Οι διμερείς εμπορικές σχέσεις μπορούν να
βελτιωθούν περαιτέρω. Μεγάλα περιθώρια περαιτέρω
βελτίωσης των ελληνικών εξαγωγών στην Κίνα, ειδικά στα τρόφιμα, που σήμερα
αποτελούν ένα μικρό ποσοστό των συνολικών εξαγωγών μας προς τη συγκεκριμένη
αγορά, αλλά και στον τουρισμό, διακρίνει το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο
Αθήνας (ΕΒΕΑ). Οι εμπορικές σχέσεις Ελλάδας και Κίνας ακολουθούν σταθερά θετική τροχιά το
τελευταίο διάστημα. Το 2012 οι εξαγωγές προς την Κίνα αυξήθηκαν σε ποσοστό που
άγγιξε το 50%,
τοποθετώντας την ασιατική χώρα μεταξύ των 20 καλύτερων αγορών για τα ελληνικά προϊόντα, όπως είπε ο εμπορικός και οικονομικός σύμβουλος τής πρεσβείας τής Λ.Δ. της Κίνας στην Ελλάδα, Sun Liwei, σε εκδήλωση τού ΕΒΕΑ και του Ελληνοκινεζικού Επιμελητηρίου με θέμα: «Δραστηριοποίηση στην αγορά της Κίνας: Εμπόριο και τουρισμός».
Ο ίδιος σημείωσε ότι τα ελληνικά προϊόντα, όπως τα μάρμαρα, το κρασί και το λάδι, έχουν πολύ καλό όνομα στην κινεζική αγορά και οι συναλλαγές των δύο χωρών μπορούν να αυξηθούν με εξαγωγές από τη χώρα μας υψηλού επιπέδου προϊόντων, ενώ και η επίσκεψη Κινέζων τουριστών στη χώρα μας είναι ψηλά στη λίστα ενδιαφέροντός τους και, επίσης, είναι ένας τομέας που μπορεί να βελτιωθεί.
Ωστόσο, αναφερόμενος στις ευκαιρίες των εξαγωγέων να τοποθετήσουν τα προϊόντα τους στα κινέζικα ράφια σημείωσε, ότι δεν είναι εύκολη υπόθεση.
Στο ίδιο πλαίσιο, το μέλος του ΔΣ του Ελληνοκινεζικού Επιμελητηρίου, Μ. Κανδαράκης, σημείωσε ότι για να δραστηριοποιηθεί κάποιος στην κινέζικη αγορά θα πρέπει να έχει κατανοήσει τον πολιτισμό και τους κώδικες κουλτούρας των Κινέζων επιχειρηματιών.
Τόνισε δε, ότι η κινεζική αγορά θέλει από την Ελλάδα προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας, ποιοτικά και ανταγωνιστικά και όχι ποσότητες προϊόντων.
«Οι ευκαιρίες, δεν περιμένουν», τόνισε από την πλευρά του, ο Β΄ αντιπρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθήνας, Π. Θωμόγλου, και σημείωσε ότι η δυναμική που έχει αναπτυχθεί ως τώρα στις εμπορικές σχέσεις με την Κίνα, είναι ανάγκη να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο, μέσα από το σωστό συντονισμό, τον προγραμματισμό και τη συνένωση δυνάμεων, μεταξύ της Πολιτείας και των επιχειρηματικών φορέων.
Βεβαίως, συμπλήρωσε, κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει τα σοβαρά προβλήματα που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις εξαιτίας της κρίσης - με εντονότερο αυτό της έλλειψης ρευστότητας και πρόσβασης στη χρηματοδότηση.
«Η συνολική πορεία των ελληνικών εξαγωγών στη διάρκεια της τελευταίας διετίας δείχνει ότι η εγχώρια ύφεση λειτούργησε ως καταλύτης για την αύξηση της εξωστρέφειας. Ώθησε πολλές ελληνικές επιχειρήσεις να αναζητήσουν προοπτικές ανάπτυξης εκτός συνόρων, να επιδιώξουν συνεργασίες με διεθνείς εταίρους, να προσαρμόσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στις απαιτήσεις της διεθνούς αγοράς. Κι αυτό είναι ένα από τα ελάχιστα ελπιδοφόρα μηνύματα, που διακρίνεται ξεκάθαρα μέσα σε ένα, κατά τα άλλα, ζοφερό οικονομικό περιβάλλον», είπε.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας SBLS A.E. Κ. Αδαμάκος, αναφερόμενος στις δυνατότητες προβολής στην Κίνα και στο ρόλο των κινεζικών social media, τόνισε ότι η κατοχύρωση εμπορικού σήματος είναι το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να κάνει όποιος ενδιαφέρεται για τη συγκεκριμένη αγορά, υπενθύμισε ότι twitter και facebooke είναι απαγορευμένα στην Κίνα, αλλά, ωστόσο, υπάρχουν κινέζικα αντίστοιχα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που τα έχουν αντικαταστήσει και σημείωσε ότι οι πωλήσεις μέσω ίντερνετ είναι μια πολύ καλή «πύλη» εισόδου στην κινεζική αγορά.
Η μεγαλύτερη ηλεκτρονική αγορά είναι το Taobao με 400 εκατ. μέλη και μέσω της οποίας γίνεται το 80% των λιανικών πωλήσεων.
Επίσης, γνωστοποίησε ότι μία καμπάνια μάρκετινγκ 1-3 μηνών κοστίζει 11.000 ευρώ αλλά η σημασία της για τη διείσδυση στην αγορά είναι πολύ σημαντική.
Ο πρόεδρος της εταιρείας ΚRINOS S.A., Α. Γεωργιάδης, σημείωσε στην ομιλία του ότι «καλό θα είναι ο επιχειρηματίας που θέλει να διεισδύσει στην αγορά της Κίνας να μην ξεκινήσει από αυτήν, αλλά να έχει μία εμπειρία πριν σε πιο βατές και πιο κοντά στις δικές μας συνήθειες αγορές και υπογράμμισε τη σημασία αναζήτησης μιας καλής εισαγωγικής
τοποθετώντας την ασιατική χώρα μεταξύ των 20 καλύτερων αγορών για τα ελληνικά προϊόντα, όπως είπε ο εμπορικός και οικονομικός σύμβουλος τής πρεσβείας τής Λ.Δ. της Κίνας στην Ελλάδα, Sun Liwei, σε εκδήλωση τού ΕΒΕΑ και του Ελληνοκινεζικού Επιμελητηρίου με θέμα: «Δραστηριοποίηση στην αγορά της Κίνας: Εμπόριο και τουρισμός».
Ο ίδιος σημείωσε ότι τα ελληνικά προϊόντα, όπως τα μάρμαρα, το κρασί και το λάδι, έχουν πολύ καλό όνομα στην κινεζική αγορά και οι συναλλαγές των δύο χωρών μπορούν να αυξηθούν με εξαγωγές από τη χώρα μας υψηλού επιπέδου προϊόντων, ενώ και η επίσκεψη Κινέζων τουριστών στη χώρα μας είναι ψηλά στη λίστα ενδιαφέροντός τους και, επίσης, είναι ένας τομέας που μπορεί να βελτιωθεί.
Ωστόσο, αναφερόμενος στις ευκαιρίες των εξαγωγέων να τοποθετήσουν τα προϊόντα τους στα κινέζικα ράφια σημείωσε, ότι δεν είναι εύκολη υπόθεση.
Στο ίδιο πλαίσιο, το μέλος του ΔΣ του Ελληνοκινεζικού Επιμελητηρίου, Μ. Κανδαράκης, σημείωσε ότι για να δραστηριοποιηθεί κάποιος στην κινέζικη αγορά θα πρέπει να έχει κατανοήσει τον πολιτισμό και τους κώδικες κουλτούρας των Κινέζων επιχειρηματιών.
Τόνισε δε, ότι η κινεζική αγορά θέλει από την Ελλάδα προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας, ποιοτικά και ανταγωνιστικά και όχι ποσότητες προϊόντων.
«Οι ευκαιρίες, δεν περιμένουν», τόνισε από την πλευρά του, ο Β΄ αντιπρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθήνας, Π. Θωμόγλου, και σημείωσε ότι η δυναμική που έχει αναπτυχθεί ως τώρα στις εμπορικές σχέσεις με την Κίνα, είναι ανάγκη να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο, μέσα από το σωστό συντονισμό, τον προγραμματισμό και τη συνένωση δυνάμεων, μεταξύ της Πολιτείας και των επιχειρηματικών φορέων.
Βεβαίως, συμπλήρωσε, κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει τα σοβαρά προβλήματα που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις εξαιτίας της κρίσης - με εντονότερο αυτό της έλλειψης ρευστότητας και πρόσβασης στη χρηματοδότηση.
«Η συνολική πορεία των ελληνικών εξαγωγών στη διάρκεια της τελευταίας διετίας δείχνει ότι η εγχώρια ύφεση λειτούργησε ως καταλύτης για την αύξηση της εξωστρέφειας. Ώθησε πολλές ελληνικές επιχειρήσεις να αναζητήσουν προοπτικές ανάπτυξης εκτός συνόρων, να επιδιώξουν συνεργασίες με διεθνείς εταίρους, να προσαρμόσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στις απαιτήσεις της διεθνούς αγοράς. Κι αυτό είναι ένα από τα ελάχιστα ελπιδοφόρα μηνύματα, που διακρίνεται ξεκάθαρα μέσα σε ένα, κατά τα άλλα, ζοφερό οικονομικό περιβάλλον», είπε.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας SBLS A.E. Κ. Αδαμάκος, αναφερόμενος στις δυνατότητες προβολής στην Κίνα και στο ρόλο των κινεζικών social media, τόνισε ότι η κατοχύρωση εμπορικού σήματος είναι το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να κάνει όποιος ενδιαφέρεται για τη συγκεκριμένη αγορά, υπενθύμισε ότι twitter και facebooke είναι απαγορευμένα στην Κίνα, αλλά, ωστόσο, υπάρχουν κινέζικα αντίστοιχα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που τα έχουν αντικαταστήσει και σημείωσε ότι οι πωλήσεις μέσω ίντερνετ είναι μια πολύ καλή «πύλη» εισόδου στην κινεζική αγορά.
Η μεγαλύτερη ηλεκτρονική αγορά είναι το Taobao με 400 εκατ. μέλη και μέσω της οποίας γίνεται το 80% των λιανικών πωλήσεων.
Επίσης, γνωστοποίησε ότι μία καμπάνια μάρκετινγκ 1-3 μηνών κοστίζει 11.000 ευρώ αλλά η σημασία της για τη διείσδυση στην αγορά είναι πολύ σημαντική.
Ο πρόεδρος της εταιρείας ΚRINOS S.A., Α. Γεωργιάδης, σημείωσε στην ομιλία του ότι «καλό θα είναι ο επιχειρηματίας που θέλει να διεισδύσει στην αγορά της Κίνας να μην ξεκινήσει από αυτήν, αλλά να έχει μία εμπειρία πριν σε πιο βατές και πιο κοντά στις δικές μας συνήθειες αγορές και υπογράμμισε τη σημασία αναζήτησης μιας καλής εισαγωγικής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου