Μια τεράστια ευκαιρία αναδεικνύεται μέσα από την κρίση για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Τεράστια ευκαιρία για κέρδος ή τεράστια ευκαιρία να θυμώσουν οι πελάτες και να διαλέξουν άλλο κατάστημα το οποίο θα επισκέπτονται.
** Την ευκαιρία για το κέρδος την καταλαβαίνουμε. Όλο και περισσότερος κόσμος διαλέγει τον υπολογιστή για τις αγορές. Είτε πρόκειται για λίστα με συσκευασμένα τρόφιμα από το σούπερ μάρκετ ή για τον καναπέ που είδε σε σπίτι φίλων και «που να τρέχω τώρα, θα μπω στο σάιτ να τον πάρω κι εγώ».
** Ανέκυψαν δυο ειδών προβλήματα, της παράδοσης κατ’ οίκον και της ποιότητας των προϊόντων.
** Θέλησα να αγοράσω σεντόνια, μπήκα στο ΙΚΕΑ (Μόντρεαλ), επέλεξα αυτά που ήθελα, έφτασα στην πληρωμή με την κάρτα. Βγήκε μήνυμα ότι αυτά που επέλεξα, έχουν εξαντληθεί αλλά υπάρχουν άλλες επιλογές. Κλικ στις άλλες επιλογές, γέμισα το καλάθι, πολύ πιο ακριβά το αρχικό. Δεν βαριέσαι, να τα πάρω τα σεντόνια. Πληρώνω, λαμβάνω ιμέιλ,
«στηθείτε σπίτι και περιμένετε στις τόσο του μηνός, από τις 9 το πρωί μέχρι τις 5 το απόγευμα».
** Στο σπίτι καθόμαστε έτσι κι αλλιώς, μικρό το κακό. Σεντόνια δεν ήρθαν ποτέ. Και ξεκινά ο αγώνας, να μάθω πότε θα γίνει η παράδοση ή να ακυρώσω την αγορά. Ούτε το ένα ούτε το άλλο είναι πιθανά. Ένας τηλέφωνο με αυτόματες απαντήσεις, ηλεκτρονική διεύθυνση με αυτόματες επιστολές «θα περιμένετε 4 με 6 εβδομάδες».
** Τα ίδια ζητήματα προκύπτουν από τις εταιρείες κούριερ. Ορισμένες ισχυρίζονται ότι πέρασαν από κατοικίες για παράδοση αλλά ουδείς απάντησε. Στην πραγματικότητα κάποιος βιαστικός οδηγός κολλάει ένα αυτοκόλλητο στην πόρτα και φεύγει στα γρήγορα επειδή δεν έχει μαζί του το πακέτο.
** Το πρόβλημα της ποιότητας των ειδών: άλλο βλέπεις κι αγοράζεις, άλλο παραλαμβάνεις. Βρήκα λοιπόν τις προάλλες ένα πολύ ωραίο μαγαζί στην Ουαλία, με υπέροχα μπλουζάκια, βαμβακερά, ημιδιάφανα. Έκανα ζουμ στις ραφές, ήταν όπως τις ήθελα και διάλεξα ένα τιρκουάζ χρώμα, πολύ κυκλαδίτικο.
** Παρέλαβα πακέτο από το Χονγκ Κονγκ. Το μπλουζάκι μοιάζει με στολή νοσοκόμας για το χειρουργείο. Το ύφασμα είναι όσο πιο παχύ θα μπορούσε να είναι ένα μακό, σε σημείο να μην γυρίζουν τα μανίκια. Είναι τόσο κακοραμμένο που δεν θέλω ούτε για πιζάμα να το φορά. Δεν είναι από την Ουαλία αλλά Made in China.
** Μπορεί να θεωρηθεί απάτη αυτή η πώληση; Δεν το ξέρω. Το βέβαιον είναι ότι απογοητεύτηκα και σκέφτομαι να μην παρασύρομαι εφεξής από τις διαφημίσεις που τρέχουν στην οθόνη μου. Θα περιμένω καμιά δεκαετία ακόμη, μέχρι να αυτορυθμιστεί η αγορά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου