Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2015

ΓΕΝΙΚΟ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΤΕΑΣ-ΚΙΡΡΑΣ



ΕΝΣΤΑΣΗ
 
Του Ιωάννη Νικ.Λύτρα
Τοπ. Συμβούλου ΙΔημ.Κοιν.Ιτέας
 Της.Δ.Ε.Ιτέας του Δήμου Δελφών
Ι

                 ΚΑΤΑ


 ΤΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ
B1 ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ, (2Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ) της Μελέτης «Αναθεώρηση ΓΠΣ Ιτέας -
Κίρρας Δήμου Ιτέας»

ΕΝΙΣΤΑΜΑΙ
Για τους παραπλεύρως  τυπικούς και ουσιαστικούς λόγους:






























Ημερομηνία 10/10/2015



ΠΡΟΣ :

ΔΗΜΟ ΔΕΛΦΩΝ


1)     Στα αναρτηθέντα διαγράμματα του Β1. Κεφαλαίου της Αναθεώρησης του ΓΠΣ Ιτέας- Κίρρας Δήμου Ιτέας δεν περιλαμβάνονται όλα τα αναφερόμενα στο Κεφάλαιο Α3 , των Τεχνικών προδιαγραφών όπως καθορίζονται στην Υπουργική  Απόφαση με αριθμό 9572/1845 /2000(ΦΕΚ 209Δ/7-4-2000)  και συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στη παράγραφο Α.3.3:
«Παρουσιάζονται τα υφιστάμενα και προγραμματιζόμενα βασικά δίκτυα υποδομής της περιοχής μελέτης:
Μεταφορικό δίκτυο
Ενέργεια
Τηλεπικοινωνίες
Ύδρευση αποχέτευση, απορρίματα κ.λ.π
2)        Όσον αφορά το μεταφορικό- οδικό δίκτυο,
  και σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση 10788/04 ( ΦΕΚ 285Δ/5-3-2004) η οποία αφορά «Έγκριση Πολεοδομικών Σταθεροτύπων κατά την εκπόνηση Γ.Π.Σ…...», κεφάλαιο 6.1, πρέπει στα ΓΠΣ να φαίνεται πρωτεύον και δευτερεύον οδικό δίκτυο , αρτηρίες συλλεκτήριες οδοί, τοπικές οδοί  καθώς και αυτές να συνδέονται κατάλληλα ώστε να εξυπηρετούν την κυκλοφορία, τα οποία όμως δεν απεικονίζονται στα αναρτηθέντα σχέδια.
3)        Αντιθέτως στο αναρτηθέν σχέδιο υπ αριθμ.Π.3.3., το οποίο στερείται και τίτλο θέματος Σχεδίου, παρουσιάζεται ένα δίκτυο πεζοδρόμων, οι  οποίοι δεν αποτελούν αντικείμενο του ΓΠΣ, δεδομένου ότι αυτό αφορά τον Γενικό Σχεδιασμό και δεν μπορεί να υπάρχουν δεσμεύσεις με τέτοιες λεπτομέρειες οι οποίες ενδεχομένως  θα δημιουργήσουν πρόβλημα στον αναλυτικό σχεδιασμό της Πολεοδομικής Μελέτης και του Ρυμοτομικού  Σχεδίου που έπονται,  όπου εκεί εξετάζονται αναλυτικά και καθορίζονται με βάση τις τότε υπάρχουσες συνθήκες και ανάγκες.Είναι αυτονόητο ότι οποιαδήποτε δέσμευση από σήμερα,η τυχούσα αστοχία,η λανθασμένη και μη απαιτούμενη εκτίμηση ,είναι πολύ δύσκολο να διορθωθούν στο μέλλον μετά την έγκρισή του.
4)       Δεν αντιμετωπίζεται η σύνδεση των δύο  εκατέρωθεν της Ε.Ο (Βόρεια και Νότια) τμημάτων του Σχεδίου Πόλης και δεν είναι εύκολη  η πρόσβαση στις  Υπηρεσίες ,στο εμπορικό κέντρο, στο λιμάνι και εν γένει στο κατάντη τμήμα της πόλης.                                 5)       Δεν έχει ληφθεί υπόψη στην αναθεώρηση του ΓΠΣ η Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ιτέας με αριθμ. 75/2008 που αφορά την «Κυκλοφοριακή Μελέτη Σχεδίων Πόλεως Ιτέας - Κίρρας και επεκτάσεων αυτών».
6)         Σύμφωνα με τον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό Ν. 4067/2012 , άρθρο 2 , παραγρ. 59 και όπως έχει αντικατασταθεί   με το Ν.4315/2014 (ΦΕΚ 269Α)
ζζ) Η παρ. 59 του άρθρου 2 του ν. 4067/2012 αντικαθίσταται ως εξής:
«59. Πεζόδρομοι είναι οι διαμορφωμένοι υπαίθριοι κοινόχρηστοι ελεύθεροι χώροι, που εξυπηρετούν κυρίως τη συνεχή, ασφαλή και χωρίς, εμπόδια κυκλοφορία των πεζών και ΑΜΕΑ. Σε αυτούς απαγορεύεται η στάθμευση και επιτρέπεται να κυκλοφορούν μόνο τα οχήματα που κινούνται προς και από εισόδους −εξόδους χώρων, στάθμευσης των παρόδιων χρήσεων εκτός αν άλλως ορίζεται από τον κανονισμό λειτουργίας τους.»
► Επειδή στους δρόμους που εμφανίζονται  σαν πεζόδρομοι στο ΓΠΣ, υπάρχει κυκλοφορία και  στάθμευση αυτοκινήτων και λαμβάνοντας υπόψη ότι η Τροποποίηση του ΓΠΣ είναι χρονοβόρα, προτείνεται οι πεζόδρομοι  στα ανωτέρω σχέδια, οι οποίοι μάλιστα φαίνονται με κίτρινο χρώμα (που αποτελούν συμβολισμό των Πολεοδομικών μελετών) , να φαίνονται στη κατηγορία των τοπικών οδών , ώστε να υπάρχει δυνατότητα τροποποίησης της κυκλοφοριακής μελέτης αν αυτό απαιτηθεί χωρίς να υπάρχει ασυμφωνία με το  ΓΠΣ.
7)     Σύμφωνα με το  άρθρο 4 του Ν.2508/97 στο οποίο περιγράφονται τα περιεχόμενα του ΓΠΣ και συγκεκριμένα στην παραγρ. 6 , αναφέρεται :
« Η παραπάνω πρόταση πολεοδομικής οργάνωσης αναφέρεται στις χρήσεις γης , στα πολεοδομικά κέντρα, στο κύριο δίκτυο κυκλοφορίας, στη πυκνότητα και στο μέσο συντελεστή δόμησης κατά πολεοδομική ενότητα ή τμήμα της, σε απαγορεύσεις δόμησης και χρήσης  .»
Στην αναρτηθείσα πρόταση ΓΠΣ δεν εμφανίζονται στοιχεία κυκλοφοριακής οργάνωσης,ούτε υπάρχει πρωτεύον και δευτερεύον οδικό δίκτυο, στο οποίο να φαίνεται η οργάνωση του η συσχέτιση των λειτουργικών κατηγοριών οδών. Αντ’ αυτού φαίνονται μόνο οι  πεζόδρομοι οι οποίοι θα έπρεπε να περιλαμβάνονται και να εμφανίζονται σαν τοπικές οδοί. 
8)        Σύμφωνα με τις γενικές αρχές αλλά και τους κανόνες  των κυκλόφοριακών μελετών, όταν  οι φόρτοι γίνονται σημαντικοί, οι δρόμοι με το μεγαλύτερο πλάτος αποτελούν το κύριο οδικό δίκτυο που εξυπηρετεί τις σημαντικότερες κινήσεις (μεγαλύτερες αποστάσεις, μεγαλύτεροι φόρτοι) ενώ οι δρόμοι με το μικρότερο πλάτος συγκροτούν το τοπικό οδικό δίκτυο που εξυπηρετεί τις τοπικές κινήσεις  και  μετατρέπονται σε πεζόδρομους.
9)    Στην αναρτηθείσα πρόταση ΓΠΣ παρατηρείται δρόμοι (λεωφόροι) με το μεγαλύτερο πλάτος να έχουν χαρακτηριστεί και προτείνονται σαν πεζόδρομοι,αντί  να απεικονίζονται σαν δρόμοι του τοπικού δικτύου χωρίς να χαρακτηρίζονται ώστε να μπορέσουν να μετατραπούν  σε κύριο οδικό δρόμο όταν αυτό κριθεί αναγαίο.                                                                   
10)      Η έξοδος  από την Εθνική Οδό προς τον αστικό ιστό της  Ιτέας γίνεται σε περιοχή κλειστής καμπύλης και μάλιστα με αριστερή στροφή οπότε υπάρχουν προβλήματα ορατότητας και αυξημένος κίνδυνος σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων, ενώ η σύνδεση για το Βόρεια της Ε.Ο εντός σχεδίου τμήμα όπως αναφέρθηκε δεν φαίνεται να αντιμετωπίζεται, προτείνεται τροποποίηση.
11)  Στο αναρτηθέν Σχέδιο αναθεώρησης ΓΠΣ Ιτέας-Κίρρας  δεν παρουσιάζεται η Παράκαμψη της Ιτέας με διέλευση της Ε.Ο εκτός αστικού ιστού, η οποία  και ιδιαίτερης σημασίας κρίννεται και περιλαμβάνεται στο εγκεκριμένο ΓΠΣ,ενώ  υπάρχει και εγκεκριμένη σε πρώτο Στάδιο πρόσφατη Μελέτη του ΥΠΥΜΕΔΙ, στην οποία και έχει ενταχθεί.

        Για όλους  τους παραπάνω  τυπικά και νομικά ορθούς ,αλλά και πρακτικά και λειτουργικά ουσιαστικούς και πλήρως αιτιολογημένους λόγους  παρακαλώ να γίνει δεκτή η ένστασή μου με  τις ανωτέρω διορθώσεις και βελτιώσεις.-



                                                  Ο ενιστάμενος







2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ

Ανώνυμος είπε...

Όχι μόνο συμφωνούμε, αλλά αν θέλει να να κάνει πουστιά ο δήμαρχος και να εξυπηρετήσει τους λίγους που δεν θέλουν να ανοίξει η λεωφόρος Ηρώων, καλύτερα να μην ξαναέρθει στην Ιτέα γιατί θα φάει αυγά με γιαούρτια στο κεφάλι και καρπαζιές.