Η αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά το 2013 ξεπέρασε κάθε προσδοκία και γι' αυτό κέρδισε τον τίτλο του ταχύτερα αναπτυσσόμενου λιμανιού του πλανήτη κατά το προηγούμενο έτος. Χαρακτηριστικό είναι, όπως γράφει η Καθημερινή, πως η θυγατρική της Cosco που έχει τη διαχείριση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ διακίνησε 2,520 εκατομμύρια κοντέινερ (teu), έναντι εκτίμησης για 2,4 εκατ.
Εάν σε αυτό τον αριθμό προστεθούν και τα 644 χιλιάδες του προβλήτα Ι -που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ-, ο Πειραιάς, έφτασε στα επίπεδα των 3,163 εκατ. teu και καθίσταται έτσι το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου, πραγματοποιώντας αλματώδη ανάπτυξη μέσα σε τρία μόλις χρόνια και υπερδιπλασίασε από το 2011 τα μεγέθη του.
Μάλιστα, οι ειδικοί εκτιμούν πως έως το 2016 ο Πειραιάς,
μπορεί να έχει καταστεί το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της Μεσογείου. Τα μεγέθη στη Μεσόγειο (στοιχεία 2012) έδειχναν τον Πειραιά 4ο, πρώτο το λιμάνι της Βαλένθια στην Ισπανία με 4,46 εκατ. teu, δεύτερο της Αλγκεσίρας επίσης στην Ισπανία με 4,1 εκατ. teu και τρίτο το Αμπαρλί της Τουρκίας με 3,09 εκατ. teu. Την ίδια ώρα τα τρία μεγαλύτερα λιμάνια της βόρειας Ευρώπης, το Ρότερνταμ, το Αμβούργο και η Αμβέρσα (8,63 εκατ. teu) βλέπουν την διακίνηση στους προβλήτες τους να μειώνεται.
Η εγγύτητα του Πειραιά με το Σουέζ, που αποτελεί το σημείο εισόδου των ασιατικών εισαγωγών στην Ευρώπη, και η σιδηροδρομική του διασύνδεση με το εθνικό και ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο, εξοικονομεί περί τις 6 ημέρες στα εμπορεύματα που κατευθύνονται στην κεντρική Ευρώπη. Τον καθιστά έτσι την προτιμώμενη «πύλη» της Ευρώπης για το ασιατικό εμπόριο.
Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
Τα μεγαλύτερα εμπορικά λιμάνια της Μεσογείου το 2012
1. Βαλένθια (Ισπανία)
2. Αλγκεθίρας (Ισπανία)
3. Πειραιάς (2013 - Ελλάδα)
4. Αμπαλί (Τουρκία)
5. Τζόια Τάουρο (Ιταλία)
6. Μααρσαλόκ (Μάλτα)
7. Γένοβα (Ιταλία)
8. Βαρκελώνη (Ισπανία)
9. Μερσίνη (Τουρκία)
10. Λας Πάλμας (Ισπανία)
Εάν σε αυτό τον αριθμό προστεθούν και τα 644 χιλιάδες του προβλήτα Ι -που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ-, ο Πειραιάς, έφτασε στα επίπεδα των 3,163 εκατ. teu και καθίσταται έτσι το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου, πραγματοποιώντας αλματώδη ανάπτυξη μέσα σε τρία μόλις χρόνια και υπερδιπλασίασε από το 2011 τα μεγέθη του.
Μάλιστα, οι ειδικοί εκτιμούν πως έως το 2016 ο Πειραιάς,
μπορεί να έχει καταστεί το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της Μεσογείου. Τα μεγέθη στη Μεσόγειο (στοιχεία 2012) έδειχναν τον Πειραιά 4ο, πρώτο το λιμάνι της Βαλένθια στην Ισπανία με 4,46 εκατ. teu, δεύτερο της Αλγκεσίρας επίσης στην Ισπανία με 4,1 εκατ. teu και τρίτο το Αμπαρλί της Τουρκίας με 3,09 εκατ. teu. Την ίδια ώρα τα τρία μεγαλύτερα λιμάνια της βόρειας Ευρώπης, το Ρότερνταμ, το Αμβούργο και η Αμβέρσα (8,63 εκατ. teu) βλέπουν την διακίνηση στους προβλήτες τους να μειώνεται.
Η εγγύτητα του Πειραιά με το Σουέζ, που αποτελεί το σημείο εισόδου των ασιατικών εισαγωγών στην Ευρώπη, και η σιδηροδρομική του διασύνδεση με το εθνικό και ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο, εξοικονομεί περί τις 6 ημέρες στα εμπορεύματα που κατευθύνονται στην κεντρική Ευρώπη. Τον καθιστά έτσι την προτιμώμενη «πύλη» της Ευρώπης για το ασιατικό εμπόριο.
Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
Τα μεγαλύτερα εμπορικά λιμάνια της Μεσογείου το 2012
1. Βαλένθια (Ισπανία)
2. Αλγκεθίρας (Ισπανία)
3. Πειραιάς (2013 - Ελλάδα)
4. Αμπαλί (Τουρκία)
5. Τζόια Τάουρο (Ιταλία)
6. Μααρσαλόκ (Μάλτα)
7. Γένοβα (Ιταλία)
8. Βαρκελώνη (Ισπανία)
9. Μερσίνη (Τουρκία)
10. Λας Πάλμας (Ισπανία)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου