Γενετικοί και περιβαλλοντικοί παράγοντες συντελούν στο
άγχος
Υπάρχουν
ορισμένοι άνθρωποι που «ζουν και αναπνέουν» μαθηματικά. Θα μπορούσαν να
περάσουν όλη τους τη ζωή λύνοντας περίπλοκες, μαθηματικές πράξεις. Και φυσικά,
υπάρχουν κι εκείνοι που στη θέα και μόνο των αριθμητικών συμβόλων παθαίνουν…
πανικό!
Για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό;
Σύμφωνα με επιστήμονες από το πανεπιστήμιο του Οχάιο, η απάντηση ενδεχομένως να είναι «γραμμένη» στα γονίδια.
Οι ερευνητές βρήκαν ότι τα γονίδια μπορούν να προκαλέσουν μεγαλύτερο «μαθηματικό άγχος» στα παιδιά που πασχίζουν ήδη στον τομέα αυτό.
Για να εξετάσουν τη θεωρία τους, οι ερευνητές μελέτησαν πώς διαφέρουν τα δίδυμα σε ό,τι αφορά το άγχος τους απέναντι στα μαθηματικά.
Παρότι η γενετική προδιάθεση κρίθηκε σημαντικός παράγοντας,
όπως αναφέρει
δημοσίευμα της MailOnline, αντιπροσώπευε μόνο το 40% του προβλήματος. Οι
υπόλοιποι παράγοντες που εξηγούσαν το φαινόμενο γιατί ορισμένα παιδιά
δυσκολεύονται περισσότερο στα μαθηματικά, σχετίζονταν με το περιβάλλον στο
σχολείο και το σπίτι καθώς και τους κοινωνικούς κύκλους των παιδιών.Για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό;
Σύμφωνα με επιστήμονες από το πανεπιστήμιο του Οχάιο, η απάντηση ενδεχομένως να είναι «γραμμένη» στα γονίδια.
Οι ερευνητές βρήκαν ότι τα γονίδια μπορούν να προκαλέσουν μεγαλύτερο «μαθηματικό άγχος» στα παιδιά που πασχίζουν ήδη στον τομέα αυτό.
Για να εξετάσουν τη θεωρία τους, οι ερευνητές μελέτησαν πώς διαφέρουν τα δίδυμα σε ό,τι αφορά το άγχος τους απέναντι στα μαθηματικά.
Παρότι η γενετική προδιάθεση κρίθηκε σημαντικός παράγοντας,
«Οι γενετικοί παράγοντες μπορεί να αυξήσουν ή να μειώσουν τον κίνδυνο κακής απόδοσης στα μαθηματικά. Αν κάποιος έχει αυτούς τους γενετικούς παράγοντες και στη συνέχεια βρεθεί σε ακατάλληλο περιβάλλον, τότε η διαδικασία της μάθησης θα είναι ακόμη πιο δύσκολη» ανέφερε ο καθηγητής Stephen Petrill.
Στην έρευνα Western Reserve Reading and Maths Projects συμμετείχαν 216 πανομοιότυποι δίδυμοι και 298 διζυγωτικοί δίδυμοι του ίδιου φύλου.
Όλα τα παιδιά αξιολογήθηκαν ως προς το άγχος για τα μαθηματικά, το γενικό άγχος, την μαθηματικά επίλυση προβλημάτων και την κατανόηση του γραπτού λόγου.
Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν στατιστικά εργαλεία για να δουν πώς σχετίζονταν αυτά τα διάφορα μέτρα άγχους, ικανότητας ανάγνωσης και μαθηματικών μεταξύ των διδύμων.
Ο καθηγητής έγραψε στο Journal of Child Psychology and Psychiatry ότι «είναι σημαντικό να μελετήσει κανείς το άγχος που προκαλείται από την εκμάθηση των μαθηματικών. Στο άκουσμα και μόνο της λέξης πολλοί παθαίνουν πανικό. Δεν είναι όμως στην εκμάθηση της ανάγνωσης, όπου κανείς εμφανίζει άγχος μόνο όταν έχει κάποια δυσκολία. Το άγχος των μαθηματικών σχετίζεται τόσο με τη γνωστική πλευρά όσο και με τη συναισθηματική πλευρά του γενικού άγχους».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου