Κυριακή 27 Ιουλίου 2014

TO ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΔΑΣ ΣΤΟ TOP 10 ΤΟΥ AMAZON

Mια Ελληνίδα στην κόλαση της Σαουδικής Αραβίας

Δεκαετία του ’80 και μια νεαρή Ελληνίδα βρίσκεται στη Γαλλία για σπουδές, όταν δύο ελκυστικές προσφορές εργασίας η μια στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα στο Λουξεμβούργο και η άλλη πολύ πιο δελεαστική μια θέση αεροσυνοδού στη Saudi Airlines αλλάζουν για πάντα τη ζωή της.
Διαλέγει την καριέρα της αεροσυνοδού μια και αγαπά τις προκλήσεις.Μετά από ένα χρόνο στη διάρκεια του οποίου γνωρίζει ενδιαφέροντες ανθρώπους και επισκέπτεται τα πιο ενδιαφέροντα σημεία του πλανήτη γνωρίζει ένα γοητευτικό νεαρό πιλότο,
που προέρχεται από μεγάλη οικογένεια.Τον ερωτεύεται..
Υπάρχει όμως ένα πρόβλημα αυτή είναι Χριστιανή και αυτός Άραβας.

Όμως, ο έρωτας ξεπερνά κάθε εμπόδιο. Μιας και ο πιλότος ανήκει σε βασιλική οικογένεια της Σ.Αραβίας, του δίνουν την άδεια να παντρευτεί, ένα προνόμιο που μόνο το 4% του πληθυσμού μπορεί να χρησιμοποιήσει. Κι έτσι παντρεύεται την όμορφη Αθηναία του.
Wedding-number-2-for-chapters-248x357
Κι αν όλα μέχρι τότε μοιάζουν με παραμύθι, μετά τα όσα μαθαίνω σε κεντρικό αθηναϊκό διαμέρισμα, όλα αλλάζουν…
Τίποτα σε αυτό το διαμέρισμα δεν θυμίζει τη Σ.Αραβία. Και η γυναίκα που μου αφηγείται τη ζωή της, όπως περιγράφεται στο αυτοβιογραφικό της βιβλίο Nightmares in the Saudi Arabian Desert [Eφιάλτες στην έρημο της Σ.Αραβίας]δεν χαμογελά. Μια ιστορία που αν και έχουν περάσει αρκετά χρόνια είναι ανατριχιαστική, μια ιστορία που περιγράφει με τρόπο γλαφυρό τα έθιμα του Αραβικού κόσμου.
Η Αλεξάνδρα Συμεωνίδου, η συγγραφέας του βιβλίου με καλωσορίζει στο σπίτι της και ξεκινώ τη συνέντευξη
«Γιατί τιτλοφορήσατε το βιβλίο σας Εφιάλτες στην Έρημο της Σ.Αραβίας;» «Αν γνώριζα τη συμπεριφορά του ευγενούς μου συζύγου μετά τον γάμο μας πραγματικά δεν θα αποφάσιζα ποτέ να τον παντρευτώ.Ο Αραβικός κόσμος είναι εντελώς διαφορετικός απ΄τον δικό μας. Ο κόσμος τους, οι κανόνες τους είναι φτιαγμένοι για τους άντρες και σε αυτή την ανδροκρατούμενη κοινωνία οι γυναίκες δεν είναι παρά σκεύη ηδονής» συνεχίζοντας.
«Ο άντρας μου είχε μια αυταρχική μητέρα που δεν της άρεσε το γεγονός πως μια ξένη θα έφερνε στον κόσμο τον πρώτο άρρενα διάδοχο της οικογένειας»
«Όταν έμεινα έγκυος , ο πρίγκηπάς μου μετατράπηκε σε πραγματικό τύραννο. Προσπαθούσε να με κάνει να αποβάλλω. Με έδερνε, με πέταγε κάτω, με κλώτσαγε στην κοιλιά έφτασε στο σημείο να με πατάει στην κοιλιά, μου πέταγε απορρυπαντικά στο σώμα και το πρόσωπό μου. Η ζωή μου έγινε πραγματική κόλαση. Ήμουν φυλακισμένη στο ίδιο μου το σπίτι, δεν υπήρχε τρόπος να φύγω. Για να ταξιδέψω έπρεπε να έχω τη γραπτή άδεια του αφέντη μου,του συζύγου μου..»
Παίρνοντας μια βαθιά ανάσα συνεχίζει, λέγοντας πως στον Αραβικό κόσμο οι γυναίκες δεν έχουν τα ίδια δικαιώματα με τους άνδρες,στις κοινωνικές εκδηλώσεις κάθονται σε χωριστά δωμάτια. Μπορούν να βγουν μόνο αν συνοδεύονται από τους άντρες ή τους αδελφούς τους και φυσικά δεν έχουν δικαίωμα γνώμης για τα οικογενειακά θέματα.
Ο γάμος είναι μια επιχειρηματική συμφωνία. Φωτογραφίες της γυναίκας σε ηλικία γάμου επιδεικνύονται στην οικογένεια του  υποψήφιου γαμπρού και εφόσον συμφωνήσουν οι οικογένειες ή η οικογένεια της νύφης δίνει τη νύφη και η συμφωνία κλείνει με τα χρήματα που προσφέρει η οικογένεια του γαμπρού. Αν μια γυναίκα δεν ακολουθήσει τους κανόνες της Σαρία, διαπράττει αμάρτημα το λεγόμενο haram.
Tελικά κατόρθωσε να φέρει στον κόσμο το παιδί της χάρη στη μητέρα της.
«Ήρθε στη Σ.Αραβία για να με επισκεφθεί όταν έμεινα έγκυος,λέει η Αλεξάνδρα και έζησε μαζί μου τον εφιάλτη. Ήταν μια δυναμική γυναίκα που ήθελε να σώσει την κόρη της. Έτσι μια μέρα με έπεισε να το σκάσω. Η διαδρομή από την μια άκρη του σπιτιού μέχρι την έξοδο μου φάνηκε σαν ατέλειωτο ταξίδι, ήμουν πάρα πολύ φοβισμένη, αλλά τελικά τα καταφέραμε. Από εκεί τρέξαμε προς την έρημο, μετά από αρκετή απόσταση φθάσαμε σε ένα κατάστημα όπου ο ιδιοκτήτης ένας ευγενικός άνθρωπος μας έκρυψε κάτω από κονσέρβες. Μετά, βρήκαμε ένα αυτοκίνητο που μας μετέφερε στην Ελληνική Πρεσβεία, όπου οι αρμόδιοι δεν μπορούσαν να μου εκδώσουν διαβατήριο, γιατί ήμουν παντρεμένη με Άραβα του οποίου η έγκριση ήταν απαραίτητη. Με μετέφεραν στο νοσοκομείο μια και ήμουν πολύ εξασθενημένη από τα βασανιστήρια που είχα υποστεί. Εκεί ένας Αιγύπτιος γυναικολόγος με βοήθησε και με κράτησε για μια εβδομάδα. Στο διάστημα αυτό η μητέρα μου και η Πρεσβεία προσπαθούσαν να έλθουν σε συμφωνία με την οικογένεια του άνδρα μου ώστε να μπορέσω να ταξιδέψω. Τελικά τα κατάφεραν. Εκεί τέλειωσε ο εφιάλτης και γύρισα στην Ελλάδα. Κι έτσι αποφάσισα να γράψω την ιστορία της ζωής μου.. Ο γιος μου είναι τώρα 25 χρόνων και δεν έχει ιδιαίτερη επαφή με τον πατέρα του .Ο γιος μου είναι ο ήρωας ενός άλλου μου βιβλίου με τίτλο Ο Γιος του Σαουδάραβα.
Το βιβλίο “Εφιάλτες στην έρημο της Σ.Αραβίας” είναι μέρος της αυτοβιογραφικής τριλογίας της Αλεξάνδρας Συμεωνίδου που κυκλοφορεί και στα αγγλικά.
Τα άλλα δύο της βιβλία “Μια μάχη χωρίς Οίκτο” [Merciless Struggle ] και ο “Γιος του Σαουδάραβα” [The Saudi's Son] δεν έχουν ακόμα μεταφραστεί στα αγγλικά. Οι “Εφιάλτες στην Έρημο της Σαουδικής Αραβίας” που πρωτοκυκλοφόρησε πριν από λίγες εβδομάδες από το amazon.com στα αγγλικά έγινε best seller και μπήκε στα top 10.
Πηγή: Greek reporter.com
Κείμενο: ΕΙΡΗΝΗ ΓΑΒΑΛΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: