Παρασκευή 26 Ιουνίου 2026

ΤΕΜΕΝΑΔΕΣ MΑΞΙΜΟΥ ΣΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ… ΥΠΟ ΤΟΝ ΦΟΒΟ ΤΟΥ ΣΑΜΑΡΑ

Η αγωνιώδης προσπάθεια του Μεγάρου Μαξίμου να περιορίσει τις εσωκομματικές αναταράξεις και τις φυγόκεντρες δυνάμεις στη «γαλάζια» βάση αποτυπώνεται πλέον με τον πιο πανικόβλητο τρόπο.

Έχοντας αποδεχτεί ότι δεν μπορούν να διαχειριστούν ταυτόχρονα τον Κώστα Καραμανλή και τον Αντώνη Σαμαρά ως ένα ενιαίο εσωκομματικό μέτωπο, επιχειρούν να τους διαχωρίσουν.

Να κρατήσουν τον πρώτο όσο το δυνατόν πιο κοντά στη Νέα Δημοκρατία, αποτρέποντας το ενδεχόμενο μιας ανοιχτής ρήξης, και ταυτόχρονα να εμφανίσουν τον δεύτερο ως τη μοναδική εστία εσωκομματικής αμφισβήτησης.

Πρόκειται για μια στρατηγική ήττας που προδίδει την έντονη ανησυχία του κυβερνητικού επιτελείου απέναντι στις κοινές εμφανίσεις και τις ολοένα πιο ηχηρές παρεμβάσεις των δύο πρώην πρωθυπουργών, οι οποίοι εξακολουθούν να κινούνται σε παράλληλη τροχιά ασκώντας τακτική και σφοδρή κριτική κατά του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Δημόσιες τοποθετήσεις

Οι χθεσινές δημόσιες τοποθετήσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη και του γραμματέα της Ν.Δ. Κώστα Κυρανάκη αποκαλύπτουν πλήρως αυτή την απέλπιδα στρατηγική.

Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, απαντώντας στο ερώτημα εάν ο πρωθυπουργός θα έπρεπε να αναλάβει πρωτοβουλία επαναπροσέγγισης με τον Κώστα Καραμανλή, απάντησε ότι «δεν είναι θέμα πρωτοβουλίας», υποστηρίζοντας ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης «με όλες του τις απαντήσεις, την πολιτική του και τη στάση του έχει δείξει τον σεβασμό και την αναγνώριση στον πρωθυπουργό επί των ημερών του οποίου εξελέγη και ο ίδιος βουλευτής».

«Ο Κώστας Καραμανλής είναι μία από τις πιο εμβληματικές μορφές αυτής της παράταξης, ένας πρώην πρόεδρος και πρωθυπουργός που σεβόμαστε όλοι και τον θέλουμε στην πρώτη γραμμή» επισήμανε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, καθιστώντας σαφές το σχέδιο απελπισίας του Μεγάρου Μαξίμου.

Στο ίδιο πνεύμα κινήθηκε σε συνέντευξή του και ο Κώστας Κυρανάκης, ο οποίος έσπευσε να διαχωρίσει πλήρως τον Κώστα Καραμανλή από τον Αντώνη Σαμαρά.

«Είναι στη Νέα Δημοκρατία. Είναι ένας πρωθυπουργός ο οποίος έχει τιμήσει την παράταξη, έχει υπηρετήσει τη χώρα με γνώμονα το εθνικό συμφέρον, τον αγαπάμε, τον σεβόμαστε, τον στηρίζουμε. Είναι από τους ανθρώπους που έχουν φτιάξει το DNA της παράταξης» ανέφερε χαρακτηριστικά για τον κ. Καραμανλή, για να προχωρήσει ακόμη περισσότερο, εκφράζοντας μέχρι και την αυθαίρετη εκτίμηση ότι ο πρώην πρωθυπουργός θα στηρίξει και την προεκλογική προσπάθεια της Νέας Δημοκρατίας.

Αντίθετα, όταν η συζήτηση στράφηκε στον Αντώνη Σαμαρά, οι αναφορές περί σεβασμού και ιστορικής προσφοράς αντικαταστάθηκαν από προειδοποιήσεις και συναισθηματικές πιέσεις.

Ο γραμματέας της Ν.Δ. υποστήριξε ότι, εάν ο πρώην πρωθυπουργός προχωρήσει στη δημιουργία νέου κόμματος, «θα στενοχωρήσει πολύ όλους μας και τον απλό νεοδημοκράτη που έμεινε στη Νέα Δημοκρατία όταν πρωθυπουργός ήταν ο Αντώνης Σαμαράς και τον στήριξε στα πολύ δύσκολα».

Το κυβερνητικό σχέδιο, ωστόσο, προσκρούει στην ίδια την πραγματικότητα. Οι δύο πρώην πρωθυπουργοί συνεχίζουν να εμφανίζονται ως ένα κοινό πολιτικό μέτωπο,

ακυρώνοντας στην πράξη τον σχεδιασμό του Μεγάρου Μαξίμου. 

Πηγή: dimokratia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: