Πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού συγκρούστηκε με επιβατηγό πλοίο λίγο έξω από το λιμάνι του Πειραιά. Το ατύχημα έγινε λίγο πριν από τις 08:00 το πρωί.
Ειδικότερα, το επιβατηγό πλοίο Πορτογαλικής σημαίας, συγκρούστηκε με το ναρκοθηρευτικό πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού «Καλλιστώ». Το εμπορικό έχει «χτυπήσει» στην πρύμνη το πλοίο του Πολεμικού ενώ έβγαινε από εγκαταστάσεις της Cosco.
Γίνεται προσπάθεια ώστε το πλοίο “ΚAΛΛΙΣΤΩ” να μείνει στην επιφάνεια, καθώς έχει πάρει κλίση διότι έχει υποστεί σοβαρές ζημιές και υπάρχει εισροή υδάτων.
Σε εξέλιξη είναι επιχείρηση από το Λιμενικό και το Πολεμικό Ναυτικό για την περισυλλογή των επιβαινόντων στο πλοίο του ΠΝ. Σύμφωνα με πληροφορίες δύο μέλη του πληρώματος έχουν τραυματιστεί και μεταφέρονται στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών.
Το ναρκοθηρευτικό πλοίο «Καλυψώ» έχει 57 μέτρα μήκος και μεταφέρει 52 άτομα πλήρωμα.
Αρχικώς στην περιοχή είχαν σπεύσει πλοία της ακτοπλοΐας τα οποία απομακρύνθηκαν από το Λιμενικό και το Πολεμικό Ναυτικό που έχουν αναλάβει την επιχείρηση.
Η ανακοίνωση του ΓΕΝ αναφέρει :
Την Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2020 και περί ώρας 07:30 στη θαλάσσια περιοχή του Σαρωνικού σημειώθηκε πρόσκρουση εμπορικού πλοίου με το ΝΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ.
Από το Πολεμικό Ναυτικό αναλαμβάνονται όλες οι απαιτούμενες ενέργειες αντιμετώπισης του περιστατικού .
Δείτε φωτογραφίες από το protothema.gr:
Πώς μπορεί να «σωθεί» το Ναρκοθηρευτικό ΚΑΛΛΙΣΤΩ
Το ναρκοθηρευτικό ΚΑΛΛΙΣΤΩ, είναι ένα Ιδιαίτερο σκάφος κατασκευασμένο από πλαστικό ενισχυμένο από υαλονήματα για να ελαχιστοποιεί το μαγνητικό ίχνος στις νάρκες που συναντά δήλωσε στον ΣΚΑΪ ο βουλευτής της ΝΔ αντιστράτηγος ε.α Νικόλαος Μανωλάκος με αφορμή την πρωινή σύγκρουση ανοιχτά του Πειραιά. Αυτή είναι όμως και η «Αχίλλειος πτέρνα» που καθιστά ευάλωτα πλοία αυτού του τύπου.
Όπως φάνηκε το πρωί, η σύγκρουση που έκανε το ναρκοθηρευτικό με σιδερένιο εμπορικό, και μικρής έντασης, προκαλεί μεγάλες ρωγμές. Η «Αχίλλειος πτέρνα» του όμως μπορεί να είναι και η σωτηρία του, επειδή πλοία αυτού του τύπου έχουν αυξημένη πλευστότητα. Έτσι, παρότι έχει κοπεί μεγάλο μέρος του (πρύμνη) δεν φαίνεται να έχει βουλιάξει, και ίσως μπορεί να ρυμουλκηθεί.
«Τα πλοία ανοιχτά του Πειραιά, πέριξ του λιμανιού, κινούνται με μικρή ταχύτητα, κάποιος ξεπέρασε τα όρια της ναυσιπλοΐας» τόνισε ο κ. Μανωλάκος.
Η ταυτότητα του «Καλυψώ»
To «Καλυψώ» αποτελεί ένα από τα δώδεκα πλοία τύπου OSPREY που διέθετε το Αμερικάνικο Ναυτικό και το δεύτερο σε σειρά που κατασκευάστηκε.
Καθελκύστηκε στις 11 Οκτωβρίου 1989 και ενεργοποιήθηκε στις 6 Αυγούστου 1994 από το Αμερικάνικο Ναυτικό με το όνομα USSHERON και πλευρικό αριθμό 52.
Στις 17 Ιανουαρίου 2007 ξεκίνησε η παραλαβή του πλοίου από το Πολεμικό Ναυτικό στην Ναυτική Βάση Ινγκλσάιντ του Τέξας και στις 16 Μαρτίου 2007 παρελήφθη από τον Πλωτάρχη Γ. Καραγεώργη ΠΝ λαμβάνοντας το όνομα Ν/ΘΗ ΚΑΛΥΨΩ με πλευρικό αριθμό Μ-64. Το πλοίο κατέπλευσε στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας στις 16 Ιανουαρίου 2008.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου