Συγκεκριμένα, σύμφωνα με όσα αποκαλύπτουν οι Data Journalists, η ΕΥΔΑΠ, η οποία αποτελεί και μονοπώλιο, από την 1η Ιανουαρίου του 2021 έως τις 9 Νοεμβρίου του 2022 δαπανά για τη διαφημιστική καμπάνια της 1 εκατ. ευρώ σε ιστοσελίδες και από 1η Ιανουαρίου του 2022 έως και 11 Νοεμβρίου του ίδιου έτους, πάνω από 530.000 ευρώ σε εφημερίδες.
Μάλιστα, ερωτήματα προκύπτουν και για τα κριτήρια με τα οποία διανεμήθηκαν τα ποσά.
Ειδικότερα, περισσότερα χρήματα έχουν λάβει οι ιστοσελίδες Mononews (45.000 ευρώ), και ο όμιλος DPG (newsbomb, CNN κ.α.) με 43.000 ευρώ. Επιπλέον, το Political και το Liberal έλαβαν 39.000 ευρώ.
Το protothema.gr, το οποίο έχει υψηλή επισκεψιμότητα, φέρεται να έλαβε 12.000 ευρώ, το zougla.gr 8.500 ευρώ, και το ethnos.gr μόλις 2.500 ευρώ.
Σύμφωνα με τους Data Journalists στις ίδιες λίστες εντοπίστηκε η συνδρομητική επιχειρηματική ιστοσελίδα, το bnbdaily.gr η οποία φέρεται να έλαβε 28.200 ευρώ και την ίδια στιγμή το newsit.gr δεν ξεπέρασε τις 20.000 και το ieidiseis.gr τα 1.000 ευρώ.
Στο ίδιο μήκος κύματος επισημαίνεται ότι το anatropinews.gr, έλαβε 27.200 ευρώ, όταν το news247.gr δεν ξεπέρασε τις 13.000 ευρώ. Επίσης, 9.500 ευρώ έλαβε η ΜΚΟ «Συμμαχία για την Ελλάδα» και το site anattica.gr πήρε 3.710 ευρώ.
Αν και η ΕΥΔΑΠ δραστηριοποιείται στην Αττική, χρήματα έλαβαν και ιστοσελίδες εκτός λεκανοπεδίου. Ενδεικτικά, 2.000 ευρώ έλαβε το agrinionews.gr, 500 ευρώ το nafpaktianews.gr, 300 ευρώ στο Εμπρός της Ναυπάκτου και 680 ευρώ στο amfissanews.gr.
Αναφορικά με τα έντυπα ΜΜΕ, «πρωταθλητές» φαίνεται πως είναι οι εταιρείες του ομίλου Κουρτάκη (Παραπολιτικά κ.ά.) με 111.000 ευρώ, ενώ στη συνέχει είναι τα μέσα ενημέρωσης του Βαγγέλη Μαρινάκη (Τα Νέα, Βήμα κ.ά.) με 55.500 ευρώ. Επιπλέον ο όμιλος της Καθημερινής έλαβε 43.500 ευρώ και το Πρώτο Θέμα, 32.000 ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί πως το έντυπο One Voice έλαβε 12.000 ευρώ, η εφημερίδα Μπαμ με 10.000 ευρώ και η εφημερίδα Παρασκήνιο 19.800 ευρώ.
Την ίδια στιγμή, η ΕΥΔΑΠ επέλεξε να δώσει στον όμιλο Real 18.000 ευρώ, στην Εφημερίδα των Συντακτών μόλις 4.000 ευρώ και στον Ριζοσπάστη και στην Kontranews 2.500 ευρώ.
Επίσης εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι δόθηκαν 8.500 ευρώ στο περιοδικό Startupper και 10.000 ευρώ στο περιοδικό Κόσμος 2022. Επιπλέον 5.000 ευρώ δόθηκαν στο Καρφί και στη LiFo 4.000 ευρώ.
Τέλος, οι Data Journalists επισημαίνουν ότι η ΕΥΔΑΠ έδωσε στη διαφημιστική εταιρεία Rascal πάνω από 300.000 ευρώ για δημιουργία και παρακολούθηση banners σε ιστοσελίδες και ψηφιακές, ενημερωτικές και ψυχαγωγικές πλατφόρμες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου