Τους λόγους για τους οποίους το ΚΙΝ.ΑΛΛΑΓΗΣ δεν πρόκειται να συναινέσει στην πρόταση της ΝΔ για τον εκλογικό νόμο επιχείρησε να εξηγήσει στο συντονιστικό όργανο της Κοινοβουλευτικής Ομάδας η Φώφη Γεννηματά.
Όπως είπε χαρακτηριστικά, «η ΝΔ συνεχίζει την συντηρητική λογική των πλαστών αυτοδυναμιών και του τεχνητού δικομματισμού.
Είναι λογική που συντηρεί την πόλωση και διχάζει τον λαό μας», κατέληξε η επικεφαλής του ΚΙΝ.ΑΛ. Πολλοί είναι αυτοί που διερωτώνται, όμως, πού διαφέρει εν τέλει η πρόταση του ΚΙΝ.ΑΛ. για τον εκλογικό νόμο και γιατί το ΚΙΝ.ΑΛ. είναι αντίθετο στην κυβερνητική πρόταση.
Δεν έχει περάσει καιρός, άλλωστε, από τότε που ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε ακριβώς πει ότι η πρότασή του είναι κοντά στις θέσεις του ΚΙΝ.ΑΛ. προκειμένου να πετύχει τη συναίνεση και την ψήφιση του εκλογικού νόμου με τις περισσότερες δυνατές ψήφους,
παρά το γεγονός ότι ακόμη και με το ΚΙΝΑΛ δεν συγκεντρώνεται ο αριθμός των 200 που απαιτούνται για να ισχύσει άμεσα ο νέος εκλογικός νόμος.
Σύμφωνα με πηγές της Χαριλάου Τρικούπη, οι δύο προτάσεις πράγματι συμπίπτουν ως προς το κλιμακωτό μπόνους εδρών για το πρώτο κόμμα και την απόδοση του μπόνους μόνον εάν το πρώτο κόμμα ξεπεράσει το 25%. Όμως, στο ΚΙΝΑΛ θεωρούν ότι το μάξιμουμ μπόνους των 50 εδρών οδηγεί, όπως λένε, σε επίπλαστες κοινοβουλευτικές πλειοψηφίες και σε διχαστικές λογικές κι έτσι δεν πρέπει αυτό να ξεπεράσει τις 35 έδρες.
Δηλαδή, αντί για την κυβερνητική πρόταση που ορίζει πως για κάθε επιπλέον 0,5% άνω του 25% θα δίνεται μία έδρα στο πρώτο κόμμα, το ΚΙΝΑΛ υποστηρίζει ότι για κάθε 1% θα πρέπει να δίνεται μία έδρα. Επί της ουσίας, δηλαδή, το ΚΙΝΑΛ κινείται ανάμεσα αφενός στο κλασικό σύστημα της ενισχυμένης αναλογικής που ίσχυσε πρακτικά με παραλλαγές από το 1990 έως και σήμερα και αφετέρου στην απλή αναλογική.
Διότι με το μπόνους των 35 εδρών, το κατώφλι της αυτοδυναμίας ορίζεται στο 40,5% και όχι στο 37%, όπως με την πρόταση της κυβέρνησης.
Υπενθυμίζεται, άλλωστε, ότι ο τελευταίος εκλογικός νόμος πριν από την απλή αναλογική του ΣΥΡΙΖΑ - και ο οποίος εφαρμόστηκε και στις εκλογές του Ιουλίου - ήταν αυτός του Κώστα Σκανδαλίδη (2003), ο οποίος προέβλεπε αρχικά μπόνους 40 εδρών για το πρώτο κόμμα, αλλά με ρύθμιση του Προκόπη Παυλόπουλου το μπόνους έγινε 50 έδρες.
Στη Χαριλάου Τρικούπη λένε έτσι ότι το κατώφλι της αυτοδυναμίας με βάση την πρόταση της κυβέρνησης είναι «ποσοστό λαϊκής μειοψηφίας, που είναι ανεπίτρεπτο να οδηγεί σε κοινοβουλευτική πλειοψηφία».
Η πράξη, ωστόσο, έχει αποδείξει ότι δύσκολα πλέον ένα κόμμα μπορεί να συγκεντρώσει ποσοστό άνω του 40%, με αποτέλεσμα σ' αυτή την περίπτωση και με βάση την πρόταση του ΚΙΝΑΛ να προωθούνται κυβερνήσεις συνεργασίας.
Το τελευταίο είναι, ως φαίνεται, και το «κλειδί» στη διαφωνία του ΚΙΝΑΛ με την πρόταση της κυβέρνησης. Επιδιώκει, δηλαδή, μέσα από αυτήν ν' αναδειχθεί ως τρίτος πόλος σε ρυθμιστή των εξελίξεων προκειμένου να σχηματιστεί κυβέρνηση, εκτός κι αν το πρώτο κόμμα καταφέρει να υπερβεί το όριο του 40,5%...
Διαβάστε περισσότερα στο TheCaller.gr
Όπως είπε χαρακτηριστικά, «η ΝΔ συνεχίζει την συντηρητική λογική των πλαστών αυτοδυναμιών και του τεχνητού δικομματισμού.
Είναι λογική που συντηρεί την πόλωση και διχάζει τον λαό μας», κατέληξε η επικεφαλής του ΚΙΝ.ΑΛ. Πολλοί είναι αυτοί που διερωτώνται, όμως, πού διαφέρει εν τέλει η πρόταση του ΚΙΝ.ΑΛ. για τον εκλογικό νόμο και γιατί το ΚΙΝ.ΑΛ. είναι αντίθετο στην κυβερνητική πρόταση.
Δεν έχει περάσει καιρός, άλλωστε, από τότε που ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε ακριβώς πει ότι η πρότασή του είναι κοντά στις θέσεις του ΚΙΝ.ΑΛ. προκειμένου να πετύχει τη συναίνεση και την ψήφιση του εκλογικού νόμου με τις περισσότερες δυνατές ψήφους,
παρά το γεγονός ότι ακόμη και με το ΚΙΝΑΛ δεν συγκεντρώνεται ο αριθμός των 200 που απαιτούνται για να ισχύσει άμεσα ο νέος εκλογικός νόμος.
Σύμφωνα με πηγές της Χαριλάου Τρικούπη, οι δύο προτάσεις πράγματι συμπίπτουν ως προς το κλιμακωτό μπόνους εδρών για το πρώτο κόμμα και την απόδοση του μπόνους μόνον εάν το πρώτο κόμμα ξεπεράσει το 25%. Όμως, στο ΚΙΝΑΛ θεωρούν ότι το μάξιμουμ μπόνους των 50 εδρών οδηγεί, όπως λένε, σε επίπλαστες κοινοβουλευτικές πλειοψηφίες και σε διχαστικές λογικές κι έτσι δεν πρέπει αυτό να ξεπεράσει τις 35 έδρες.
Δηλαδή, αντί για την κυβερνητική πρόταση που ορίζει πως για κάθε επιπλέον 0,5% άνω του 25% θα δίνεται μία έδρα στο πρώτο κόμμα, το ΚΙΝΑΛ υποστηρίζει ότι για κάθε 1% θα πρέπει να δίνεται μία έδρα. Επί της ουσίας, δηλαδή, το ΚΙΝΑΛ κινείται ανάμεσα αφενός στο κλασικό σύστημα της ενισχυμένης αναλογικής που ίσχυσε πρακτικά με παραλλαγές από το 1990 έως και σήμερα και αφετέρου στην απλή αναλογική.
Διότι με το μπόνους των 35 εδρών, το κατώφλι της αυτοδυναμίας ορίζεται στο 40,5% και όχι στο 37%, όπως με την πρόταση της κυβέρνησης.
Υπενθυμίζεται, άλλωστε, ότι ο τελευταίος εκλογικός νόμος πριν από την απλή αναλογική του ΣΥΡΙΖΑ - και ο οποίος εφαρμόστηκε και στις εκλογές του Ιουλίου - ήταν αυτός του Κώστα Σκανδαλίδη (2003), ο οποίος προέβλεπε αρχικά μπόνους 40 εδρών για το πρώτο κόμμα, αλλά με ρύθμιση του Προκόπη Παυλόπουλου το μπόνους έγινε 50 έδρες.
Στη Χαριλάου Τρικούπη λένε έτσι ότι το κατώφλι της αυτοδυναμίας με βάση την πρόταση της κυβέρνησης είναι «ποσοστό λαϊκής μειοψηφίας, που είναι ανεπίτρεπτο να οδηγεί σε κοινοβουλευτική πλειοψηφία».
Η πράξη, ωστόσο, έχει αποδείξει ότι δύσκολα πλέον ένα κόμμα μπορεί να συγκεντρώσει ποσοστό άνω του 40%, με αποτέλεσμα σ' αυτή την περίπτωση και με βάση την πρόταση του ΚΙΝΑΛ να προωθούνται κυβερνήσεις συνεργασίας.
Το τελευταίο είναι, ως φαίνεται, και το «κλειδί» στη διαφωνία του ΚΙΝΑΛ με την πρόταση της κυβέρνησης. Επιδιώκει, δηλαδή, μέσα από αυτήν ν' αναδειχθεί ως τρίτος πόλος σε ρυθμιστή των εξελίξεων προκειμένου να σχηματιστεί κυβέρνηση, εκτός κι αν το πρώτο κόμμα καταφέρει να υπερβεί το όριο του 40,5%...
Διαβάστε περισσότερα στο TheCaller.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου