Παρασκευή, 30 Αυγούστου 2013

ΨΑΧΝΟΝΤΑΙ ...ΓΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΕΣ ΑΛΥΣΙΔΕΣ

H γερμανική αλυσίδα Norma και η Netto που ανήκει στον όμιλο Edeka ενδιαφέρονται για προϊόντα από τη χώρα μας. Οι επαφές της ελληνικής πρεσβείας με Νorma και Νetto και ο παράγοντας Lidl.
Κάθε χρόνο περισσότεροι από 2 εκατομμύρια Γερμανοί τουρίστες επιλέγουν την Ελλάδα για να κάνουν τις διακοπές τους. Μόνο το πρώτο εξάμηνο του έτους την επισκέφθηκαν 700 χιλ., αριθμός που επιβεβαιώνει ότι οι Γερμανοί τουρίστες αποτελούν τον καλύτερο "πελάτη" όχι μόνο του ελληνικού τουρισμού αλλά και (δυνητικά) ελληνικών προϊόντων.
Το πόσο, τι και από ποια καταστήματα αγοράζουν ελληνικά προϊόντα όταν βρίσκονται στην Ελλάδα είναι δύσκολο να προσδιοριστεί. Το σίγουρο όμως είναι ότι παίρνουν μια γεύση από παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα όπως το ελαιόλαδο, τα γαλακτοκομικά, τα φρούτα, τα λαχανικά, το μέλι, τα ντολμαδάκια, τις μπίρες, τα κρασιά, το ούζο κ.ά., προϊόντα που κάποιοι εξ αυτών αναζητούν και στην πατρίδα τους.
Αυτό δεν είναι εικασία. Σύμφωνα με το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στο Μόναχο,
η γερμανική αλυσίδα Norma, που διαθέτει 1.450 καταστήματα super markets και παρουσία σε Γερμανία, Αυστρία, Γαλλία και Τσεχία, ενδιαφέρεται για ελληνικά προϊόντα όπως για είδη αρτοποιίας, γλυκίσματα, αλκοολούχα ποτά, κονσέρβες φρούτων και λαχανικών και για άλλα παραδοσιακά προϊόντα, τα οποία έχει ήδη δοκιμάσει ο Γερμανός καταναλωτής στις διακοπές του στην Ελλάδα.
Η Norma όμως δεν είναι η μοναδική γερμανική αλυσίδα που θέλει να εντάξει στην γκάμα των προϊόντων της και ελληνικά. Η Νetto, που ανήκει στον όμιλο Edeka, και διαθέτει 4.100 καταστήματα, ενδιαφέρεται και αυτή να εισαγάγει και άλλα επώνυμα προϊόντα της χώρας μας και να τα τοποθετήσει στα ράφια της (διακινεί ήδη τυρί, λάδι, ελιές, ούζο, μέλι κ.λπ.).
Το ενδιαφέρον αυτό εκφράστηκε κατά τη διάρκεια συναντήσεων που είχαν στελέχη του Γραφείου ΟΕΥ του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στο Μόναχο τόσο με τον επικεφαλής αγορών τροφίμων της αλυσίδας Norma, όσο και με τον επικεφαλής αγορών τροφίμων της αλυσίδας Netto.
Αυστηρές οι προδιαγραφές
Πέρα από το ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε, στα σχετικά report του γραφείου ΟΕΥ, καταγράφονται και οι προδιαγραφές που θέτουν οι αλυσίδες αλλά και ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν.
Η Νetto, που ανήκει στον όμιλο Edeka, για τα προϊόντα που η ίδια προμηθεύεται, απαιτεί την παρουσία εισαγωγέα στη Γερμανία και δεν προβαίνει σε απευθείας αγορές από Έλληνα παραγωγό ή εξαγωγέα. Η τοποθέτηση ενός νέου προϊόντος στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα διαφημιστικών δράσεων γίνεται εντός διαστήματος περίπου 8 εβδομάδων, από τη στιγμή που θα επέλθει η σχετική συμφωνία μεταξύ της Νetto, του Γερμανού εισαγωγέα και του Έλληνα εξαγωγέα - παραγωγού.
Ετησίως η Netto αφιερώνει 2 - 3 διαφημιστικές δράσεις για ελληνικά προϊόντα (για το 2013 οι εν λόγω δράσεις αφορούσαν τον Μάιο και τον Ιούλιο, αναδεικνύοντας τη σύνδεση πωλήσεων ελληνικών προϊόντων με τις διακοπές των Γερμανών καταναλωτών στην Ελλάδα).
Προϊόντα που παρουσίασαν υψηλές πωλήσεις κατά τη διάρκεια των εβδομαδιαίων διαφημιστικών δράσεων έχουν τη δυνατότητα να εισαχθούν στο standard πρόγραμμα της αλυσίδας. Ο υπεύθυνος αγορών της Νetto δήλωσε πως επιθυμεί να ενημερώνεται για νέα προϊόντα από την Ελλάδα και έχει ενδιαφέρον να εισάγει και άλλα επώνυμα ελληνικά προϊόντα στο ράφι, εφόσον συντρέχουν και οι παράγοντες της ποιότητας, τιμής, χρόνου παράδοσης, ποσοτήτων κ.λπ.
Η Νetto διαθέτει 4.100 καταστήματα λιανικής πώλησης κατανεμημένα σε 18 περιφερειακές διοικήσεις, με κεντρική διοίκηση στο Maxhütte Haidhof και απασχολεί συνολικά 59.000 εργαζόμενους. Ανήκει στην κατηγορία καταστημάτων soft discount (διακινεί επώνυμα και ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα σε αναλογία 60% - 40% αντίστοιχα) και το 80% του κύκλου πωλήσεων προέρχεται από τα τρόφιμα, μέσου και χαμηλού επιπέδου τιμών κατά μέσο όρο.
Η Νorma προτιμά την αγορά προϊόντων κατευθείαν από τον Έλληνα παραγωγό - εξαγωγέα (για μείωση του κόστους του ενδιάμεσου εισαγωγέα), τα οποία πουλά σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές. Οργανώνει διαφημιστικές δράσεις για την προώθηση ελληνικών προϊόντων τέσσερις φορές τον χρόνο. Η αλυσίδα ενδιαφέρεται να εισαγάγει νέα ελληνικά προϊόντα, εφόσον συμφωνηθεί η ζητούμενη τιμή και ποιότητα. Επίσης έχει τη δυνατότητα να εισαγάγει άμεσα νέους κωδικούς στην παλέτα των προϊόντων της, στην αρχή με την επωνυμία του προϊόντος και εφόσον αυτό παρουσιάσει καλές πωλήσεις, τότε με ιδιωτική ετικέτα.
Η αλυσίδα Norma είναι η μικρότερη αλυσίδα super market hard discount στη Γερμανία (πώληση προϊόντων κυρίως ιδιωτικής ετικέτας με μόνο 800 κωδικούς τροφίμων στα ράφια της) και ετήσιο κύκλο πωλήσεων περίπου 3 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το 80% αφορά τα τρόφιμα.
Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στατιστικά στοιχεία στη Γερμανία, το 54% του κύκλου πωλήσεων των τροφίμων γίνεται μέσω των καταστημάτων discount και από αυτό το 10% ανήκει στη Norma


Δεν υπάρχουν σχόλια: