Γραφείο
Τύπου
Τομέας Μεταναστευτικής-Προσφυγικής
Πολιτικής και
Τομέας Παιδείας
Τομέας Παιδείας
Αθήνα,
15 Σεπτεμβρίου 2016
Από τον Τομέα
Μεταναστευτικής-Προσφυγικής Πολιτικής και τον Τομέα Παιδείας, με
αφορμή τα τεκταινόμενα γύρω από την ένταξη μαθητών-προσφύγων στα σχολεία,
εκδόθηκε η ακόλουθη κοινή ανακοίνωση:
Ο Δήμαρχος Ωραιοκάστρου, μετά τη
δημιουργία ζητήματος εκτός αρμοδιοτήτων του, στη βάση ξενοφοβικού λόγου,
κατέληξε σε προτροπή για άσκηση βίας, στα πρότυπα του Προέδρου των ΑΝΕΛ, της
Χρυσής Αυγής και του υποψήφιου των αμερικανικών Προεδρικών εκλογών, Ντόναλντ
Τραμπ. Ο ρόλος των αιρετών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης δεν είναι η διασπορά
φόβου και μίσους, με στόχο το μικροπολιτικό όφελος, μέσα από το διχασμό των
τοπικών κοινωνιών.
ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ χαιρετίζει την αποστολή της
υπόθεσης από τον Γενικό Γραμματέα Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στη
δικαιοσύνη και καταδικάζει απερίφραστα το παραλήρημα μίσους του κ. Τσολακίδη.
Αν ο Δήμαρχος Ωραιοκάστρου είχε πραγματικό ενδιαφέρον για δυνητικούς
κινδύνους,
για την δημόσια υγεία, θα είχε αποστείλει σχετικά ερωτήματα και θα
είχε πληροφορηθεί τόσο για τους εμβολιασμούς που έχουν ολοκληρωθεί, όσο και για
το πραγματικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας για τα προσφυγόπουλα που
βρίσκονται στη χώρα.
Στο δια ταύτα,
Τα ευχολόγια και η διαχειριστική
ανεπάρκεια μπροστά σε κρίσιμα ζητήματα, ποτέ δε βοήθησαν αυτή τη χώρα. Τα
επαναλαμβανόμενα και οφθαλμοφανή κενά στην αντιμετώπιση της προσφυγικής κρίσης,
μέχρι αυτή τη στιγμή, δείχνουν, πως οποιαδήποτε βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης
στις Δομές Φιλοξενίας των Προσφύγων, του συστήματος ασύλου, της διαδικασίας
ένταξης των προσφύγων στην ελληνική κοινωνία, εξακολουθεί να παραμένει ένα
άπιαστο όνειρο.
Η σύσταση της Επιτροπής για τη
Στήριξη των Παιδιών των Προσφύγων (Μάρτιος του 2016), με έργο την εξειδίκευση
των δράσεων του Κοινωνικού Συμβουλίου για τους Πρόσφυγες ήταν - αν και με
μεγάλη καθυστέρηση - μία θετική πρωτοβουλία από πλευράς Υπουργείου Παιδείας,
καθώς έτσι, επιχειρήθηκε καταρχάς η χαρτογράφηση των παιδιών προσχολικής/
σχολικής ηλικίας και των μαθησιακών αναγκών τους.
Στο διάστημα μεταξύ της χαρτογράφησης
των εκπαιδευτικών αναγκών όσων διαμένουν στις Δομές Φιλοξενίας (το Μάιο) κι του
πρόσφατου ξενοφοβικού συμβάντος στο Ωραιόκαστρο, με την τουλάχιστον απαράδεκτη,
ανάρμοστη ανακοίνωση μερίδας γονέων, μεσολαβεί ένας «περίπου» εκπαιδευτικός
σχεδιασμός για την ενδοχώρα και οι άκρως νεφελώδεις δηλώσεις του αρμοδίου
Υπουργείου για την τύχη των παιδιών που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στα νησιά, σε
εξαιρετικά άσχημες συνθήκες διαβίωσης.
Σε ποια εκπαιδευτική πολιτική ακριβώς
αναφέρονται και για ποιόν σχεδιασμό μπορεί κανείς να επαίρεται, όταν
μέχρι αυτή τη στιγμή δεν έχουν επισήμως ανακοινωθεί τα σχολεία εκείνα στα οποία
θα δημιουργηθούν οι τάξεις υποδοχής, ούτε βέβαια οι Δομές στις οποίες θα
«λειτουργήσουν» -παιδαγωγικά ατυχώς- «σχολικές δομές».
Ασυμβατότητα, αναντιστοιχία, ασυμμετρία
και πολιτικές προχειρότητες, που δυστυχώς προκαλούν «διάρρηξη» στο
οικοδόμημα της σχολικής γνώσης και αποκλεισμό συγκεκριμένης μερίδας παιδιών από
την τελευταία.
Η παιδεία ως αγαθό πολύτιμο και
αδιαπραγμάτευτο για όλα τα παιδιά ανεξάρτητα από την εθνική, εθνοτική, ταυτότητά
τους, μπορεί να προσφέρεται μόνο μέσα στο κοινωνικό συγκείμενο και όχι βεβαίως
σε περίφραχτους χώρους.
Ας αναλογιστούμε τέλος, συνολικά
ως κοινωνία και καθένας από εμάς ξεχωριστά, πως συμπεριφορές ρατσιστικές,
θέτουν σε κίνδυνο την κοινωνική συνοχή και κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου.
Οφείλουμε να έχουμε πάντα τα αυτιά ανοιχτά και να απομονώνουμε τέτοιες
φωνές, αν θέλουμε βεβαίως να αποκαλούμαστε άνθρωποι.
Μία υπενθύμιση:
Επί Υπουργού Παιδείας Γ. Παπανδρέου και Υπουργού Εξωτερικών Κ. Παπούλια, η Ελλάδα
βρέθηκε με μεγάλο αριθμό μεταναστών από την Αλβανία, και μάλιστα χωρίς χαρτιά.
Τότε, κόντρα στο κλίμα, λήφθηκε η απόφαση να επιτραπεί η παρακολούθηση των
σχολικών μαθημάτων από όλα τα παιδιά των μεταναστών. Από τότε έχουν μεσολαβήσει
δύο δεκαετίες - διάστημα ικανό για να κριθεί η επιλογή, που η εμπειρία και το
αποτέλεσμα έχουν δικαιώσει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου