Άνω κάτω η κυβέρνηση για τον
ΟΛΠ και την Cosco λίγο πριν το ταξίδι Τσίπρα στην Κίνα Μετά από μεγάλη ένταση στη Βουλή
και... μπάχαλο ο Δρίτσας κατέθεσε δύο ομάδες νομοτεχνικών βελτιώσεων Δρίτσας: «Δεν υπήρχε κανένας
λόγος για να δημιουργηθεί αυτή η αντίδραση και όλη αυτή η αναταραχή» Πλήρης κάλυψη από Γεροβασίλη- Το
παρασκήνιο της αναδίπλωσης της κυβέρνησης
Εμπρός… πίσω από την κυβέρνηση και τον
αρμόδιο υπουργό ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα μετά το φιάσκο στο ζήτημα της
ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ και της σύμβασης με την COSCΟ.
Μετά λοιπόν την δίωρη διακοπή της συνεδρίασης στην
Ολομέλεια της Βουλής, λόγω της μεγάλης έντασης, που επικράτησε, ο υπουργός
Ναυτιλίας κατέθεσε δύο ομάδες νομοτεχνικών βελτιώσεων που αφορούν τα άρθρα
5,6,9,12, 14, 15,19 του κυρωτικού νόμου που συνοδεύει τη σύμβαση παραχώρησης.
Οπως δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας από
το τη Βουλή η κυβέρνηση προχώρησε σε μία καλή νομοθέτηση τόσο για το δημόσιο
συμφέρον, όσο και για την COSCO, ενώ σε μια προσπάθεια να διασκεδάσει τις
εντυπώσεις ανέφερε:«Δεν υπήρχε κανένας λόγος για να δημιουργηθεί αυτή η
αντίδραση και όλη αυτή η αναταραχή. Η στόχευση της κυβέρνησης να εξασφαλίσει
καλή νομοθέτηση δεν αφορά μόνο το δημόσιο συμφέρον αλλά και το συμφέρον
του παραχωρησιούχου».
Πρόσθεσε μάλιστα ότι «με ευθύνη προχωρήσαμε σε
αυτές τις νομοτεχνικές βελτιώσεις οι οποίες,
μπορούν να δοκιμαστούν και να
κριθούν και στην πράξη».
«Τσαντίλα»
για τα δημοσιεύματα περί «αδειάσματος» από Μαξίμου! «Αγυρτεία και αθλιότητα»
«Αγυρτεία και αθλιότητα» χαρακτήρισε- μιλώντας στη
Βουλή- ο Θεόδωρος Δρίτσας, δημοσιεύματα τα οποία αναφέρονται, όπως είπε,
σε «άδειασμα Δρίτσα από το Μέγαρο Μαξίμου», και επανέλαβε ότι είναι συνήθης η
επεξεργασία των νομοθετημάτων από την γραμματεία της κυβέρνησης.
Ο κ. Δρίτσας, κάλεσε τους βουλευτές όλων των κομμάτων
να «αντισταθούν» όπως είπε, και να μην αφήσουν το μιντιακό σύστημα ή όποιον
άλλον να καθορίσουν τη λειτουργία του πολιτικού συστήματος στην Ελλάδα και «να
οδηγήσουν τη χώρα σε ένα κλίμα απογοήτευσης και τους πολίτες στην ανάπτυξη των
πιο αντιδραστικών κατευθύνσεων. Η Ευρώπη προχωρεί σε μια τέτοια κατεύθυνση και
η Ελλάδα δοκιμάζεται» συμπλήρωσε.
Η
στήριξη της Γεροβασίλη
Για το θέμα της κύρωσης της σύμβασης με την COSCO
τοποθετήθηκε η κυβερνητική εκπρόσωπος Όλγα Γεροβασίλη, αναφέροντας πως
«είναι επί ουσιαστικά ανύπαρκτου ζητήματος».
Eιδικότερα, η κα Γεροβασίλη επισήμανε ότι «όπως
ξεκαθάρισε και ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, ο θόρυβος που
έχει ξεσηκωθεί γύρω από το θέμα της κύρωσης της σύμβασης με τη COCSO, είναι επι
ουσιαστικά ανύπαρκτου ζητήματος».
«Η κυβέρνηση, σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ, προχώρησε ως
όφειλε στις απαιτούμενες βελτιώσεις, προκειμένου να είναι νομοτεχνικά άρτιες οι
διατυπώσεις του κυρωτικού νόμου», συμπλήρωσε η ίδια.
«Οι υπερβολικές αντιδράσεις καθώς και η απόπειρα
πολιτικής εκμετάλλευσης του ζητήματος, την παραμονή του ταξιδιού του
Πρωθυπουργού στην Κίνα, δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα παιχνίδι
εντυπώσεων»τόνισε η κα Γεροβασίλη και κατέληξε, λέγοντας πως «το θέμα έχει ήδη
διευκρινιστεί πλήρως και η σύμβαση θα κυρωθεί κανονικά».
Το
παρασκήνιο της αναδίπλωσης
Σύμφωνα με το thetoc.gr παρά
το γεγονός ότι το Μαξίμου επιχείρησε να καλύψει πλήρως τον υπουργό του λέγοντας
ότι «δεν έχει κάνει αυτός τις αλλαγές» και «δεν έχει κάνει κανένα φάουλ» ή με
τη σημερινή δήλωση Γεροβασίλη, η χθεσινή εμπλοκή του υπουργού Επικρατείας
και πολιτικού «πατέρα» του πρωθυπουργού, Αλέκου Φλαμπουράρη και η αιφνίδια
έλευσή του στη Βουλή μαρτυρούν:
αφενός ότι ο πρωθυπουργός δεν γνώριζε
και έμαθε για την επιστολή τη Cosco κατά τη διάρκεια της επιστροφής του από τις
Βρυξέλες
αφετέρου ότι δεν εμπιστεύεται τον κ. Δρίτσα και επιχειρεί να βρει λύση στο θέμα όχι διά του αρμόδιο υπουργού Ναυτιλίας -ο οποίος άλλωστε έχει δηλώσει πολλάκις τις αντιρρήσεις του με την πώληση του πρώτου λιμανιού της χώρας- αλλά διά του υπουργού Επικρατείας.
Σύμφωνα πάντως με κύκλους του πρωθυπουργικού γραφείο οι αλλαγές στο κείμενο που έγιναν από τη νομική υπηρεσία του Μαξίμου σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου το αρχικό κείμενο που ήταν στα Αγγλικά, να είναι και «άρτιο νομικά».
αφετέρου ότι δεν εμπιστεύεται τον κ. Δρίτσα και επιχειρεί να βρει λύση στο θέμα όχι διά του αρμόδιο υπουργού Ναυτιλίας -ο οποίος άλλωστε έχει δηλώσει πολλάκις τις αντιρρήσεις του με την πώληση του πρώτου λιμανιού της χώρας- αλλά διά του υπουργού Επικρατείας.
Σύμφωνα πάντως με κύκλους του πρωθυπουργικού γραφείο οι αλλαγές στο κείμενο που έγιναν από τη νομική υπηρεσία του Μαξίμου σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου το αρχικό κείμενο που ήταν στα Αγγλικά, να είναι και «άρτιο νομικά».
Οι ίδιοι κύκλοι επιρρίπτουν ευθύνες στην Cosco και
ειδικά στη νομική υπηρεσία της εταιρείας η οποία ενώ έπρεπε, όπως λένε, να
επικοινωνήσει με το ΤΑΙΠΕΔ και να γίνουν οι αλλαγές στο ν/σ, προτίμησε να
βγάλει τη χθεσινή ανακοίνωση.
Για να αρθεί το αδιέξοδο, η ολομέλεια της Βουλής που
συζητούσε την κύρωση της συμφωνίας, διέκοψε τη θυελλώδη συνεδρίαση για αργότερα
ώστε να κάνει τις απαραίτητες αλλαγές ο κ.Δρίτσας, μετά την ομοβροντία από τα
κόμματα της αντιπολίτευσης.
Σε κάθε περίπτωση η ασυνεννοησία μεταξύ υπουργείου,
Ναυτιλίας, Μεγάρου Μαξίμου και ΤΑΙΠΕΔ, εκθέτει για μία ακόμη φορά τη χώρα και
μάλιστα παραμονές του ταξιδιού του κ. Τσίπρα σε Πεκίνο και Σαγκάη. Ταξίδι που
προετοιμάζεται ένα χρόνο τώρα και για το σκοπό αυτό έχουν επισκεφτεί την Κίνα
τόσο ο αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης όσο και ο γγ Διεθνών
Οικονομικών Σχέσεων του ΥΠΕΞ, Γιώργος Τσίπρας.
Μικρή λεπτομέρεια, όχι άνευ νοήματος ο κ. Δρίτσας δεν
θα συνοδεύσει τον πρωθυπουργό αύριο στο ταξίδι του στην Κίνα. Μαζί με τον κ.
Τσίπρα θα ταξιδέψουν οι κυρίες Γεροβασίλη, Αναγνωστοπούλου και Δούρου και οι
κύριοι Σταθάκης, Κοτζιάς, Μπαλτάς, Μάρδας αλλά και ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ,
Στέργιος Πιτσιόρλας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου