Σαράντης Μιχαλόπουλος Κάτοικος Ιτέας
Η φωτογραφία που ακολουθεί είναι πραγματικό γεγονός (όχι πρωταπριλιά) και εμπεριέχει δύο σημαντικά μηνύματα, ένα θετικό και ένα αρνητικό.
Το θετικό είναι ότι για πρώτη φορά εγώ βλέπω σε ένα δημόσιο έγγραφο να αναγράφεται η επισήμανση
ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΥΠΕΡΒΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ 7 ΚΑΙ 8 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 5 ΤΟΥ Ν.1943/1991 (ΦΕΚ 50 Α΄) ΟΠΩΣ ΙΣΧΥΕΙ.
Με δεδομένο ότι σε πάρα πολλές περιπτώσεις η Δημόσια Διοίκηση καθυστερεί να απαντήσει στον πολίτη, η υπενθύμιση αυτή είναι σημαντική προς όλες τις κατευθύνσεις. Και προς τη Δημόσια Διοίκηση που πρέπει να μη ξεχνά τις νομοθετημένες εδώ και τουλάχιστον 30 χρόνια υποχρεώσεις της,
αλλά και προς τον πολίτη που δεν πρέπει να "συμβιβάζεται" ή να δείχνει "ανοχή" στο απαράδεκτο φαινόμενο της αγνόησής του από τις υπηρεσίες στις οποίες απευθύνεται. Πρέπει να έχει το σθένος και το κουράγιο να διεκδικεί, όχι μόνο την εξυπηρέτησή του, αλλά και όποια αποζημίωση προβλέπει ο Νόμος για την "μη εξυπηρέτησή του".Όλα τα παραπάνω με κάνουν να αναρωτηθώ γιατί αυτή η επισήμανση να μην είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ για κάθε δημόσιο έγγραφο.
Το αρνητικό μήνυμα της ιστορίας δεν φαίνεται στην φωτογραφία και έχει να κάνει με το επίσης πραγματικό γεγονός ότι το συγκεκριμένο αίτημα του Δήμου Δελφών πρωτοκολλήθηκε στον συγκεκριμένο Δήμο στις 3.3.2021. Το αίτημα αυτό παραλήφθηκε στην Περιφέρεια στις 29.3.2021, δηλαδή 26 ημέρες αργότερα ! Και το ερώτημα είναι που βρισκόταν αυτό το έγγραφο για σχεδόν ένα ολόκληρο μήνα.
Ο νόμος που προβλέπει την υποχρέωση της Πολιτείας να απαντά στον Πολίτη σε συγκεκριμένες προθεσμίες αναφέρεται στο διάστημα που η τελευταία "αρμόδια" υπηρεσία παρέλαβε το αίτημα, ενώ δεν προβλέπει διερεύνηση για τυχόν καθυστερήσεις διακίνησης του αιτήματος μεταξύ των υπηρεσιών. Με άλλα λόγια, οι Υπηρεσίες μπορούν άνετα να καλύπτονται πίσω από το "εγώ το έστειλα, εγώ δεν το πήρα".
Αναρωτιέμαι και εδώ γιατί δεν έχει υπάρξει μέχρι σήμερα κάποια πρωτοβουλία μίας οποιασδήποτε Κυβέρνησης στην κατεύθυνση αυτή. Και όχι μόνο της Κυβέρνησης αλλά και Ανεξάρτητων Αρχών όπως αυτή του Συνηγόρου του Πολίτη, που έχουν σαν αντικείμενο την προστασία του Πολίτη από την "κακοδιαχείριση" εκ μέρους της Πολιτείας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου