Κατακόρυφη είναι η αύξηση της τουρκικής προκλητικότητας στο Αιγαίο με τα στοιχεία να δείχνουν ποσοτικές και ποιοτικές αλλαγές.
Παράλληλα, σύμφωνα με την ίδια πηγή οι Τούρκοι προβάλλουν με διάφορους τρόπους την άποψη του για το καθεστώς στο αρχιπέλαγος απαγορεύοντας σε στρατιωτικά αεροσκάφη τρίτων χωρών να εισέλθουν στο FIR Κωνσταντινούπολης αν αυτά έχουν διέλθει από περιοχές του FIR Αθηνών που οι Τούρκοι θεωρούν αποστρατικοποιημένες.
Το διάστημα Ιούνιος – Ιούλιος περιγράφεται ώς ένα από τα πλέον έντονα από άποψης παραβιάσεων από πλευράς Τουρκίας.
Νέες τακτικές
Σύμφωνα με την «Καθημερινή» παρατηρήθηκαν μία σειρά από τακτικές που εξετάζονται από την ελληνική πλευρά.
Κατ’ αρχάς οι Τούρκοι διεξήγαγαν εκπαιδευτικές ασκήσεις εντός του FIR Αθήνας και Λευκωσίας. Στις πρακτικές τους περιλαμβάνονταν ελιγμοί παραπλάνησης κυρίως μέσω της εισόδου στο FIR Αθηνών από πάρα πολύ μεγάλο ύψος με σιγή ασυρμάτου.
Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και ένα νέο φαινόμενο,
η είσοδος πολλών αεροσκαφών τα οποία είναι σχεδόν πάντα οπλισμένα. για περιορισμένο χρονικά διάστημα από 1-2 έως 15 λεπτά.
Ενδιαφέρουσα είναι και επιλογή των Τούρκων να προχωρούν σε παραβιάσεις με αεροσκάφη τα οποία απογειώνονται από απομακρυσμένες βάσεις όπως η Μερζιφούντα στην επαρχία της Αμάσειας. Ο συντονιστικός ρόλος για όλα αυτά παραμένει στο κέντρο αεροπορικών επιχειρήσεων στο Εσκί Σεχίρ.
Η εμπλοκή πιλότων με πεδίο δράσης την Ανατολική Τουρκία στοχεύει προφανώς στην εξοικίωση τους και με το περιβάλλον του Αιγαίου.
Καινοφανής πρακτική
Καινοφανής πρακτική
Παράλληλα, ως καινοφανής πρακτική περιγράφεται και η ταυτόχρονη είσοδος τουρκικών μαχητικών από δύο ή και τέσσερα διαφορετικά σημεία.
Εξίσου πρωτοφανής για τους έμπειρους παρατηρητές είναι και η επιλογή των Τούρκων όχι απλώς να παραβιάζουν το θερινό μοερατόριουμ αλλά να εντείνουν και την παρουσία τους πάνω από το Αιγαίο μετά τις 15 Ιουλίου έως και τα τέλη Αυγούστου.
Ενδεικτικά, το πρώτο ήμισυ του καλοκαιριού εισήλθαν στο FIR Αθηνών 55 τουρκικά μαχητικά ενώ το δεύτερο 150!
Προβληματισμός για την έλλειψη πιλότων
Η αυξημένη κινητικότηα σε συνδυασμό με την ουσιαστική απουσία πυρήνα έμπειρων πιλότων στην τουρκική αεροπορία προκαλεί εύλογες ανησυχίες στην Αθήνα για ενδεχόμενο ατύχημα.
Ενδεικτικό της έλλειψης πιλότων είναι και το γεγονός πως σε κάθε F-16 της γείτονος αντιστοιχεί σχεδόν… μισός πιλότος κάτι που οδηγεί σε ακραίες ενέργειες όπως οι διπλές βάρδιες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου