Αυτές οι μελέτες επιβεβαιώνουν αυτό που έχει γραφτεί διαχρονικά για την Γερμανία και την Ιρλανδία (και εδώ) και για Πολιτείες των ΗΠΑ. Και που προκύπτει και από τα πρόσφατα επίσημα δεδομένα ηλεκτροδότησης της Γερμανίας (για όποιον δεν ντρέπεται να διαβάζει).
Το ίδιο διεφάνη από την απάντηση του ΥΠΕΝ και της ΡΑΕ σε επερώτηση Βουλευτή "πόσα γραμμάρια λιγνίτη ή αερίου εξοικονομήσαμε με όλες τις ΑΠΕ και τα δισεκατομμύρια που πετάμε σε επιδοτήσεις τους κάθε χρόνο"; Πόσα γραμμάρια; ΜΗΔΕΝ γραμμάρια (λόγω ΑΠΕ). Η όποια μείωση κατανάλωσης καυσίμων και εκπομπών έχει έρθει από την πρωτοφανή μείωση κατανάλωσης, από την ύφεση. Εμείς και η Βενεζουέλα! Όχι από τις ΑΠΕ.
Το ίδιο επιβεβαιώνεται και για την Ελλάδα,
με μεμονωμένα παραδείγματα που τα ψάχνουν ιδιώτες, αφού ούτε η ΡΑΕ, ούτε ο ΔΕΔΔΗΕ ούτε κανείς δεν τολμούν να πουν την αλήθεια. Αφήνω το ΥΠΕΝ που έχει γίνει κάτι σαν την Greenpeace αλλά με νομοθετικές εξουσίες, "γράψτε μου κύριε Τάδε, ή κύριε Πρόξενε ποιον Νόμο θέλετε, να σας τον περάσω".
Ένα μεμονωμένο παράδειγμα είναι από την Κρήτη του 2010:
Τα αιολικά λειτουργούν με τον αέρα, δηλαδή είναι μεταβλητά, και κουτουρού. Αυτό (χωρίς άλλες παρεμβάσεις) σημαίνει ότι και οι θερμικές μονάδες πρέπει να κάνουν το ίδιο (αλλά αντίστροφα, για να υπάρχει σταθερή τάση στο ρεύμα). δηλαδή να δουλεύουν και αυτές μεταβλητά. Οι συνέπειες;
1) Η μεταβλητή λειτουργία των θερμικών μονάδων ΑΥΞΑΝΕΙ την κατανάλωσή τους (όπως το αυτοκίνητο σε κίνηση πόλης έχει περισσότερη κατανάλωση). Επίσης,
2) εάν υπάρχουν πολλά αιολικά, χρειάζονται ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ μονάδες (οι λίγες δεν έχουν το απαραίτητο εύρος λειτουργίας για να ανταπεξέλθουν στα σκαμπανεβάσματα των πολλών αιολικών). Το πρόβλημα μα τα μπλακάουτ στην Ρόδο λύθηκε με πρόσθετη γεννήτρια ντήζελ. Εδώ και καιρό γράφτηκε (στην Γερμανία) ότι όταν περιμένουν να φυσήξει, ψάχνουν για πρόσθετες εφεδρείες.
3) Οι εφεδρείες που λειτουργούν μεταβλητά, αναγκαστικά δεν είναι με (φθηνό και αποδοτικότερο) μαζούτ που γυρίζει ατμοστρόβιλους, αλλά (ακριβότερο και λιγότερο αποδοτικό) ντήζελ που λειτουργεί σε μηχανές εσωτερικής καύσεως. Οι ατμοστρόβιλοι των θερμικών μονάδων με μαζούτ εκτός από αποδοτικότητα έχουν και περισσότερη στρεφόμενη αδράνεια από τις εφεδρείες ντήζελ.
Το δια ταύτα: Πολλά αιολικά => περισσότερες θερμικές μονάδες ντήζελ μικρότερης αποδοτικότητας (και λόγω μεταβλητότητας και λόγω της ίδιας της ντηζελογεννήτριας), περισσότερη κατανάλωσης καυσίμου συνολικά, πιο ακριβά, και λιγότερο σταθερό δίκτυο. Το ίδιο σε μεγαλύτερη κλίμακα με αιολικά σε σύστημα με λιγνίτη.
Τώρα, με διασύνδεση με το μεγαλύτερο δίκτυο της ηπειρωτικής Ελλάδας, το πρόβλημα εξάγεται και διαχέεται, αλλά με πολλά αιολικά και στην υπόλοιπη Ελλάδα, μια από τα ίδια, με την διαφορά ότι αντί για ντήζελ, θα καίμε αέριο (που είναι και το ζητούμενο δήθεν για το περιβάλλον, στην πράξη όμως για να είναι βιώσιμοι οι αγωγοί) .
Τα αιολικά δεν εξοικονομούν καύσιμα και δεν υποκαθιστούν θερμικές μονάδες, αλλά απαιτούν διαφορετικές μονάδες με πιο ακριβά καύσιμα, που και αυτές, λόγω μεταβλητής λειτουργίας καίνε παραπάνω.
Μία πρόσθετη "πληγή" είναι η αντλησιοταμίευση. Με αυτήν θεωρητικά μειώνεται κάπως το πρόβλημα της μεταβλητής λειτουργίας, όχι λόγω της αποθήκευσης ρεύματος (ΠΟΤΕ δεν φτάνουν οι αντλησιοταμιεύσεις για σημαντική αποθήκευση) αλλά λόγω της δυνατότητας απόρριψης αρκετού μεταβλητού ρεύματος ώστε να περισσεύει κάποιο σταθερό κομμάτι του από τα αιολικά, τα αναγκαστικά περισσότερα αιολικά (όπως φάνηκε καθαρά με την λειτουργία του El Hierro).
Με διπλά αιολικά και πολλές αντλησιοταμιέυσεις (για απόρριψη, για "δυναμική αντίσταση"), θεωρητικά αυξάνεται η "διαθεσιμότητα", το ποσοστό ηλεκτροδότησης από αιολικά αλλά με περαιτέρω εκτίναξη του κόστους! Το έχουν πει και παλαιότερα το ΕΜΠ και πρόσφατα οι Γερμανοί: Οι αντλησιοταμιέυσεις δεν συμφέρουν! Αλλά και οι αντλησιοταμιεύεις επιδοτούνται και στην Ελλάδα, αλλάξαμε αεροδρόμιο για να κάνουμε χωματουργικά! Αλλά αρέσουν στους προϊσταμένους της ΡΑΕ και του ΥΠΕΝ, και στον ...Πρόξενο της Μερκαντιλιστικής χώρας, και επιδοτούνται και αυτές και στην Ελλάδα, αλλάξαμε αεροδρόμιο για να κάνουμε ...χωματουργικά!
Και με πολλές διασυνδέσεις, ακόμα περισσότερα αιολικά, ακόμα υψηλότερο κόστος, ρεύμα αν περισσεύει από άλλους και η χώρα εκεί ακριβώς που την θέλουν οι εντολείς του Υπουργού: Σκουπιδότοπος,
Προσεχώς: Τα αιολικά σε Ρόδο και Κρήτη, μάλλον αύξησαν την κατανάλωση πετρελαίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου