση που στην ουσία αποτελεί πρόσθετο μέτρο με δεδομένο ότι η ισχύς του μέτρου λήγει φέτος. Επομένως,
η όποια επέκταση της εισφοράς -για ένα χρόνο- έστω και αν μειωθεί κατά 50% όπως διαρρέεται αρμοδίως, αποτελεί πρόσθετο μέτρο.
Ακόμη και στη σχεδιαζόμενη σταδιακή μείωση του ειδικού φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης, κατά 10%έως 20%, η Τρόικα αντιτάσσει τη συνολική αναθεώρηση του πλαισίου του ΦΠΑ. Σκοπός της συγκεκριμένης μεταρρύθμισης είναι η εξάλειψη των διαφορετικών εκείνων των ρυθμίσεων που οδηγούν είτε σε χαμηλή αποτελεσματικότητα του ΦΠΑ είτε σε αύξηση της φοροδιαφυγής. Ηδη κάποιες ρυθμίσεις σχετικά με τον ΦΠΑ συμπεριελήφθησαν στο Πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε στις αρχές Αυγούστου.
Οι
υπόλοιπες «εντολές» της Τρόικας
Οι υπόλοιπες τέσσερις «εντολές» αφορούν:
Στην αποπληρωμή των νέων ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του ΕΟΠΥΥ. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Προϋπολογισμού στο εξάμηνο οι ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις των οργανισμών κοινωνικής ασφάλισης έχουν αυξηθεί κατά 400 εκατ. Ευρώ από το τέλος του 2013 εξαιτίας της αύξησης των ληξιπρόθεσμων οφειλών του ΕΟΠΥΥ. Η αδυναμία εξόφλησης τους μέχρι το τέλος του 2014 είναι πιθανό να θέσει σε κίνδυνο το στόχο για πρωτογενές πλεόνασμα 1,5% ΑΕΠ για το 2014.
Στην περαιτέρω ενίσχυση του ρόλου της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων. Απαιτείται η μεταφορά αρμοδιοτήτων.
Στην ολοκλήρωση της φορολογικής μεταρρύθμισης. Είναι αυτονήτο ότι η όποια αλλαγή στους συντελεστές φορολογίας ή στον ειδικό φόρο κατανάλωσης για το πετρέλαιο θέρμανσης είναι αναγκαίο να είναι δημοσιονομικά ουδέτερη και να μην επιβαρύνει τόσο τον προϋπολογισμό και το πρωτογενές πλεόνασμα του 2014, αλλά και να μην διευρύνει περαιτέρω το δημοσιονομικό κενό του 2015!
Στη συνέχιση της μεταρρύθμισης στο συνταξιοδοτικό τομέα ώστε να ενισχυθεί η μελλοντική βιωσιμότητα του και να βελτιωθεί σε όρους ανταποδοτικότητας μεταξύ εισφορών και συντάξεων. Η σχετική μελέτη του ΚΕΠΕ θα δοθεί στη δημοσιότητα μετά τη ΔΕΘ.
Στον εξορθολογισμό των δαπανών για την υγεία με την περαιτέρω μείωση μείωση για της φαρμακευτικής δαπάνης.
Στο Μέγαρο Μαξίμου σχεδιάζουν σενάρια για το πακέτο της ΔΕΘ τα οποία περιλαμβάνουν φοροελαφρύνσεις σε μισθωτούς και συνταξιούχους, καθώς και μία σειρά παρεμβάσεων. Ομως φαίνεται ότι αφήνουν διακριτικά στην άκρη τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει η Κυβέρνηση με τη δεύτερη αναθεώρηση του Προγράμματος Προσαρμογής.
Η όλη προσπάθεια οδηγεί συχνά σε επικοινωνιακά τεχνάσματα προκειμένου να εξωραϊστεί η πραγματικότητα. Οπως για παράδειγμα η φημολογούμενη μείωση της Εκτακτης Εισφοράς. Μεθόδευση που στην ουσία αποτελεί πρόσθετο μέτρο με δεδομένο ότι η ισχύς του μέτρου λήγει φέτος. Επομένως,
η όποια επέκταση της εισφοράς -για ένα χρόνο- έστω και αν μειωθεί κατά 50% όπως διαρρέεται αρμοδίως, αποτελεί πρόσθετο μέτρο.
Ακόμη και στη σχεδιαζόμενη σταδιακή μείωση του ειδικού φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης, κατά 10%έως 20%, η Τρόικα αντιτάσσει τη συνολική αναθεώρηση του πλαισίου του ΦΠΑ. Σκοπός της συγκεκριμένης μεταρρύθμισης είναι η εξάλειψη των διαφορετικών εκείνων των ρυθμίσεων που οδηγούν είτε σε χαμηλή αποτελεσματικότητα του ΦΠΑ είτε σε αύξηση της φοροδιαφυγής. Ηδη κάποιες ρυθμίσεις σχετικά με τον ΦΠΑ συμπεριελήφθησαν στο Πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε στις αρχές Αυγούστου.
Οι
υπόλοιπες «εντολές» της Τρόικας
Οι υπόλοιπες τέσσερις «εντολές» αφορούν:Στην αποπληρωμή των νέων ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του ΕΟΠΥΥ. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Προϋπολογισμού στο εξάμηνο οι ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις των οργανισμών κοινωνικής ασφάλισης έχουν αυξηθεί κατά 400 εκατ. Ευρώ από το τέλος του 2013 εξαιτίας της αύξησης των ληξιπρόθεσμων οφειλών του ΕΟΠΥΥ. Η αδυναμία εξόφλησης τους μέχρι το τέλος του 2014 είναι πιθανό να θέσει σε κίνδυνο το στόχο για πρωτογενές πλεόνασμα 1,5% ΑΕΠ για το 2014.
Στην περαιτέρω ενίσχυση του ρόλου της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων. Απαιτείται η μεταφορά αρμοδιοτήτων.
Στην ολοκλήρωση της φορολογικής μεταρρύθμισης. Είναι αυτονήτο ότι η όποια αλλαγή στους συντελεστές φορολογίας ή στον ειδικό φόρο κατανάλωσης για το πετρέλαιο θέρμανσης είναι αναγκαίο να είναι δημοσιονομικά ουδέτερη και να μην επιβαρύνει τόσο τον προϋπολογισμό και το πρωτογενές πλεόνασμα του 2014, αλλά και να μην διευρύνει περαιτέρω το δημοσιονομικό κενό του 2015!
Στη συνέχιση της μεταρρύθμισης στο συνταξιοδοτικό τομέα ώστε να ενισχυθεί η μελλοντική βιωσιμότητα του και να βελτιωθεί σε όρους ανταποδοτικότητας μεταξύ εισφορών και συντάξεων. Η σχετική μελέτη του ΚΕΠΕ θα δοθεί στη δημοσιότητα μετά τη ΔΕΘ.
Στον εξορθολογισμό των δαπανών για την υγεία με την περαιτέρω μείωση μείωση για της φαρμακευτικής δαπάνης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου