Στο
μετρό της Αθήνας βλέπεις τουριστικές διαφημίσεις της Περιφέρειας Στερεάς
Ελλάδας. Ωραίες φωτογραφίες από όμορφες τοποθεσίες, Παίρνεις και το σχετικό
free press. Οι περισσότεροι επιβάτες περνάνε, ρίχνουν μια ματιά και συνεχίζουν
αδιάφοροι.
Αν όμως έχεις κάποια επαγγελματική σχέση με την επικοινωνία, δεν μπορείς να μην αναρωτηθείς «γιατί τώρα αυτή η καμπάνια και γιατί στο Μετρό». Το «γιατί τώρα» έχει να κάνει με τη χρονική στιγμή. -ποιος «κλείνει» τις διακοπές του τώρα; Το «γιατί στο Μετρό» σχετίζεται με το μέσο. Δηλαδή γιατί επιλέχτηκε το Μετρό όταν η διαφήμιση στο διαδίκτυο είναι πολύ πιο φτηνή και πολύ πιο αποδοτική -στοχευμένη γαρ…
Τα παλιά τρυκ
Αμέσως κάνεις τη δεύτερη σκέψη. Είμαστε σε χρονιά εκλογών και ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας είναι υποψήφιος δήμαρχος Αθηναίων. Καταλαβαίνεις τότε ότι αυτό που διαφημίζεται δεν είναι το τουριστικό προϊόν της Στερεάς Ελλάδας, αλλά ο ίδιος, ο Κώστας Μπακογιάννης. Καταλαβαίνεις επίσης ότι αυτό που βλέπεις δεν είναι η προωθητική ενέργεια μιας δυναμικής διοίκησης που ανταποκρίνεται στα κελεύσματα των καιρών. Όχι, αυτό που βλέπεις είναι ένα κλασικό παλαιοκομματικό τρυκ από εκείνα που ταυτίστηκαν με την πολιτική ζωή του τόπου μας από γενέσεως του ελληνικού κράτους. Γιατί είναι παράδοση στην Ελλάδα ο πολιτικός να χρησιμοποιεί δημόσιους πόρους για να προβάλλει εμμέσως τον εαυτό του.
Γιατί στη λογική του παραδοσιακού παλαιο-κομματισμού το αξίωμα είναι αυτοσκοπός προσωπικής καριέρας, όχι πόστο δημιουργίας για το κοινό καλό.
Το νέο δεν είναι εδώ
Ο Κώστας Μπακογιάννης συνηθίζει να αυτοπαρουσιάζεται ως κομιστής του νέου στην πολιτική. Δυστυχώς, μόνο το νέο δεν εκφράζει. Χρησιμοποιεί την Τοπική Αυτοδιοίκηση ως εφαλτήριο της πολιτικής ανέλιξής του. Από τον δήμο Καρπενησίου στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. Από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας στον Δήμο Αθηναίων. Και αν τα καταφέρει στον Δήμο Αθηναίων, προφανώς ο επόμενος στόχος είναι η κυβέρνηση. Συστηματικά επιλέγει να μη υποβληθεί στη βάσανο της αξιολόγησης των πολιτών, η οποία δεν είναι άλλη από τη διεκδίκηση μιας δεύτερης θητείας. Συστηματικά δεν επενδύει πολιτικά στο αξίωμα που έχει. Συστηματικά αποφεύγει την «κακοτοπιά» της υπεράσπισης του έργου του. Γιατί το έργο του Κώστα Μπακογιάννη στη Στερεά Ελλάδα (που φιλοδοξεί τώρα να συνεχίσει ο Φάνης Σπανός) είναι από μέτριο (για τους επιεικείς) έως φτωχό (για όσους σηκώνουν τον πήχη ψηλά).
Στην πραγματικότητα, για τον κ. Μπακογιάννη η Περιφέρεια υπήρξε ένα σκηνικό για να εκτυλιχτεί η επικοινωνιακή στρατηγική του.Όπως ακριβώς σκηνικό θα είναι ο Δήμος Αθηναίων. Γιατί στη λογική του παραδοσιακού παλαιοκομματισμού το αξίωμα είναι αυτοσκοπός προσωπικής καριέρας, όχι πόστο δημιουργίας για το κοινό καλό. Και ο παλαιοκομματισμός της εποχής μας δεν διαφέρει σε τίποτα από τον παραδοσιακό παλαιοκομματισμό που τόσο καλά γνωρίζουμε και τόσο δεν μας αρέσει.
http://www.stereawatch.gr/767-kostas-mpakogiannis-o-palaiokommatismos-tis-epochis-mas/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου