Η «προσομοίωση», λοιπόν, ή αλλιώς «πιλοτική εφαρμογή» του Μεγάλου Περιπάτου, κόστισε σχεδόν 2 εκατομμύρια ευρώ. Έγιναν δύο συμβάσεις, η μια που αφορούσε τα χρώματα και την σήμανση των δρόμων που υπέστησαν την δοκιμαστική ανάπλαση και η άλλη που αφορούσε τις ζαρντινιέρες, τα παγκάκια και τον λοιπό αστικό εξοπλισμό.
Πιο αναλυτικά, στη σύμβαση που αφορά τα χρώματα και τη σήμανση,
το κόστος ανήλθε (μαζί με το ΦΠΑ) στα 849.514,70 ευρώ και το έργο ανέλαβε η «MAYCON Ανώνυμη Εμπορική και Τεχνική Εταιρεία». Μεταξύ άλλων, περιελάμβανε τα χρώματα του οδοστρώματος, (κίτρινο και πράσινο για τις λωρίδες του ποδηλατόδρομου και του πεζόδρομου) το οποίο μόλις τρεις μήνες μετά έχει αλλοιωθεί. Επίσης, περιελάμβανε προκατασκευασμένα θερμοπλαστικά σήματα ΚΟΚ, βέλη κατεύθυνσης, πλευρικές πληροφοριακές πινακίδες οδικής σήμανσης, στύλους πινακίδων, το κόστος της χειρονακτικής εργασίας κ.α.Στη δεύτερη σύμβαση, το κόστος ανήλθε στο 1.020.559,70 ευρώ και ανάδοχος ήταν η εταιρεία «Urban Innovation Μονοπρόσωπη ΙΚΕ». Τα χρήματα δόθηκαν για ζαρντινιέρες -με τιμές που κυμαίνονταν από 4.605 ευρώ έκαστη, ως 506.55 ευρώ έκαστη- παγκάκια με ζαρντινιέρες στο Σύνταγμα που κοστίζουν 5.249,70 ευρώ το καθένα, παγκάκια με φωτισμό που κοστίζουν 911,79 ευρώ, φοινικοειδή φυτά (Ουασινγκτόνιες) με κόστος 1.565,70 το καθένα, άλλα φυτά, φυτικά υποστρώματα καθώς και εργασίες συντήρησής τους για δύο μήνες.
Το άθροισμα, λοιπόν, των δύο συμβάσεων για τα έργα που έχουν γίνει μέχρι σήμερα για τον Μεγάλο Περίπατο, ανέρχεται σε κονδύλια 1.870.074,4 ευρώ.
Μπακογιάννης: Έχω φάει πάρα πολύ μεγάλο ξύλο για τον Μεγάλο Περίπατο. Δεν σας κρύβω ότι το περίμενα
«Ξεχάστε την Πανεπιστημίου όπως την ξέρατε. Πάμε για κάτι καινούριο», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Μπακογιάννης την Τρίτη σε συνέντευξή του στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, όπου μίλησε για ειδικό πολεοδομικό σχέδιο, το οποίο θα τεθεί σε διαβούλευση και για επόμενη φάση που θα περιλαμβάνει τα μόνιμα έργα (τα οποία θα αρχίσουν μέσα στο 2021).
«Έχω φάει πάρα πολύ μεγάλο ξύλο για τον Μεγάλο Περίπατο. Δεν σας κρύβω ότι το περίμενα», σημείωσε ο δήμαρχος Αθηναίων, υποστηρίζοντας ότι ήταν ένα έργο πιλοτικό και προσωρινό, «ώστε να δούμε», όπως είπε, «πώς θα λειτουργήσει». Πρόσθεσε ότι το βασικό συμπέρασμα από τις επικρίσεις αυτές είναι ότι υπάρχουν ακόμη πολλοί Αθηναίοι που δεν έχουν παραδοθεί και που νοιάζονται για την πόλη και η δυναμική αυτή είναι που θέλει να αξιοποιήσει για να προχωρήσουμε μπροστά.
«Σε καμία περίπτωση δεν είναι ανάπλαση το βάψιμο του οδοστρώματος ή να βάλεις μία ζαρντινιέρα», παραδέχθηκε, ομολογώντας ότι όλο αυτό επρόκειτο για ένα πείραμα. «Έπρεπε όμως να βρούμε έναν πρόχειρο τρόπο και κυρίως προσωρινό για να τραβήξουμε τις γραμμές του έργου, να ζωγραφίζεις δηλαδή πριν αρχίζεις να σκάβεις», εξήγησε ο κ. Μπακογιάννης.
Ερωτηθείς αν πιστεύει ότι το έργο –έστω και με την προσωρινή μορφή του– λειτουργεί, ο κ. Μπακογιάννης παραδέχθηκε ότι, σε αντίθεση με το Σύνταγμα και τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Ολγας, η Πανεπιστημίου πάει λιγότερο καλά, αν και όπως υποστήριξε, «κυκλοφοριακά λειτουργεί». Στην Πανεπιστημίου ο Μεγάλος Περίπατος «βγήκε και δεν βγήκε», «αυτή είναι η ειλικρινής απάντηση που μπορώ δώσω», ανέφερε ο δήμαρχος Αθηναίων.
Σήμερα, με δήλωσή του στην Καθημερινή, σήμερα, Τετάρτη, ο δήμαρχος Αθηναίων έδωσε απάντηση στα όσα λέγονται περί κατάργησης του «Μεγάλου Περιπάτου».
«Έχουμε πει πολλές φορές ότι το έργο είναι πιλοτικό και οι παρεμβάσεις προσωρινές. Με τη δοκιμαστική εφαρμογή των παρεμβάσεων θα βγάλουμε συμπεράσματα τα οποία θα αξιοποιηθούν. Οι πιλοτικές παρεμβάσεις στην Πανεπιστημίου όπως και στα άλλα σημεία του κέντρου θα παραμείνουν έως ότου ξεκινήσουν τα μόνιμα έργα το 2021», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μπακογιάννης.
1 σχόλιο:
ΠΕΓΚΥ..ΝΑ ΤΟΝ ΧΑΙΡΕΣΑΙ !!!
Δημοσίευση σχολίου