Πέμπτη, 6 Απριλίου 2017

ΠΑΕΙ ΝΑ ΒΓΕΙ ΚΑΙ «ΗΡΩΑΣ» Ο ΤΣΙΠΡΑΣ! «ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΑΜΕ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΒΑΛΤΩΣΕΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 3 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ»

«Είτε κάποιοι το θέλουν είτε όχι το κλείσιμο της αξιολόγησης είναι πάρα πολύ κοντά», τόνισε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας κατά τη διάρκεια της τελετής παράδοσης της Σήραγγας των Τεμπών και του τμήματος Μαλιακός-Κλειδί του Αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), στο νότιο μέτωπο της σήραγγας Τ2.
Όπως είπε, έχουμε διανύσει έναν πολύ δύσκολο δρόμο, είμαστε στα τελευταία μέτρα αυτής της ανηφόρας και δεν θα κάνουμε πίσω στα τελευταία μέτρα. «Είμαστε αποφασισμένοι να υπερασπιστούμε τους κόπους του λαού, να μην αφήσουμε κανέναν να παίζει παιχνίδια σε βάρος της οικονομίας» σημείωσε.
Πρόσθεσε πως «το κλείσιμο της δύσκολης αυτής συγκυρίας θα σηματοδοτηθεί και από το επικείμενο κλείσιμο της αξιολόγησης», σημειώνοντας πως «τα παιχνίδια των καθυστερήσεων τελειώνουν και μέσα στον Απρίλιο τελειώνουν και οι ατέρμονες συζητησεις για τα αναγκαία μέτρα για το χρέος»
, διαμηνύοντας πως «κανείς δεν θα μας εμποδίσει να βγάλουμε τη χώρα από την κρίση».
Κατά την έναρξη της ομιλίας του σημείωσε πως το πέρασμα των Τεμπών αντικαθίσταται από έναν σύγχρονο δρόμο.
Όπως είπε, πρόκειται για ένα έργο που λίγοι πίστεψαν ότι θα τελειώσει, συντομεύει κατά 20 λεπτά τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη και ολοκληρώνει τον οδικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης.
Πρόσθεσε ότι παρακάμπτεται ίσως το πιο επικίνδυνο τμήμα της οδικής σύνδεσης μεταξύ των δύο πόλεων, το πέρασμα των Τεμπών.
Γενικότερα, ανέφερε ότι βαίνουμε στην ολοκλήρωση όλων των οδικών αξόνων, που δημιουργούν μια εικόνα πολύ πιο σύγχρονη για τη χώρα.
Ο κ. Τσίπρας έστρεψε τα πυρά του στην προηγούμενη κυβέρνηση, λέγοντας πως με ευθύνη της είχαν βαλτώσει τα έργα των αυτοκινητοδρόμων.
«Τον Γενάρη του 2015 δεν παραλάβαμε μονάχα άδεια ταμεία, κληρονομήσαμε και μια απειλή, την απειλή της ολοκληρωτικής τελμάτωσης των μεγάλων έργων που είχαν βαλτώσει πάνω από 3 χρόνια πριν», τόνισε.
Είπε ακόμη ότι υπήρχε η απειλή η χώρα να αναγκαστεί να επιστρέψει τις χρηματοδοτήσεις στην ΕΕ και να πληρώσει δυσβάσταχτα ποσά και αποζημιώσεις σε κατασκευαστές και παραχωρησιούχους, αν τα έργα δεν τελείωναν μέχρι την άνοιξη του 2007.
Όπως ανέφερε, το συνολικό ποσό που θα έφευγε σε αυτήν την περίπτωση από τα δημόσια ταμεία θα ήταν 8,5 δισ. ευρώ, ενώ οι απαιτήσεις των παραχωρησιούχων για να ξεκινήσουν τα έργα ήταν 1,25 δισ.
«Κάτω από μια διαπραγμάτευση που κράτησε πολύ χρόνο και με την απειλή της οικονομικής ασφυξίας καταφέραμε να φτάσουμε σε συμφωνία που μείωσε τις απαιτήσεις για αποζημιώσεις. Καταφέραμε να βρούμε τη δυνατότητα χρηματοδότησης, ώστε να ξαναξεκινήσουν τα έργα», συνέχισε.
Κατά τον Πρωθυπουργό, δεν υπήρχε ούτε καλύτερη τεχνική κατάρτιση, ούτε η κυβέρνηση είχε μεταφυσικές δυνάμεις που πέτυχε αυτό το κατόρθωμα.
«Είχαμε», πρόσθεσε, «την πολιτική βούληση να διαπραγματευτούμε σκληρά με παραχωρησιούχους, κατασκευαστές και ξένες τράπεζες […] Να βάλουμε το μαχαίρι στον λαιμό και στην άλλη πλευρά».
Στο σημείο αυτό υποστήριξε ότι «η τελική επιλογή των κατασκευαστών ήταν η ορθότερη δυνατή και για το δημόσιο και για τον λαό»
«Φτάσαμε σε λύση συμβιβασμού κατά 765 εκατ. ευρώ λιγότερα για το ελληνικό δημόσιο και με τη δυνατότητα οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες να ολοκληρώσουν τα έργα», συμπλήρωσε.

Δεν υπάρχουν σχόλια: