Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2014

ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΙΤΕΑ ΤΡΟΦΟΔΟΤΟΥΣΕ ΜΕ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟ ΝΤΙΖΕΛ ΠΛΟΙΑ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΟΥ 44ΧΡΟΝΟΥ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΠΑΝΟΥ

Και άλλοι τελωνειακοί στο κύκλωμα

Προνομιακή σχέση με μέλος του κυκλώματος είχε ένας οδηγός βυτιοφόρου ο οποίος και στο παρελθόν έχει κατηγορηθεί για εμπλοκή σε υπόθεση λαθρεμπορίας καυσίμου.

Ενας 47χρονος επιχειρηματίας, αφανής ιδιοκτήτης εννέα πρατηρίων υγρών καυσίμων στην Αττική, καταζητείται από την Αστυνομία για συμμετοχή στο κύκλωμα λαθρεμπορίας με επικεφαλής, σύμφωνα με τη δικογραφία, τον ιδιοκτήτη της εταιρείας ΕΤΕΚΑ Γιώργο Σπανό, 44 ετών. Πρόκειται για τον Β. Αν., που φέρεται να έχει υπό τον έλεγχό του συνολικά 9 βενζινάδικα σε Πέραμα, Πετράλωνα, Ν. Φάληρο, Ιλιον, Κυψέλη, Ασπρόπυργο, Χαλάνδρι και Αγ. Παρασκευή.

Τα εν λόγω πρατήρια χρησιμοποιούν εμπορικές επωνυμίες όπως ΕΤΕΚΑ, REV OIL, AEGEAN, BURN OIL, ενώ ορισμένα έχουν την ένδειξη «Α.Π.»,
δηλαδή «Ανεξάρτητο Πρατήριο». O 47χρονος είχε εγκαταστήσει στα πρατήριά του ειδικά συστήματα (επιδαπέδιες διακλαδώσεις - ποδοβαλβίδες) που του επέτρεπαν να ελέγχει τη ροή καυσίμου από την αντλία στον καταναλωτή. Φέρεται να έχει στενές σχέσεις με τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Εποπτείας και Ελέγχου του υπουργείου Περιβάλλοντος, Μ. Χ., 58 ετών, και τον υπάλληλο του Α΄ Τελωνείου Πειραιά, Σ.Β., 54 ετών, που κατηγορούνται για συμμετοχή στο κύκλωμα. Από τα έγγραφα της δικογραφίας προκύπτει ότι ο 58χρονος υπάλληλος του ΥΠΕΚΑ προειδοποιούσε τον επιχειρηματία για επικείμενους ελέγχους στα πρατήριά του. Σημειώνεται ότι οι έλεγχοι του ΥΠΕΚΑ γίνονται με ειδικά μετασκευασμένο όχημα, χωρίς διακριτικά, το οποίο διαθέτει συστήματα για τη ζύγιση και τον ακριβή προσδιορισμό της ποσότητας του καυσίμου που καταλήγει στο ρεζερβουάρ του.

Εκτός του 54χρονου υπαλλήλου του Α΄ Τελωνείου Πειραιά, από την έρευνα της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Δ. Αττικής προέκυψαν ενδείξεις εμπλοκής και άλλων τελωνειακών υπαλλήλων. Οπως διαπιστώθηκε, θεωρούσαν τα συνοδευτικά έγγραφα χωρίς να έχουν αυτοπρόσωπη παρουσία στα σημεία τροφοδοσίας των πλοίων με ναυτιλιακό ντίζελ από βυτιοφόρα της ΕΤΕΚΑ. Αξίζει να σημειωθεί ότι από υποκλαπείσα συνομιλία ιδιοκτήτη πρατηρίου με συγγενικό του πρόσωπο που αγωνίζεται ως ποδοσφαιριστής σε ομάδα της Α΄ Εθνικής (όχι στην ομάδα του Ατρομήτου), προκύπτουν ενδείξεις για απόπειρα χειραγώγησης του αποτελέσματος αναμέτρησης για το πρωτάθλημα της Α΄ Εθνικής. Ερωτηθείς σχετικά, αρμόδιος αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ. δήλωσε ότι είναι στην κρίση του εισαγγελέα να αποφασίσει εάν τελέστηκαν αξιόποινες πράξεις ή όχι.

Η εταιρεία του 44χρονου κατηγορουμένου Γιώργου Σπανού τροφοδοτούσε με ναυτιλιακό ντίζελ πλοία που ελλιμενίζονταν σε Βόλο, Ιτέα, Κυλλήνη, Ναύπλιο, Λαύριο, Μέγαρα, Ελευσίνα, Κερατσίνι και Πειραιά. Κατά την επιστροφή τους τα βυτιοφόρα δεν πήγαιναν απευθείας στις εγκαταστάσεις της ΕΤΕΚΑ στο Πέραμα, αλλά κατευθύνονταν σε πρατήριο στη λεωφόρο Σχιστού στο Κερατσίνι (απέχει 2 χλμ. από τον χώρο στάθμευσης βυτιοφόρων της ΕΤΕΚΑ) όπου ξεφόρτωναν την ποσότητα καυσίμου που είχαν παράνομα παρακρατήσει, ζημιώνοντας τους πελάτες της εταιρείας. Το πρατήριο ανήκει στον 57χρονο Φ.Π., που είναι μεταξύ των 15 συλληφθέντων για συμμετοχή στο κύκλωμα.

Προνομιακή σχέση με τον 57χρονο διατηρούσε ο κατηγορούμενος οδηγός βυτιοφόρου Δ. Σ., 40 ετών, που και στο παρελθόν έχει κατηγορηθεί για εμπλοκή σε λαθρεμπορία καυσίμου. Κατ’ εξαίρεση μάλιστα ο 57χρονος πρατηριούχος πλήρωνε 0,70 ευρώ/λίτρο για το ναυτιλιακό ντίζελ που προμηθευόταν από τον 40χρονο, αντί 0,65 ευρώ/λίτρο που εισέπρατταν οι λοιποί «συνεργαζόμενοι» οδηγοί βυτιοφόρων.

Τα μέλη του κυκλώματος, προκειμένου να εξασφαλίζουν πλασματικές μετρήσεις κατά τη ζύγιση των βυτιοφόρων, «λάδωναν» τον χειριστή γεφυροπλάστιγγας (στον Πειραιά) καταβάλλοντάς του 150 ευρώ για κάθε τόνο καυσίμου που παρακρατούσαν.

Δεν υπάρχουν σχόλια: