Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2021

ΑΠΑΤΕΣ ΜΕΣΩ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

Σαράντης Μιχαλόπουλος Κάτοικος Ιτέας

FISHING

Συναγερμός στις αρμόδιες Αρχές για την εξάπλωση της ηλεκτρονικής απάτης με τους τραπεζικούς λογαριασμούς πολιτών που επιτήδειοι τους αδειάζουν αποκτώντας πρόσβαση στους τραπεζικούς κωδικούς.

Συσκέψεις επί συσκέψεων για την αντιμετώπιση του φαινομένου. Και εγώ, το μόνο που λέω είναι : ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ. Ναι, μας δουλεύουν οι αρμόδιοι, διότι στην πραγματικότητα δεν έχουν την βούληση να πολεμήσουν τέτοια φαινόμενα. Και το γράφω αυτό με τόσο απόλυτο τρόπο, διότι έχω προσωπική εμπειρία, την οποία και σας περιγράφω παρακάτω.

Στις 10.04.2021, έστειλα στον Συνήγορο του Καταναλωτή ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, που έλεγε :

«Σε επίσημες ειδησεογραφικές ιστοσελίδες είναι συνεχείς οι «διαφημίσεις» ευκαιριών πλουτισμού, σαν αυτές των επισυναπτόμενων φωτογραφιών. Σχεδόν όλες είναι απάτες, όπως επίσης και η δραστηριοποίηση «επενδυτικών» εταιριών, που επικοινωνούν τηλεφωνικά με πολίτες και τους παρασύρουν σε καταθέσεις χρημάτων. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι και μία εταιρία ACRONISFX,

για την οποία επίσημα αναφέρεται σε άλλες ιστοσελίδες ότι είναι SCAM.

Δεν γνωρίζω αν υπάρχει και από την πλευρά σας κάποια ανακοίνωση προς τους καταναλωτές να αποφεύγουν τέτοιες «συναλλαγές», αλλά προσωπικά ανησυχώ όταν βλέπω να συνεχίζονται τέτοιες καταχωρίσεις σε επίσημες ιστοσελίδες όπως π.χ. αυτή του msn, την οποία εγώ βλέπω, όταν ανοίγω τον υπολογιστή μου».

Από την Γραμματεία του Συνηγόρου του Καταναλωτή πήρα την ακόλουθη απάντηση :

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή έλαβε το ηλεκτρονικό μήνυμα σας. Η αποστολή του αιτήματός σας προς τον Συνήγορο του Καταναλωτή δεν συνιστά αυτομάτως αναφορά, αφού για να προχωρήσει η Αρχή μας στην επί της ουσίας διερεύνηση του αιτήματος αυτού πρέπει να τηρούνται οι παρακάτω προϋποθέσεις:

·         Να υπάρχουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία επικοινωνίας σας και πιο συγκεκριμένα:

o Ονοματεπώνυμο

o Πλήρης διεύθυνση (οδός & αριθμός, πόλη, Τ.Κ.) και

o Τηλέφωνο επικοινωνίας

·         Να υπάρχουν τα ελάχιστα στοιχεία επικοινωνίας της καταγγελλόμενης επιχείρησης και πιο συγκεκριμένα:

o Επωνυμία

o Πλήρης διεύθυνση και τηλέφωνο επικοινωνίας

·         Να υπάρχει αποδεικτικό της ταυτότητας του καταγγέλλοντος και πιο συγκεκριμένα:

Σαρωμένο αντίγραφο της υπογραφής σας επί της αναφοράς και επισυναπτόμενο σαρωμένο αντίγραφο της αστυνομικής ταυτότητας σας (Σε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η αποστολή της υπογραφής σας και της ταυτότητας σας ηλεκτρονικά, μπορείτε να μας αποστείλετε ολόκληρη την αναφορά σας ταχυδρομικά στην διεύθυνση : Συνήγορος του Καταναλωτή Λ. Αλεξάνδρας 144 Τ.Κ. 11471 Αθήνα.).

·         Να υπάρχει σαφής περιγραφή της καταναλωτικής διαφοράς και σαφώς διατυπωμένο αίτημα διαμεσολάβησης προς την Αρχή μας ως βασικό αποδέκτη και όχι ως κοινοποίηση.

 

Κατόπιν των ανωτέρω, επιθυμούμε να γνωρίζετε ότι ο Συνήγορος του Καταναλωτή θα δεσμευτεί να αναλάβει τη διερεύνηση της υπόθεσής σας και να σας προσφέρει τις διαμεσολαβητικές του υπηρεσίες, εφόσον ακολουθήσετε τις ανωτέρω προϋποθέσεις, πάντοτε βεβαίως μέσα στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Αρχής και με δεδομένο ότι συντρέχουν και οι λοιπές προϋποθέσεις του νόμου.

 

Προς διευκόλυνσή σας, μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του Συνηγόρου του Καταναλωτή, προκειμένου να ενημερωθείτε αναλυτικά για τον τρόπο υποβολής αναφοράς και να προμηθευθείτε το κατάλληλο έντυπο γι’ αυτόν τον σκοπό (επιλογή «Χειρισμός καταγγελιών Υπόδειγμα αναφοράς»).

 

Σας ευχαριστούμε και παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε πρόσθετη πληροφορία

ή τυχόν απαραίτητη διευκρίνιση.

 

Με εκτίμηση

Εκ της Γραμματείας

Με απλά λόγια, ο Συνήγορος του Καταναλωτή ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΣ να εξετάσει μία αναφορά που είναι πασιφανής και την οποία μπορεί να επιβεβαιώσει απλώς επισκεπτόμενος το Διαδίκτυο (κάτι που είμαι σίγουρος ότι το κάνει ιδιωτικά κάθε υπάλληλος της Υπηρεσίας καθημερινά).

Θέλει «καταγγελία» που να αφορά «διαφορά» με κάποιον τρίτο, για τον οποίο πρέπει να γνωρίζει όνομα, τηλέφωνο, διεύθυνση και λοιπά στοιχεία αυτού του τρίτου.

Για να «δοκιμάσω» τις αντιδράσεις ενός «πολλά υποσχόμενου» δημόσιου φορέα (κάθε Ανεξάρτητη Αρχή δεν παύει να είναι δημόσιος φορέας, αφού από το Δημόσιο χρηματοδοτείται και στο Δημόσιο δίνει λογαριασμό), έστειλα μία «καταγγελία», όπως προβλέπεται, χρησιμοποιώντας μία πραγματική περίπτωση συγγενικού μου προσώπου.

Το αποτέλεσμα ήταν το αναμενόμενο. Ο Συνήγορος του Καταναλωτή δεν μπόρεσε να «εντοπίσει» την «καταγγελλόμενη» επιχείρηση (λες και τέτοιοι απατεώνες έχουν όνομα και γραφείο, όπου μπορεί κανείς να τους βρει και να επικοινωνήσει μαζί τους) και έβαλε την υπόθεση στο αρχείο. Μάλιστα, με συμβούλεψε να απευθυνθώ στην Υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

Εγώ, έστειλα και σε αυτούς, δηλαδή την Υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος παρεμφερές μήνυμα και πήρα την απάντηση :

«Ευχαριστούμε για την επικοινωνία με την Υπηρεσία μας.

Για την περαιτέρω διερεύνηση της υπόθεσής σας, απαιτείται πλήρης και λεπτομερής προσδιορισμός των καταγγελλομένων, προσκομίζοντας παράλληλα και τα αντίστοιχα αποδεικτικά στοιχεία.

Προς τούτο, μπορείτε να μεταβείτε σε οποιαδήποτε Δικαστική ή Αστυνομική Αρχή για την υποβολή μηνυτήριας αναφοράς.

Σε περίπτωση που διαμένετε σε χώρα του εξωτερικού, παρακαλούμε όπως απευθυνθείτε στις κατά τόπο αρμόδιες Αρχές».

Με άλλα λόγια, η Υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος παρεμβαίνει ΜΟΝΟ αν υπάρχει μηνυτήρια αναφορά.

Εγώ όμως δεν τα παράτησα. Απευθύνθηκα σε άλλη Υπηρεσία Προστασίας του Καταναλωτή, στην Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή. Εκείνη, προώθησε την «καταγγελία» μου στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, πιθανόν για να δει η τελευταία αν αυτές οι «επενδυτικές εταιρίες» λειτουργούν «νόμιμα» (αν είναι δυνατόν !!!).

Φυσικά, μέχρι στιγμής καμία απάντηση. Και βέβαια οι απατεώνες συνεχίζουν να διαφημίζονται ανενόχλητοι στα Διαδίκτυο. Κατά τα άλλα, έχει σημάνει συναγερμός στις αρμόδιες υπηρεσίες.

Μας δουλεύουν λοιπόν ή όχι ;

Δεν υπάρχουν σχόλια: