Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2016

OΡΓΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΤΟ «ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ» ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ!

Σε 24ωρη απεργία κατεβαίνουν αύριο Πέμπτη οι εργαζόμενοι στην Εγνατία Οδό, οι οποίοι θα κάνουν και συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας στον σταθμό διοδίων των Μαλγάρων, σε περιφερειακούς σταθμούς της οδού και στα κεντρικά γραφεία της ομώνυμης εταιρείας.

Οι εργαζόμενοι, που ζητούν την ακύρωση των σχεδιασμών παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και των αυτοκινητοδρόμων της Βόρειας Ελλάδας, έκαναν σήμερα τετράωρη στάση εργασίας έως τις 3 μετά το μεσημέρι, ενώ στις 11 το πρωί διέκοψαν την προγραμματισμένη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, με αποτέλεσμα αυτή να αναβληθεί, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του σωματείου τους, Θανάσης Τενεκές.
«Οι εργαζόμενοι παραμένουμε σταθεροί στην εναντίωσή μας στη σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού και του συνόλου του στρατηγικού δικτύου αυτοκινητοδρόμων της Βόρειας Ελλάδας,
μήκους σχεδόν 1.000 χιλιομέτρων, γιατί είναι ενάντια στο δημόσιο συμφέρον, θα ωφελήσει μόνο τον πιθανό παραχωρησιούχο και θα επιβαρύνει περαιτέρω τους πολίτες από την αύξηση των διοδίων», υπογραμμίζεται σε σημερινή ανακοίνωσή τους.
Κατά τους εργαζομένους, με την παρούσα διαχείριση από την «Εγνατία Οδός Α.Ε.» και διατηρώντας τα διόδια σε επίπεδο κοινωνικά αποδεκτό, στα επόμενα 30 έτη μπορεί να παραχθεί πλεόνασμα έως και 2 δισεκατομμυρίων ευρώ.
«Ξεπουλάνε» την Εγνατία Οδό για 100 εκατ. ευρώ;
Σημειώνεται, πως την περασμένη εβδομάδα με δημοσίευμά της η «Εφημερίδα των Συντακτών» ανέφερε σε ρεπορτάζ της πως ετοιμάζεται παραχώρηση του ολοκληρωμένου και υπερσύγχρονου αυτοκινητόδρομου σε ιδιώτες από το ΤΑΙΠΕΔ.
Οι λεπτομέρειες δεν έχουν γίνει γνωστές ωστόσο σύμφωνα με την «Εφημερίδα των Συντακτών» το τίμημα έχει καθοριστεί στα 100 εκατομμύρια και η παραχώρηση θα γίνει για 40 χρόνια.
Ο διαγωνισμός σύμφωνα με το Ταμείο, περιλαμβάνεται στα προαπαιτούμενα και αναμένεται να προκηρυχθεί στη στα τέλη Σεπτεμβρίου.
Σημειώνεται, πως τα έργα στον αυτοκινητόδρομο, ο οποίος ενώνει την Αλεξανδρούπολη με την Ηγουμενίτσα, κόστισαν 6,5 δισ. ευρώ.
Το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης εξασφαλίστηκε από εθνικούς και κοινωνικούς πόρους, καθώς και από δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων που δόθηκε με χαμηλό επιτόκιο και μακροχρόνια περίοδο εξόφλησης.
Παράλληλα, το 2006, με κυβερνητική υπόδειξη, η δημόσια εταιρεία «Εγνατία Οδός», υποχρεώθηκε να πάρει δάνειο ύψους 1,2 δισ. ευρώ από εμπορική τράπεζα για να αποπληρώσει τα υπολειπόμενα έργα που δεν μπόρεσαν να εξασφαλίσουν κοινοτικές χρηματοδοτήσεις καθώς προχωρούσαν με υπερβάσεις προϋπολογισμών και χρονοδιαγραμμάτων.
Σήμερα τα έσοδα από τους επτά σταθμούς διοδίων ξεπερνούν τα 50 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο. Οι τιμές είναι 50% χαμηλότερες σε σχέση με αυτές που ισχύουν στους υπόλοιπους υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομους.
Διαψεύδει το «Έγκλημα στην… Εγνατία Οδό» το ΤΑΙΠΕΔ!
Με λιτή του ανακοίνωση το ΤΑΙΠΕΔ προέβη σε διάψευση του δημοσιεύματος της Εφημερίδας των Συντακτών, σύμφωνα με το οποίο η Εγνατία Οδός πωλείται έναντι 100 εκατ. ευρώ.
Όπως αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ, οι ισχυρισμοί στο δημοσίευμα δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, καθώς η συζήτηση για το μοντέλο παραχώρησης της Εγνατίας Οδού δεν έχει καν ξεκινήσει.

Δεν υπάρχουν σχόλια: