Να
εγκριθούν τώρα όλα τα ολιγομελή τμήματα
Κανένας
μαθητής έξω από το Δημόσιο Σχολείο
Καμία
υποχρεωτική μετακίνηση μαθητών- εκπαιδευτικών
ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΠΑΜΦΩΚΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΣΤΗΝ ΑΜΦΙΣΣΑ
ΔΕΥΤΕΡΑ 23
ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΣΤΙΣ 12:30
το εφιαλτικό
σκηνικό απλώνεται σιγά-σιγά
…………
Τη χρονιά
που μας πέρασε κόπηκε το τμήμα Ανθρωπιστικών σπουδών στο Λύκειο του Γαλαξιδίου
ενώ είχε κοπεί πιο πριν το εξεταστικό κέντρο των πανελληνίων. Το Μάιο με εντολή
του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Στερεάς, Χρήστου Δημητρίου, κόπηκαν τα
4 εξεταστικά κέντρα των πανελληνίων στη Γραβιά, το Λιδορίκι, τη Δεσφίνα και την
Ερατεινή. Μετά τις μαζικές κινητοποιήσεις μαθητών, γονιών,
εκπαιδευτικών,
φορέων και της τοπικής κοινωνίας
παρέμειναν της Γραβιάς και του Λιδορικίου.
Προειδοποιήσαμε τότε και είπαμε πως αυτό αποτελεί προάγγελο για τον
"κόφτη" τμημάτων των σχολείων και βέβαια για τις συγχωνεύσεις των ίδιων
των σχολείων της περιοχής. Μετά από λίγο κόπηκε στα "μουλωχτά" από το
υπουργείο τμήμα ειδικότητας στο μοναδικό
ΕΠΑΛ της Άμφισσας, ενώ άλλα δυο τμήματα,
με ευθύνη της διοίκησης, επειδή ήταν ολιγομελή, 2&3 μαθητών, δεν δηλώθηκαν
καθόλου. Για να φτάσουμε τώρα, στα μέσα Οκτώβρη, με το κόψιμο από το υπουργείο
παιδείας των 4 τμημάτων ομάδων προσανατολισμού της Γ’ τάξης στα Λύκεια της Δεσφίνας, του Γαλαξιδίου
και του Ευπαλίου. Οι μαθητές αυτών των τμημάτων δεν θα γίνονται πλέον δεκτοί στα τμήματά
τους και θα υποχρεωθούν ή να αλλάξουν τμήμα
και να πάρουν άλλη κατεύθυνση (π.χ από φυσική και μαθηματικά να επιλέξουν
αρχαία και ιστορία!!!) ή να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον, κοινώς να πάνε σε άλλο
σχολείο!!!
Οι συνέπειες τεράστιες για όλους, από αυτόν τον
"ξαφνικός θάνατο":
Οι μαθητές στερούνται το
στοιχειώδες δικαίωμα να παρακολουθούν στο σχολείο τους και την ειδικότητα
που επιθυμούν. Οι ίσες
ευκαιρίες στη μόρφωση και το δικαίωμα
της επιλογής για όλους λόγια χωρίς αντίκρισμα.
Σε τι ψυχολογική κατάσταση βρίσκεται ο
μαθητής της Γ΄ Λυκείου που σε λίγους μήνες θα δώσει πανελλήνιες εξετάσεις;
Γιατί άραγε το υπουργείο αποφάσισε μετά από 1,5 μήνα από την έναρξη των
μαθημάτων να κόψει αυτά τα τμήματα; Δεν είναι άδικο και
παράλογο όταν οι μαθητές έχουν βάλει το πρόγραμμά τους ξαφνικά να ανατρέπονται
όλα, να πρέπει να επιλέξουν άλλη ομάδα προσανατολισμού από αυτή που επιθυμούν, αντί
για χημικός… αρχαιολόγος, ή να αλλάξουν σχολείο και καθημερινά να βρίσκονται
στους δρόμους για αρκετές ώρες περιμένοντας ή το λεωφορείο αν υπάρχει γραμμή ή
το γονιό που θα πρέπει να προσαρμόσει τη δουλειά του και το πρόγραμμά του; Και
η δωρεάν παιδεία που πήγε, όταν ο γονιός θα βάλει το χέρι στην τσέπη (έχει
άραγε;) για να ικανοποιήσει τα όνειρα του παιδιού του;
Το κόψιμο
των τμημάτων σημαίνει αυτόματα και κόψιμο εκπαιδευτικών. Ήδη, οι εκπαιδευτικοί
με την αύξηση των ωρών διδασκαλίας, τη μείωση ωρών σε αρκετά μαθήματα, την
ελάττωση των σχολικών τμημάτων και της
αύξησης του αριθμού των μαθητών σε αυτά (27 μαθητές σε κάθε τμήμα) δεν μπορούν
να καλύψουν το υποχρεωτικό τους ωράριο
και πρέπει να βρίσκονται σε διαρκή καθημερινή περιπλάνηση, μεταξύ τριών, τεσσάρων ακόμα και πέντε σχολείων. Τέλος, όταν κλείνει ένα τμήμα στη Β και Γ
Λυκείου σε σχολεία της επαρχίας, όπως στη Φωκίδα, τότε έρχεται το μοιραίο,
κλείνει και το ίδιο το σχολείο.
Και
όταν σε έναν τόπο κλείνει το σχολείο, ο τόπος μαραζώνει!
Τελικά πόσο παραπάνω σας κοστίζουν κε
Υπουργέ οι τρεις μαθητές των ολιγομελών τμημάτων που καταργήσατε από τους έξι
των ολιγομελών τμημάτων που εγκρίνατε;
Μαθητές και εκπαιδευτικοί αποτελούν προϊόν κοστολόγησης;
Η ηγεσία
του υπουργείου Παιδείας είχε δηλώσει πως όλες οι αλλαγές και οι “παρεμβάσεις”
στην εκπαίδευση θα γίνουν “μέσα στο πλαίσιο που επιβάλλουν
οι μνημονιακές δεσμεύσεις της κυβέρνησης απέναντι στους δανειστές”.
Και να που οι εξαγγελίες του υπουργού παιδείας, κ. Γαβρόγλου, το
επιβεβαιώνουν με τον πιο αποκρουστικό τρόπο! H συρρίκνωση της Δημόσιας Εκπαίδευσης
συντελείται.
Το "νέο
Σχολείο" που οραματίζεται η κυβέρνηση, υποταγμένο στις κατευθύνσεις τις ΕΕ
και του ΟΟΣΑ, όχι μόνο δεν αναβαθμίζει τον μορφωτικό και παιδαγωγικό του ρόλο
αλλά στην πράξη το ισοπεδώνει και οδηγεί ΣΕ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΕΞΩΣΗΣ, σε μορφωτικό και
εργασιακό ακρωτηριασμό, μαθητές και
εκπαιδευτικούς. Οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην κατάργηση και συγχώνευση
πάνω από το 1/3 των Λυκείων, ιδιαίτερα των μικρών και απομακρυσμένων, ακόμα και
στην εγκατάλειψη του σχολείου από τους μαθητές.
Είναι ένα σχολείο για λίγους και ακόμη πιο ανταγωνιστικό.
Είναι ένα σχολείο συρρικνωμένο, πιο σκληρό, πιο
αριστοκρατικό και πιο φθηνό, όπου μαθητές και
εκπαιδευτικοί θα περισσεύουν και περιπλανώμενοι θα αναζητούν μόρφωση και
εργασία.
Είναι το σχολείο- επιχείρηση και
θα λειτουργεί με τις απαιτήσεις της αγοράς και την εφαρμογή ακραίων
νεοφιλελεύθερων πολιτικών.
Πέρυσι κόπηκαν τα
εξεταστικά κέντρα, φέτος οι ομάδες προσανατολισμού, σε λίγο τα ίδια τα
περιφερειακά σχολεία.
Συνάδελφοι,
μαθητές και γονείς, συμπολίτες
Να μην
ανεχτούμε στον 21ο αιώνα με τη τεράστια ανάπτυξη της γνώσης, της
τεχνολογίας και της επιστήμης, η μόρφωση των παιδιών μας να γυρίσει χρόνια
πίσω, ενώ μπορούν να απολαμβάνουν
ολόπλευρη μόρφωση, σύγχρονο, ενιαίο, 12χρονο, δημόσιο
και δωρεάν σχολείο με όλα τα παιδιά μέσα, χωρίς αποκλεισμούς. Να μην ανεχθούμε
το μέλλον τους να είναι η σύγχρονη δουλεία, χωρίς δικαιώματα.
ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΜΟΡΦΩΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ
ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
ΟΧΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥΣ ΣΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΔΕΝ
ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ ΚΑΝΕΙΣ!!!
ΔΙΑΓΡΑΨΤΕ ΤΟ
ΧΡΕΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΑΣ!
Η ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ
ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου