ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
του ΔΙΟΙΚ. ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της ΕΛΜΕ ΦΩΚΙΔΑΣ
Καθώς άλλη μια σχολική χρονιά ξεκίνησε, όλοι μας, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί αντικρίσαμε τα χρόνια προβλήματα της Εκπαίδευσης και των σχολείων. Η κυβερνητική αλλαγή του Ιούλη δεν έφερε και αλλαγή των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών.
Α΄. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΕΝΑ ΣΕ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
Την τελευταία δεκαετία της οικονομικής κρίσης πάνω από 33800 εκπαιδευτικοί Πρ/θμιας και Δ/θμιας αποχώρησαν λόγω συνταξιοδότησης. Οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ που είχαν το τιμόνι της χώρας όλα τα παραπάνω χρόνια, αντί να προχωρήσουν σε μόνιμους διορισμούς σε αντικατάσταση όλων όσων αποχώρησαν,
επέλεξαν και συνεχίζουν να επιλέγουν την αντιλαϊκή-αντιεκπαιδευτική μέθοδο προσλήψεων της μερικής απασχόλησης(συμβάσεις εργασίας 9μηνες-8μηνες ή και λιγότερων μηνών), μετακινώντας κάθε χρόνο από νομό σε νομό, από νησί σε νησί, πότε πλήρους πότε μερικής απασχόλησης, χωρίς ικανοποιητικές αποδοχές που θα τους εξασφαλίζουν αξιοπρεπή διαβίωση. Οι προσλήψεις και στο νομό Φωκίδας (Δ/θμια)ακολουθούν και φέτος τη πεπατημένη των προηγούμενων κυβερνήσεων, προσλήψεις δηλαδή σε φάσεις(6/09 Α΄ φάση -21 προσλήψεις,9/10- Β΄ φάση 21 προσλήψεις, ενώ πέρσι έγινα πάνω από 70 προσλήψεις ), ενώ σήμερα, 15/10 τα κενά είναι τουλάχιστον 19 με αποτέλεσμα στα σχολεία του Λιδορικίου, του Γαλαξιδίου, της Δεσφίνας και αλλού στο νομό , να υπολειτουργούν και εκατοντάδες διδακτικές ώρες να έχουν χαθεί και να χάνονται σήμερα και στους επόμενους μήνες.
Β΄.ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ - ΑΝΤΙΠΥΡΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ-ΣΤΑΤΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΣΧ. ΚΤΙΡΙΩΝ
Οι μαθητές μας τουλάχιστον δύο σχολείων του ΕΠΑΛ και του Γυμνασίου Άμφισσας και οι υπηρετούντες συνάδελφοι βίωσαν τα ακραία καιρικά φαινόμενα της 04/10/19 όταν πλημύρισαν οι τάξεις διδασκαλίας και τα εργαστήρια με αποτέλεσμα την διακοπή των μαθημάτων και την κατάληψη που ακολούθησε από τους μαθητές του ΕΠΑΛ στους οποίους εκφράζουμε τη συμπαράστασή μας. Είναι απαράδεκτο οι αρμόδιοι φορείς της περιοχής μας να δηλώνουν είτε αναρμόδιοι(ο αντιπεριφερειάρχης δήλωσε αναρμόδιος και ο δήμαρχος Δελφών δήλωσε ότι έχει λίγες μέρες που ανέλαβε τα ηνία του Δήμου ενώ είναι γνωστό ότι στο πρόσφατο παρελθόν ήταν αντιδήμαρχος στη Δ.Ε. Άμφισσας).
Γ΄. ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Παρά τις κινητοποιήσεις των μαθητών μας πριν δυο χρόνια, για την κατάργηση των Ολιγομελών τμημάτων στις Ομάδες Προσανατολισμού των ΓΕΛ και των Ειδικοτήτων στο ΕΠΑΛ του Νομού μας, η νέα κυβέρνηση συνέχισε να περικόπτει Ολιγομελή Τμήματα(1 στο ΓΕΛ Γαλαξιδίου και 1 στο ΕΠΑΛ), ενώ έγινε απόπειρα να συμπτυχθούν τμήματα στην ‘Α τάξη του ΕΠΑΛ, καθηγητές Πληροφορικής διδάσκουν Μαθηματικά και στη τελική, πολλοί συνάδελφοι διδάσκουν αντικείμενα άσχετα με την ειδικότητά τους Απ’ την άλλη πολλοί εκπαιδευτικοί αναγκάζονται για να καλύψουν το ωράριό τους, να μετακινούνται σε 3-4 ή 5 σχολεία και προσεγγίζουν τα 4000 τα χιλιόμετρα που διανύουν το μήνα, γι’ αυτό το σκοπό.
Δ’. ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ
Σαν να μην έφταναν όλα τα παραπάνω, η κυβέρνηση της ΝΔ ανακοίνωσε πως θα εφαρμόσει το νόμο που ψήφισε η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, για τη Γ΄ Λυκείου. Η αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση του «νέου Λυκείου», το κάνει ακόμα πιο σκληρό, πιο ανταγωνιστικό, πιο ταξικό, που ήδη τα βιώνουν-με την έναρξη της εφαρμογής του- οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα ΓΕΛ, καθώς «ψάχνουν» διδακτικές ώρες, αλλά και οι μαθητές θα βιώσουν το σχολείο των δύο ταχυτήτων. Ε΄. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Όλα τα παραπάνω έγιναν στα πλαίσια της λεγόμενης «κανονικότητας» και της ορθής, κατά τους δανειστές, διαχείρισης του προσωπικού και στην Εκπαίδευση. Οι αναγγελθέντες και προγραμματισμένοι για το τρέχον σχ.έτος διορισμοί στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση παραπέμπονται στις καλένδες ή στην καλύτερη μετά το 2021.
Οι απαντήσεις των αρμοδίων φορέων στις αλλεπάλληλες παραστάσεις μας είτε της Εκπ/σης είτε της Τοπικής Διοίκησης αποδεικνύουν ότι δεν είναι στις προτεραιότητές τους η λύση των καυτών προβλημάτων της Παιδείας στην πατρίδα μας.
Καλούμε τους μαθητές μας, τους γονείς τους και τους συναδέλφους μας εκπαιδευτικούς να συντονίσουμε τη δράση μας γιατί μόνο ο δρόμος του αγώνα θα εξασφαλίσει τη λύση των πολλών προβλημάτων που μαστίζουν την Εκπαίδευση στη Φωκίδα αλλά και στη χώρα. Τους καλούμε να αγωνιστούμε μαζί για:
--Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους. Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων συναδέλφων που υπηρετούν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία. Καμιά απόλυση.
--Εξίσωση των δικαιωμάτων των συμβασιούχων με αυτά των μονίμων συναδέλφων.
--Μέτρα στήριξής τους, για όσο παραμένουν συμβασιούχοι για αξιοπρεπή διαβίωση (σίτιση, στέγαση, μετακίνηση).
--Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα,15 μαθητές στα Νηπιαγωγεία, 20 στα Δημοτικά Σχολεία και Γυμνάσια, 15 στις Ο.Π. των ΓΕΛ και ειδικότητες των ΕΠΑΛ, 10 στα Εργαστήρια.
--Κατασκευή νέου σχολικού κτιρίου με σύγχρονα εργαστήρια, για τη στέγαση του μοναδικού ΕΠΑΛ του νομού μας, με άμεση ένταξή του στο πρόγραμμα της ΚΤΥΠ(πρώην ΟΣΚ ). Μέχρι τότε άμεσο πρόγραμμα επισκευών από το Δήμο Δελφών.
--Κατασκευή κτιρίων στέγασης για όλα τα κτίρια Νηπιαγωγείων της Προσχολικής Αγωγής στο Νομό Φωκίδας.
--Να διδάσκουμε μόνο το αντικείμενο της επιστήμης που σπουδάσαμε.
του ΔΙΟΙΚ. ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της ΕΛΜΕ ΦΩΚΙΔΑΣ
Καθώς άλλη μια σχολική χρονιά ξεκίνησε, όλοι μας, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί αντικρίσαμε τα χρόνια προβλήματα της Εκπαίδευσης και των σχολείων. Η κυβερνητική αλλαγή του Ιούλη δεν έφερε και αλλαγή των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών.
Α΄. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΕΝΑ ΣΕ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
Την τελευταία δεκαετία της οικονομικής κρίσης πάνω από 33800 εκπαιδευτικοί Πρ/θμιας και Δ/θμιας αποχώρησαν λόγω συνταξιοδότησης. Οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ που είχαν το τιμόνι της χώρας όλα τα παραπάνω χρόνια, αντί να προχωρήσουν σε μόνιμους διορισμούς σε αντικατάσταση όλων όσων αποχώρησαν,
επέλεξαν και συνεχίζουν να επιλέγουν την αντιλαϊκή-αντιεκπαιδευτική μέθοδο προσλήψεων της μερικής απασχόλησης(συμβάσεις εργασίας 9μηνες-8μηνες ή και λιγότερων μηνών), μετακινώντας κάθε χρόνο από νομό σε νομό, από νησί σε νησί, πότε πλήρους πότε μερικής απασχόλησης, χωρίς ικανοποιητικές αποδοχές που θα τους εξασφαλίζουν αξιοπρεπή διαβίωση. Οι προσλήψεις και στο νομό Φωκίδας (Δ/θμια)ακολουθούν και φέτος τη πεπατημένη των προηγούμενων κυβερνήσεων, προσλήψεις δηλαδή σε φάσεις(6/09 Α΄ φάση -21 προσλήψεις,9/10- Β΄ φάση 21 προσλήψεις, ενώ πέρσι έγινα πάνω από 70 προσλήψεις ), ενώ σήμερα, 15/10 τα κενά είναι τουλάχιστον 19 με αποτέλεσμα στα σχολεία του Λιδορικίου, του Γαλαξιδίου, της Δεσφίνας και αλλού στο νομό , να υπολειτουργούν και εκατοντάδες διδακτικές ώρες να έχουν χαθεί και να χάνονται σήμερα και στους επόμενους μήνες.
Β΄.ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ - ΑΝΤΙΠΥΡΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ-ΣΤΑΤΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΣΧ. ΚΤΙΡΙΩΝ
Οι μαθητές μας τουλάχιστον δύο σχολείων του ΕΠΑΛ και του Γυμνασίου Άμφισσας και οι υπηρετούντες συνάδελφοι βίωσαν τα ακραία καιρικά φαινόμενα της 04/10/19 όταν πλημύρισαν οι τάξεις διδασκαλίας και τα εργαστήρια με αποτέλεσμα την διακοπή των μαθημάτων και την κατάληψη που ακολούθησε από τους μαθητές του ΕΠΑΛ στους οποίους εκφράζουμε τη συμπαράστασή μας. Είναι απαράδεκτο οι αρμόδιοι φορείς της περιοχής μας να δηλώνουν είτε αναρμόδιοι(ο αντιπεριφερειάρχης δήλωσε αναρμόδιος και ο δήμαρχος Δελφών δήλωσε ότι έχει λίγες μέρες που ανέλαβε τα ηνία του Δήμου ενώ είναι γνωστό ότι στο πρόσφατο παρελθόν ήταν αντιδήμαρχος στη Δ.Ε. Άμφισσας).
Γ΄. ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Παρά τις κινητοποιήσεις των μαθητών μας πριν δυο χρόνια, για την κατάργηση των Ολιγομελών τμημάτων στις Ομάδες Προσανατολισμού των ΓΕΛ και των Ειδικοτήτων στο ΕΠΑΛ του Νομού μας, η νέα κυβέρνηση συνέχισε να περικόπτει Ολιγομελή Τμήματα(1 στο ΓΕΛ Γαλαξιδίου και 1 στο ΕΠΑΛ), ενώ έγινε απόπειρα να συμπτυχθούν τμήματα στην ‘Α τάξη του ΕΠΑΛ, καθηγητές Πληροφορικής διδάσκουν Μαθηματικά και στη τελική, πολλοί συνάδελφοι διδάσκουν αντικείμενα άσχετα με την ειδικότητά τους Απ’ την άλλη πολλοί εκπαιδευτικοί αναγκάζονται για να καλύψουν το ωράριό τους, να μετακινούνται σε 3-4 ή 5 σχολεία και προσεγγίζουν τα 4000 τα χιλιόμετρα που διανύουν το μήνα, γι’ αυτό το σκοπό.
Δ’. ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ
Σαν να μην έφταναν όλα τα παραπάνω, η κυβέρνηση της ΝΔ ανακοίνωσε πως θα εφαρμόσει το νόμο που ψήφισε η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, για τη Γ΄ Λυκείου. Η αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση του «νέου Λυκείου», το κάνει ακόμα πιο σκληρό, πιο ανταγωνιστικό, πιο ταξικό, που ήδη τα βιώνουν-με την έναρξη της εφαρμογής του- οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα ΓΕΛ, καθώς «ψάχνουν» διδακτικές ώρες, αλλά και οι μαθητές θα βιώσουν το σχολείο των δύο ταχυτήτων. Ε΄. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Όλα τα παραπάνω έγιναν στα πλαίσια της λεγόμενης «κανονικότητας» και της ορθής, κατά τους δανειστές, διαχείρισης του προσωπικού και στην Εκπαίδευση. Οι αναγγελθέντες και προγραμματισμένοι για το τρέχον σχ.έτος διορισμοί στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση παραπέμπονται στις καλένδες ή στην καλύτερη μετά το 2021.
Οι απαντήσεις των αρμοδίων φορέων στις αλλεπάλληλες παραστάσεις μας είτε της Εκπ/σης είτε της Τοπικής Διοίκησης αποδεικνύουν ότι δεν είναι στις προτεραιότητές τους η λύση των καυτών προβλημάτων της Παιδείας στην πατρίδα μας.
Καλούμε τους μαθητές μας, τους γονείς τους και τους συναδέλφους μας εκπαιδευτικούς να συντονίσουμε τη δράση μας γιατί μόνο ο δρόμος του αγώνα θα εξασφαλίσει τη λύση των πολλών προβλημάτων που μαστίζουν την Εκπαίδευση στη Φωκίδα αλλά και στη χώρα. Τους καλούμε να αγωνιστούμε μαζί για:
--Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους. Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων συναδέλφων που υπηρετούν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία. Καμιά απόλυση.
--Εξίσωση των δικαιωμάτων των συμβασιούχων με αυτά των μονίμων συναδέλφων.
--Μέτρα στήριξής τους, για όσο παραμένουν συμβασιούχοι για αξιοπρεπή διαβίωση (σίτιση, στέγαση, μετακίνηση).
--Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα,15 μαθητές στα Νηπιαγωγεία, 20 στα Δημοτικά Σχολεία και Γυμνάσια, 15 στις Ο.Π. των ΓΕΛ και ειδικότητες των ΕΠΑΛ, 10 στα Εργαστήρια.
--Κατασκευή νέου σχολικού κτιρίου με σύγχρονα εργαστήρια, για τη στέγαση του μοναδικού ΕΠΑΛ του νομού μας, με άμεση ένταξή του στο πρόγραμμα της ΚΤΥΠ(πρώην ΟΣΚ ). Μέχρι τότε άμεσο πρόγραμμα επισκευών από το Δήμο Δελφών.
--Κατασκευή κτιρίων στέγασης για όλα τα κτίρια Νηπιαγωγείων της Προσχολικής Αγωγής στο Νομό Φωκίδας.
--Να διδάσκουμε μόνο το αντικείμενο της επιστήμης που σπουδάσαμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου