Μεγάλες ανατροπές ετοιμάζονται στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου οι οποίες θα
προκληθούν από τον υπουργό Οικονομικών, το ΣΔΟΕ αλλά και τις τράπεζες! Η
δημοσιοποίηση των εργοστασιακών...
αξιών των αυτοκινήτων φαίνεται πως έχει προκαλέσει την έντονη αντίδραση
κάποιων εισαγωγέων και ανακούφιση σε κάποιους άλλους. Ωστόσο πέραν των
εργοστασιακών αξιών το φως της δημοσιότητας αναμένεται σύντομα να δουν
συγκλονιστικά στοιχεία που αφορούν σε πρώην υπουργούς, στελέχη του ΣΔΟΕ αλλά
και της Επιτροπής Ανταγωνισμού οι οποίοι για κάποιο λόγο «εξαφάνιζαν» επώνυμες
καταγγελίες επιχειρηματιών του κλάδου!
Ωστόσο τώρα τα συγκεκριμένα έγγραφα,
τα έχουν στη διάθεσή τους στελέχη της Task Force αλλάζοντας τη ροή των πραγματών καθώς απαιτούν κάθαρση εδώ και τώρα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου.
Παράλληλα η «γροθιά κάτω από τη ζώνη» Ελληνα εισαγωγέα στους ανταγωνιστές του αποτέλεσε την βασική αιτία έναρξης ενός πολέμου με άμεσες και έμμεσες απώλειες για ολόκληρο τον κλάδο...
Φοροδιαφυγή ή υπερκέρδη;
Το θέμα των εργοστασιακών αξιών μέχρι στιγμής έχει περιοριστεί σε κάποια πολύ χαμηλά τιμολόγια αγοράς από τα εργοστάσια. Ομως κάποιες εισαγωγικές διαμηνύουν πως μπορεί να έχουν πολύ χαμηλές εργοστασιακές αξίες αλλά τα «υπερκέρδη» φορολογούνται στην Ελλάδα!
Το «Autobusiness» συνεχίζοντας την έρευνά του ανακάλυψε πως για κάποιες εισαγωγικές πραγματικά ισχύει το παραπάνω καθώς τα κέρδη φορολούνται στην Ελλάδα. Ωστόσο «μαθαίνουμε» πως κάποιες άλλες με περίτεχνους τρόπους τα φορολογούν σε φορολογικούς παραδείσους γλιτώνοντας εκατομμύρια ευρώ...
Αν πάλι δεχθούμε το γεγονός πως τα «υπερκέρδη» φορολογούνται στην Ελλάδα σύμφωνα με απλούς υπολογισμούς αντιλαμβάνεται κανείς πως όταν ένα αυτοκίνητο εισάγεται σε εργοστασιακή αξία κάτω των 8.000 ευρώ για ΦΠΑ θα καταβάλλει 1840 ευρώ ενώ το Τέλος Ταξινόμησης κυμαίνεται σε 2.400 ευρώ. Συνολικά το συγκεκριμένο αυτοκίνητο με πληρωμένους τους δασμούς και τον ΦΠΑ κοστίζει στην εισαγωγική μόλις 12.240 ευρώ. Η αξία λιανικής κυμαίνεται στις 50.000 ευρώ και προκύπτει μια διαφορά της τάξης των 37.760 ευρώ! Αν πάλι υποθέσει κανείς πως παρουσιάζει κέρδη 37.760 ευρώ από το συγκεκριμένο μοντέλο τότε μπορεί πολύ εύκολα με «ζημιές» να μειώσει στο ελάχιστο το συγκεκριμένο ποσό που εμφανίζει ως κέρδος!
Από την άλλη μεριά αν το συγκεκριμένο μοντέλο εκτελωνίζονταν με την πραγματική του εργοστασιακή αξία που κυμαίνεται στις περίπου 29.000 ευρώ τότε θα έπρεπε να καταβάλλει ο εισαγωγέας για ΦΠΑ περίπου 6.770 ευρώ, για Τέλος Ταξινόμησης 8.700 ευρώ και για Φόρο Πολυτελείας 11.600 ευρώ. Αν προσθέσει κανείς όλα τα παραπάνω συμπεραίνει πως το συγκεκριμένο μοντέλο κοστίζει στον εισαγωγέα 56.070 ευρώ χωρίς να έχει συνυπολογιστεί το κέρδος του εισαγωγέα! Με λίγα λόγια δεν θα μπορούσε να υπάρχει κέρδος καθώς κανένας δεν θα αγόραζε ένα αυτοκίνητο με λιανική αξία άνω των 70.000 ευρώ!
Αποδείξεις!
Ενα μικρό «πείραμα» είναι ικανό να αναδείξει όλη την αλήθεια για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου και κατόπιν να επιληφθούν οι Ελεγκτικές αρχές. Το μόνο που χρειάζεται είναι πολιτική βούληση καθώς αν υποθετικά αύριο ο υπουργός Οικονομικών καταργούσε αιφνιδιαστικά το Τέλος Ταξινόμησης και μετέβαινε στην Υπηρεσία Αξιών του Τελωνείου θα έβλεπε και ο ίδιος με τα μάτια του πως εν ριπή οφθαλμού θα άλλαζαν σε κάποιες εισαγωγικές οι Εργοστασιακές Αξίες των μοντέλων τους! Ολα τα παραπάνω βέβαια δεν θα γίνονταν για να γλιτώσουν Φόρους αλλά για να μην πέσουν στην τσιμπίδα των Ελεγκτικών μηχανισμών...
Από την άλλη μεριά εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως κανείς μέχρι σήμερα δεν έχει αναρωτηθεί πως είναι δυνατόν ένα εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο να κοστίζει πολύ πιο ακριβά από το αντίστοιχο καινούριο στην Ελλάδα!
Κανένας δεν έχει αναρωτηθεί πως είναι δυνατόν κάποια μοντέλα με εξαιρετικά χαμηλές εργοστασιακές αξίες να μπορεί να τα βρει κανείς σε τέτοιες τιμές μετά από τουλάχιστον 10 χρόνια κυκλοφορίας σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος!
Κανείς δεν έχει αναρωτηθεί πως είναι δυνατόν να αλλάζουν οι εργοστασιακές αξίες τόσο εύκολα!
Κανείς δεν έχει αναρωτηθεί γιατί «εξαφανίστηκαν» δεκάδες καταγγελίες!
Κανείς δεν έχει αναρωτηθεί πως είναι δυνατόν σε έναν επιχειρηματικό κλάδο που έχει χτυπηθεί από την κρίση ανεπανόρθωτα τα τελευταία 5 χρόνια δεν τον εγκαταλείπει ούτε ένας εισαγωγέας!
Κανείς δεν έχει αναρωτηθεί πως είναι δυνατόν κάποιοι να εξακολουθούν να παρουσιάζουν κέρδη!
Κανείς δεν έχει αναρωτηθεί πως είναι δυνατόν οι εξουσιοδοτημένοι έμποροι να έχουν συρρικνωθεί σε ποσοστό υψηλότερο του 50% ενώ αντίστοιχα το συγκεκριμένο ποσοστό στους μη εξουσιοδοτημένους εμπόρους να ξεπερνά το 70%!
Κανείς δεν έχει αναρωτηθεί πόσα χάνει το Ελληνικό Δημόσιο από όλες αυτά τα κόλπα κάποιων εισαγωγικών!
Ωστόσο όλοι αναζητούν ισοδύναμα για να μειώσουν τα βάρη στους Ελληνες καταναλωτές...
ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝ.ΕΛ.
Το θέμα των εργοστασιακών αξιών έφθασε και σε βουλευτές τόσο του ΣΥΡΙΖΑ όσο και των Ανεξαρτήτων Ελλήνων οι οποίοι στην αρχή ήταν πολύ πρόθυμοι για να το αναδείξουν εντός και εκτός Βουλής. Στη συνέχεια μόλις επιλήφθηκαν των στοιχείων από επιχειρηματίες άλλαξαν ρότα και με γελοία επιχειρήματα καθυστερούν να βρουν τα αρμόδια στελέχη που μπορούν να κάνουν τις ερωτήσεις στη Βουλή!
Αντίθετα ο υπουργός Οικονομικών κ. Στουρνάρας είναι ο μοναδικός που έχει επιδείξει ευαισθησία για το συγκεκριμένο θέμα, αν και δεν είναι πολιτικό πρόσωπο, όπως επίσης και τα στελέχη της Task Force.
Παράλληλα και κάποιοι βουλευτές της NΔ αλλά και του ΠΑΣΟΚ δειλά-δειλά έχουν αρχίσει να δείχνουν ενδιαφέρον για το φλέγον θέμα αλλά μέχρι τώρα κανείς δεν μπορεί να είναι βέβαιος για τις... προθέσεις τους!
Ωστόσο τώρα τα συγκεκριμένα έγγραφα,
τα έχουν στη διάθεσή τους στελέχη της Task Force αλλάζοντας τη ροή των πραγματών καθώς απαιτούν κάθαρση εδώ και τώρα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου.
Παράλληλα η «γροθιά κάτω από τη ζώνη» Ελληνα εισαγωγέα στους ανταγωνιστές του αποτέλεσε την βασική αιτία έναρξης ενός πολέμου με άμεσες και έμμεσες απώλειες για ολόκληρο τον κλάδο...
Φοροδιαφυγή ή υπερκέρδη;
Το θέμα των εργοστασιακών αξιών μέχρι στιγμής έχει περιοριστεί σε κάποια πολύ χαμηλά τιμολόγια αγοράς από τα εργοστάσια. Ομως κάποιες εισαγωγικές διαμηνύουν πως μπορεί να έχουν πολύ χαμηλές εργοστασιακές αξίες αλλά τα «υπερκέρδη» φορολογούνται στην Ελλάδα!
Το «Autobusiness» συνεχίζοντας την έρευνά του ανακάλυψε πως για κάποιες εισαγωγικές πραγματικά ισχύει το παραπάνω καθώς τα κέρδη φορολούνται στην Ελλάδα. Ωστόσο «μαθαίνουμε» πως κάποιες άλλες με περίτεχνους τρόπους τα φορολογούν σε φορολογικούς παραδείσους γλιτώνοντας εκατομμύρια ευρώ...
Αν πάλι δεχθούμε το γεγονός πως τα «υπερκέρδη» φορολογούνται στην Ελλάδα σύμφωνα με απλούς υπολογισμούς αντιλαμβάνεται κανείς πως όταν ένα αυτοκίνητο εισάγεται σε εργοστασιακή αξία κάτω των 8.000 ευρώ για ΦΠΑ θα καταβάλλει 1840 ευρώ ενώ το Τέλος Ταξινόμησης κυμαίνεται σε 2.400 ευρώ. Συνολικά το συγκεκριμένο αυτοκίνητο με πληρωμένους τους δασμούς και τον ΦΠΑ κοστίζει στην εισαγωγική μόλις 12.240 ευρώ. Η αξία λιανικής κυμαίνεται στις 50.000 ευρώ και προκύπτει μια διαφορά της τάξης των 37.760 ευρώ! Αν πάλι υποθέσει κανείς πως παρουσιάζει κέρδη 37.760 ευρώ από το συγκεκριμένο μοντέλο τότε μπορεί πολύ εύκολα με «ζημιές» να μειώσει στο ελάχιστο το συγκεκριμένο ποσό που εμφανίζει ως κέρδος!
Από την άλλη μεριά αν το συγκεκριμένο μοντέλο εκτελωνίζονταν με την πραγματική του εργοστασιακή αξία που κυμαίνεται στις περίπου 29.000 ευρώ τότε θα έπρεπε να καταβάλλει ο εισαγωγέας για ΦΠΑ περίπου 6.770 ευρώ, για Τέλος Ταξινόμησης 8.700 ευρώ και για Φόρο Πολυτελείας 11.600 ευρώ. Αν προσθέσει κανείς όλα τα παραπάνω συμπεραίνει πως το συγκεκριμένο μοντέλο κοστίζει στον εισαγωγέα 56.070 ευρώ χωρίς να έχει συνυπολογιστεί το κέρδος του εισαγωγέα! Με λίγα λόγια δεν θα μπορούσε να υπάρχει κέρδος καθώς κανένας δεν θα αγόραζε ένα αυτοκίνητο με λιανική αξία άνω των 70.000 ευρώ!
Αποδείξεις!
Ενα μικρό «πείραμα» είναι ικανό να αναδείξει όλη την αλήθεια για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου και κατόπιν να επιληφθούν οι Ελεγκτικές αρχές. Το μόνο που χρειάζεται είναι πολιτική βούληση καθώς αν υποθετικά αύριο ο υπουργός Οικονομικών καταργούσε αιφνιδιαστικά το Τέλος Ταξινόμησης και μετέβαινε στην Υπηρεσία Αξιών του Τελωνείου θα έβλεπε και ο ίδιος με τα μάτια του πως εν ριπή οφθαλμού θα άλλαζαν σε κάποιες εισαγωγικές οι Εργοστασιακές Αξίες των μοντέλων τους! Ολα τα παραπάνω βέβαια δεν θα γίνονταν για να γλιτώσουν Φόρους αλλά για να μην πέσουν στην τσιμπίδα των Ελεγκτικών μηχανισμών...
Από την άλλη μεριά εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως κανείς μέχρι σήμερα δεν έχει αναρωτηθεί πως είναι δυνατόν ένα εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο να κοστίζει πολύ πιο ακριβά από το αντίστοιχο καινούριο στην Ελλάδα!
Κανένας δεν έχει αναρωτηθεί πως είναι δυνατόν κάποια μοντέλα με εξαιρετικά χαμηλές εργοστασιακές αξίες να μπορεί να τα βρει κανείς σε τέτοιες τιμές μετά από τουλάχιστον 10 χρόνια κυκλοφορίας σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος!
Κανείς δεν έχει αναρωτηθεί πως είναι δυνατόν να αλλάζουν οι εργοστασιακές αξίες τόσο εύκολα!
Κανείς δεν έχει αναρωτηθεί γιατί «εξαφανίστηκαν» δεκάδες καταγγελίες!
Κανείς δεν έχει αναρωτηθεί πως είναι δυνατόν σε έναν επιχειρηματικό κλάδο που έχει χτυπηθεί από την κρίση ανεπανόρθωτα τα τελευταία 5 χρόνια δεν τον εγκαταλείπει ούτε ένας εισαγωγέας!
Κανείς δεν έχει αναρωτηθεί πως είναι δυνατόν κάποιοι να εξακολουθούν να παρουσιάζουν κέρδη!
Κανείς δεν έχει αναρωτηθεί πως είναι δυνατόν οι εξουσιοδοτημένοι έμποροι να έχουν συρρικνωθεί σε ποσοστό υψηλότερο του 50% ενώ αντίστοιχα το συγκεκριμένο ποσοστό στους μη εξουσιοδοτημένους εμπόρους να ξεπερνά το 70%!
Κανείς δεν έχει αναρωτηθεί πόσα χάνει το Ελληνικό Δημόσιο από όλες αυτά τα κόλπα κάποιων εισαγωγικών!
Ωστόσο όλοι αναζητούν ισοδύναμα για να μειώσουν τα βάρη στους Ελληνες καταναλωτές...
ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝ.ΕΛ.
Το θέμα των εργοστασιακών αξιών έφθασε και σε βουλευτές τόσο του ΣΥΡΙΖΑ όσο και των Ανεξαρτήτων Ελλήνων οι οποίοι στην αρχή ήταν πολύ πρόθυμοι για να το αναδείξουν εντός και εκτός Βουλής. Στη συνέχεια μόλις επιλήφθηκαν των στοιχείων από επιχειρηματίες άλλαξαν ρότα και με γελοία επιχειρήματα καθυστερούν να βρουν τα αρμόδια στελέχη που μπορούν να κάνουν τις ερωτήσεις στη Βουλή!
Αντίθετα ο υπουργός Οικονομικών κ. Στουρνάρας είναι ο μοναδικός που έχει επιδείξει ευαισθησία για το συγκεκριμένο θέμα, αν και δεν είναι πολιτικό πρόσωπο, όπως επίσης και τα στελέχη της Task Force.
Παράλληλα και κάποιοι βουλευτές της NΔ αλλά και του ΠΑΣΟΚ δειλά-δειλά έχουν αρχίσει να δείχνουν ενδιαφέρον για το φλέγον θέμα αλλά μέχρι τώρα κανείς δεν μπορεί να είναι βέβαιος για τις... προθέσεις τους!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου