Τρίτη 13 Νοεμβρίου 2018

ΠΡΟΟΙΜΙΟ ΚΡΙΣΗΣ: Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΕΒΓΑΛΕ ΤΡΙΤΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΣΚΑΦΟΣ - Η ΕΛΛΑΔΑ ΒΓΑΖΕΙ ΤΙΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ (ΦΩΤΟ, ΒΙΝΤΕΟ)


                      ΒΙΝΤΕΟ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
Προοίμιο σοβαρής ελληνοτουρκικής κρίσης καθώς η Τουρκία βγάζει και τρίτο ερευνητικό σκάφος για έρευνες φυσικού αερίου και πετρελαίου "φορτώνοντας" την Κυπριακή ΑΟΖ και στοχοποιώντας το Καστελόριζο.
Μετά τον "Πορθητή" και το "Barbaros" η Τουρκία έβγαλε και το ερευνητικό σκάφος της Γενικής Διεύθυνσης Ορυκτών Ερευνών και Ερευνών MTA, Oruç Reis, το οποίο πριν λίγο πέρασε από το Βόσπορο προς το Μαρμαρά.
Το ερώτημα που ανησυχεί και πρέπει να απαντηθεί είναι προς τα που θα κινηθεί το Oruç Reis. Προς Καστελόριζο ή προς Κυπριακή ΑΟΖ; Τουρκικά ΜΜΕ γράφουν,
για έρευνες φυσικού αερίου και πετρελαίου  ενώ η έξοδος του τρίτου τουρκικού ερευνητικού σκάφους συμπίπτει με την άφιξη του γεωτρύπανου της Exxon στη Κυπριακή ΑΟΖ.
Ταυτόχρονα, η Ελλάδα "βγάζει" τις ειδικές δυνάμεις της και στέλνει την ΤΠΚ "Κρυσταλλίδης" του ΠΝ με «Κ/Β EXOCET MM40»  στο Καστελόριζο.
Το ΓΕΕΘΑ επέλεξε τώρα να "απλώσει" τις ειδικές δυνάμεις της χώρας μέσω της άσκησης "Ωρίων 2018" σε όλη την επικράτεια και ειδικά στα "ευαίσθητα" σημεία.
H Διακλαδική διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων του ΓΕΕΘΑ, με "αιχμή" την άσκηση μεσαίας κλίμακας «Ωρίων 2018», διάρκειας σχεδόν μιας εβδομάδας, έβγαλε εκτός εγκαταστάσεων τα τμήματα ειδικών επιχειρήσεων που βρίσκονται στα νησιά.
Παράλληλα έχουν "απλωθεί" οι βατραχάνθρωποι της Διοίκησης υποβρυχίων καταστροφών του ΠΝ, το Ειδικό τμήμα Αλεξιπτωτιστών, η Ζ’ ΜΑΚ, η 31η ΜΕΕΔ.
Ένα από τα κύρια σενάρια της στρατιωτικής κινητοποίησης, είναι η ραγδαία επιδείνωση των σχέσεων δυο γειτονικών κρατών, η κρίση και η κλιμάκωση με επιθετική ενέργεια της μιας χώρας προς την άλλη.
Στον στόχο «Δελφίνος» το τρυπάνι της Exxon - Ξεκίνησαν οι πτήσεις ελικοπτέρων προς γεωτρύπανο
Την τελική του θέση στον στόχο που έχει επιλέγει για την πρώτη γεώτρηση, έχει πάρει το βρετανικό γεωτρύπανο Stena Icemax της Exxon στο τεμάχιο 10. Όπως φαίνεται και στον χάρτη στον οποίο απεικονίζονται οι θέσεις των πλοίων με βάση το στίγμα που δίνει το σύστημα εντοπισμού θέσεων (AIS), το γεωτρύπανο βρίσκεται εντός της κυπριακής ΑΟΖ και στο τεμάχιο 10.
Το γεωτρύπανο έχει ακινητοποιηθεί σε μια περιοχή με συντεταγμένες, 33.352 γεωγραφικό πλάτος και 31.70933 γεωγραφικό μήκος.
Με βάση τα στοιχεία που δίνονται από το δορυφορικό σύστημα εντοπισμού η θέση του γεωτρύπανου καταγράφηκε στις 10.00 ώρα Κύπρου. Δίπλα από το τρυπάνι βρίσκεται ένα από τα πλοία υποστήριξης το MONTEL TIDE ενώ ανοιχτά της Λεμεσού είναι και το άλλο πλοίο υποστήριξης του γεωτρύπανου HANDIN TIDE.
Ομάδα εκπροσώπων της Κυπριακής Δημοκρατίας από υπηρεσίες που έχουν άμεση σχέση με την επικείμενη έναρξη της πρώτης γεώτρησης των ExxonMobil-Qatar Petroleum, επισκέφθηκαν το πρωί το γεωτρύπανο Stena Icemax με την πρώτη πτήση ελικοπτέρου  που θα συνδέει τις επόμενες εβδομάδες το αεροδρόμιο Λάρνακας με το γεωτρύπανο για μεταφορά προσωπικού.
Την από αέρος σύνδεση με το γεωτρύπανο Stena Icemax έχει αναλάβει η ιταλική INAER, που είχε εξυπηρετήσει από το 2016 και μετά τις γεωτρήσεις της ΕΝΙ και των ΕΝΙ-ΤΟΤΑΛ στην Κυπριακή ΑΟΖ.

Το ελικόπτερο, τύπου AgustaWestland AW139 (κατασκευής 2015), με νηολόγιο Ισπανίας (EC-MHP) αφού η βάση του είναι στια Κανάρια νησιά, έφτασε στην Λάρνακα το απόγευμα του Σαββάτου, από την Ιταλία και συγκεκριμένα από την Αγκόνα, με σταθμούς σε Πεσκάρα, Πρίντιζι, Σαντορίνη και Ρόδο. το Σάββατο.
Οι κωδικοί των πτήσεων των ελικοπτέρων από το αεροδρόμιο Λάρνακας προς το γεωτρύπανο και αντίστροφα, είναι οι ίδιοι με αυτούς που χρησιμοποιήθηκαν σε προηγούμενες γεωτρήσεις – τους BK-1 και ΒΚ-2.
Το ελικόπτερο αφού παρέμεινε για 90 λεπτά στο γεωτρύπανο, μετέφερε τους επισκέπτες πίσω στην Λάρνακα.
Στο μεταξύ έχουν ξεκινήσει από χθες βράδυ το πήγαινε – έλα μεταξύ γεωτρύπανου και λιμανιού Λεμεσού τα σκάφη υποστήριξης για σκοπούς εφοδιασμού, με ένα από αυτά να έχει αναλάβει – με βάση τις συνήθεις διαδικασίες – ρόλο πλοίου ασφάλειας, πλέοντας συνεχώς σε μικρή απόσταση από το Stena Icemax.
Γενικά χαρακτηριστικά ΤΠΚ "Κρυσταλλίδης"
Μήκος:61.9m
Πλάτος:9.5m
Βύθισμα:2.8m
Εκτόπισμα:670 tn
Μέγιστη Ταχύτητα:33.5knots
Αυτονομία:Πάνω από 1000 ν.μ.
Οπλισμός :Οκτώ (8) Κ/Β EXOCET MM40 
2.1ΠΒ76mm/62 SUPER RAPIDO
3.Δύο (2) ΠΒ 30mmOTOBREDA
4.Αντιβληματικό (CIWS) -A/AΣύστημα: GMLSRAM
Πρόωση :Τέσσερις κύριες μηχανές MTUμε μέγιστη ιπποδύναμη 5790HPανα μηχανή.
Πλήρωμα:45 άνδρες


Turkey’s second seismic research vessel, @mtagnmd General Directorate of Mineral Research & Exploration MTA Oruç Reis transits Bosphorus towards Marmara, likely en route to the port of Haydarpaşa
Δείτε άλλα Tweet του χρήστη Yörük Işık

Δεν υπάρχουν σχόλια: