Κάπως καθυστερημένα τα έντυπα του Μαρινάκη, ανακάλυψαν τον “αόρατο μηχανισμό εξουσίας’ που υπάρχει στο “Αγιο” Ορος. Ο λόγος προφανής. ΟΙ χριστοταλιμπάν της “Νίκης” απειλούν την αυτοδυναμία της Ν.Δ. στις επόμενες εκλογές.
Σε κάθε περίπτωση είναι άξια αναφοράς δυο σχετικά κείμενα από τα σημερινά “ΝΕΑ”:
Με πνευματικό στο Ορος
Η επίσκεψη Μητσοτάκη στο Αγιον Ορος έχει ως σκοπό να πατήσει κανένα ράσο, από αυτά που βγαίνουν εκτός Αθω. Ο Αρχιεπίσκοπος υιοθέτησε σκληρή γλώσσα για τους ιερωμένους που μοιράζουν ψηφοδέλτια. Και είναι πλέον απροκάλυπτη η υποστήριξη πολιτικού κόμματος από μονές του Αγίου Ορους που διατηρούν προνομιακή σχέση με τη Μόσχα.
Ναι, εντάξει, δεν υπάρχει έκπληξη σε αυτό. Οι κυβερνήσεις και οι ηγεμόνες πάνε και έρχονται, αλλά οι μονές στέκουν αιώνια. Και ένα από τα δομικά συστατικά των θεμελίων τους είναι ο τρόπος με τον οποίο συναλλάσσονται με την κοσμική εξουσία. Οταν τα έχεις φέρει βόλτα με αυτοκράτορες και σουλτάνους, οι πρωθυπουργοί δεν σε τρομάζουν.
Ομως είναι και κάτι ακόμα. Η πνευματική σχέση που διατηρούν ορισμένοι δημοφιλείς μοναχοί με ισχυρούς θεσμικούς παράγοντες. Ξέρετε πόσοι δικαστικοί έχουν πνευματικό στο Αγιον Ορος; Πάρα πολλοί. Και άλλοι: πολιτικοί, στρατιωτικοί, επιχειρηματίες. Και αυτός είναι ένας μηχανισμός εξουσίας που, ως αόρατος, θα είναι πάντα ανέγγιχτος και ισχυρός.
Και από τον Μικροπολιτικό στην ίδια εφημερίδα:
Σας έγραφα και χθες για τις προσπάθειες ανάσχεσης του κόμματος ΝΙΚΗ,
και τα διάφορα… πλοκάμια που έχει απλώσει σε συγκεκριμένους χώρους και συγκεκριμένες ομάδες πιστών. Στο μικροσκόπιο είναι, βεβαίως, το Αγιον Ορος, η Θεσσαλονίκη αλλά και η Πάτρα, πυρήνες φανατικών ρασοφόρων με αντιδραστικά ή/και αιρετικά κηρύγματα, «αποτειχισμένους» κι «αντι-οικουμενιστές», μοναχούς και καθηρημένους ιερείς που ιερουργούν σε ανεπίσημους χώρους (ακόμη και σπίτια), οργανωμένους σε παραθρησκευτικές και εθνικιστικές οργανώσεις και αντιεμβολιαστές.Διότι εκτός από τους τόπους-κλειδιά, υπάρχουν και πρόσωπα με ειδικό βάρος στις τάξεις της ΝΙΚΗΣ, εκτός του ηγέτη της, Δημήτρη Νατσιου. Για παράδειγμα, στα εκκλησιαστικά, ο καθηρημένος ιερέας Θεόδωρος Ζήσης, ενώ λέγεται ότι στηρίζει και ο μοναχός Ευθύμιος από την Καλύβη Αναστάσεως στην Καψάλα του Αγίου Ορους, που θεωρείται από πολλούς ως «συνεχιστής» του έργου του Παΐσιου και του έργου του Παίσιου και έγινε διάσημος την εποχή του κορωνοϊού για τα κηρύγμα- τά του κατά του εμβολιασμού που διακινύθηκαν ευρέως στο Διαδίκτυο.
Στους φανατικούς πιστούς του πατέρα Παϊσιου το κόμμα έχει, ούτως ή άλλως, έρεισμα και με τις υποψηφιότητες της ανιψιός του, Μαρίας Εζνεπίδου και του Θανάση Ρακοβαλή, που είναι γνωστός σε αυτούς τους κύκλους ως «ψυχοπαίδι» και βιογράφος του. Στους αντιεμβολιαστές η ΝΙΚΗ έχει «σκοράρει» και με την παρουσία στις τάξεις της του καρδιοχειρουργού Νικόλα ΓΙαπαδόπουλου, εκ των υγειονομικών που είχαν τεθεί σε αναστολή, που έγινε γνωστός από τα social media και τις φιλικές τους ιστοσελίδες.
Και «lερές συγγένειες»
Ας επιστρέφω, όμως, στο Αγιον Ορος διότι εκεί παραπέμπει ένα όνομα-κλειδί. Ο υποψήφιος της ΝΙΚΗΣ στην Α’ Θεσσαλονίκης, Εμμανουήλ Γκλάβας, που τυγχάνει αδελφός του αρχιμανδρίτη Νικόδημου, ηγούμενου της ρωσικής μονής Φιλοθέου.
Οι σχέσεις της μονής με συγκεκριμένους μεγαλοπαράγοντες της Ρωσίας είναι πασίγνωστες. Ο ηγούμενος, εξάλλου, θεωρείται εκ των αγαπημένων πνευματικών του ρώσου πρωθυπουργού, Μιχαήλ Μισουστιν, που επισκέπτεται αρκετά συχνά τη μονή. Και να κατέβω και νότια τώρα, στην Πάτρα. Υποψήφιος βουλευτής στην Αχαΐα ήταν ο θεολόγος Παναγιώτης Γκουρβέλος, που τυγχάνει αδελφός του προϊσταμένου του Μητροπολιτικού Ναού Πατρών, αρχιμανδρίτη Αμβρόσιου Γκουρβέλου, στενού συνεργάτη του Μητροπολίτη Πατρών Χρυσοστόμου. Από μόνο του δεν σημαίνει κάτι αυτό, θα πείτε, δικαίως. Ο Νατσιός, εξάλλου, έχει σίγουρα καλούς δεσμούς με την Εκκλησία στην Πάτρα αφού έχει κάνει εκεί και παρουσιάσεις βιβλίων του, παρουσία υψηλόβαθμων τοπικών εκκλησιαστικών παραγόντων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου