του Σαράντη Μιχαλόπουλου Κατοίκου Ιτέας
Η Ιτέα έχει το πλεονέκτημα μίας εξαιρετικής ρυμοτομίας στο βασικό κομμάτι του πολεοδομικού ιστού της. Αυτό όμως το πλεονέκτημα καταλήγει σε κάποιες περιπτώσεις σε σοβαρό μειονέκτημα.
Η οδός Μεταμορφώσεως, για παράδειγμα, είναι ο κεντρικός δρόμος εισόδου και εξόδου της πόλης, στο πρώτο μάλιστα κομμάτι της, από τον παραλιακό δρόμο μέχρι την οδό Τρίγκα, έχει μονοδρομηθεί προς την κατεύθυνση της εξόδου.
Τις ώρες λειτουργίας των καταστημάτων, η κυκλοφορία είναι αρκετά πυκνή, τις νυχτερινές όμως ώρες ο δρόμος είναι σχεδόν έρημος, με αποτέλεσμα να γίνεται ένας δρόμος, όπου κάποιοι οδηγοί, κυρίως μοτοσυκλετών, τον χρησιμοποιούν σαν πίστα αγώνων, για να αναπτύξουν υπερβολικά μεγάλες ταχύτητες.
Δυστυχώς, το παραπάνω φαινόμενο, εκτός από τους κινδύνους που εγκυμονεί, έχει και επιπλέον επίπτωση στους κατοίκους από τον εκκωφαντικό θόρυβο που προκαλούν τα κινούμενα με τέτοιες ταχύτητες αυτοκίνητα ή μηχανές.
Το φαινόμενο αυτό θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί με διάφορους τρόπους. Ένας από αυτούς είναι,
η δημιουργία δρόμου «ήπιας κυκλοφορίας» στο τμήμα από την οδό Καραϊσκάκη μέχρι την οδό Τρίγκα, δηλαδή μπροστά από την Μητρόπολη της Ιτέας.Σε μία τέτοια περίπτωση, θα χρειαζόταν να αλλάξει και η κυκλοφορία των μεγάλων φορτηγών και λεωφορείων, αλλά και αυτό δεν θα ήταν δύσκολο να διευθετηθεί, π.χ. μέσω ενός άλλου παράλληλου δρόμου, που δεν συνηθίζεται να χρησιμοποιείται από τους οδηγούς «αγώνων», όπως η Μεταμορφώσεως.
Με την ευκαιρία, να αναφερθεί εδώ ότι πριν από καιρό είχε τεθεί θέμα στάθμευσης των Λεωφορείων πίσω από την πλατεία Ηρώων. Στη συζήτηση που έγινε στο Τοπικό Συμβούλιο, αναφέρθηκε ότι φορτηγά και λεωφορεία παίρνουν την άδεια κυκλοφορίας δηλώνοντας και τον χώρο στάθμευσης, ο οποίος δεν μπορεί να είναι μέσα στον αστικό ιστό της πόλης.
Με αφορμή αυτή τη συζήτηση, αρκετοί κάτοικοι εξέφρασαν τα παράπονά τους για τον θόρυβο των φορτηγών, όταν ξεκινούν τις πολύ πρωινές ώρες, «ζεσταίνοντας» τις μηχανές τους, απόφαση όμως δεν πάρθηκε και η κατάσταση αυτή συνεχίζεται μέχρι σήμερα.
Μήπως λοιπόν είναι καιρός για κάποιες παρεμβάσεις ; Μαθαίνω ότι αναθεωρείται ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος θα προβλέπει ταχύτητες 30 χλμ. / ώρα μέσα σε πόλεις. Πως θα ελέγχεται κάτι τέτοιο ; Τι θα γίνει και στην παραλιακή λεωφόρο, όπου επίσης συνηθίζουν να «επιδεικνύουν» τις μηχανές τους κάποιοι συμπολίτες, κινούμενοι και εκεί με μεγάλες ταχύτητες και με τον κίνδυνο ατυχήματος να ελλοχεύει ;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου