Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2015

ΠΑΡΑΙΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΣΕ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΠΑΡΕΛΑΒΕ ΧΑΟΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕΔΩΣΕ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ (ΚΙ ΕΣΩΣΕ ΤΗΝ ΠΑΤΡΑ)

Την παραίτησή του υπέβαλε χθες στο υπουργείο Υποδομών ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, ένας από τους πιο πετυχημένους manager που πέρασαν από το ελληνικό Δημόσιο από το 1821 μέχρι σήμερα.
Αντιγράφω από το ρεπορτάζ του έγκριτου συντάκτη του ΒΗΜΑτος Αχιλλέα Χεκίμογλου:
Ο κ. Ζηλιασκόπουλος ανέλαβε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2010, όταν η εταιρεία είχε φτάσει προ της οικονομικής κατάρρευσης, καθώς το 2009 είχε ζημιές ύψους 230 εκατ. ευρώ, ενώ το 2010 έκλεισε με ζημιές 187 εκατ. ευρώ.
Το 2011 η εταιρεία προχώρησε σε ένα εκτεταμένο, αλλά δύσκολο πρόγραμμα εξορθολογισμού, το οποίο περιείχε περικοπές συγκοινωνιακού έργου, αυξήσεις τιμών και μετατάξεις, που μίκρυνε μεν την εταιρεία, αλλά συμμάζεψε εν πολλοίς την οικονομική της θέση, καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατάφερε και έκλεισε τη χρονιά με ζημιές 33 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Ζηλιασκόπουλος πήρε πολύ δύσκολες αποφάσεις, καθώς ανέστειλε τα δρομολόγια στο μετρικό δίκτυο της Πελοποννήσου και στη Δυτική Μακεδονία, προχώρησε σε περικοπές δρομολογίων στον κύριο άξονα και στην Ανατολική Μακεδονία - Θράκη, ενώ επαναδιαπραγματεύθηκε ή και διέκοψε ασύμφορες συμβάσεις εμπορευματικών μεταφορών και παροχής υπηρεσιών.
Ωστόσο δημιούργησε σύστημα ηλεκτρονικών κρατήσεων, ομογενοποίησε τα δρομολόγια του κύριου άξονα, ενεργοποίησε τον προαστιακό της Πάτρας, που θεωρείται ως η πιο επιτυχημένη γραμμή της χώρας, και ξεκίνησε να διαφοροποιεί το εμπορευματικό έργο της εταιρείας, στρέφοντάς το από τις εγχώριες εσωτερικές ανάγκες στο διεθνές εμπόριο.
Το 2012 η εταιρεία πέτυχε να κλείσει την πρώτη της κερδοφόρο χρήση, καθώς κατέγραψε καθαρά κέρδη ύψους 270 χιλιάδων ευρώ, ενώ με την ολοκλήρωση του έργου της σύνδεσης του Ικονίου με το Θριάσιο από την ΕΡΓΟΣΕ (επί της διοίκησης του Γιάννη Πετρόπουλου), ο κ. Ζηλιασκόπουλος έβαλε μπρος την προσαρμογή του εμπορευματικού έργου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με βάση τις ανάγκες της διεθνούς εφοδιαστικής αλυσίδας μέσα από το λιμάνι του Πειραιά.
Να και το βιογραφικό του:
Μετά την απόκτηση του διδακτορικού του διπλώματος, εργάστηκε στο Department of Civil Engineering του Ohio State University των ΗΠΑ, όπου κατείχε θέση Assistant Professor από το 1994 έως το 1996. Από το 1996 έως το 2003 εργάσθηκε στο Department of Civil Engineering του Northwestern University των ΗΠΑ όπου κατείχε θέση Assistant και αργότερα Associate Professor (Louis Berger Junior Chair). Ταυτόχρονα, εργάσθηκε στο Transportation Research Center και συνεργάσθηκε με το Department of Industrial Engineering and Management Sciences του ιδίου πανεπιστημίου. Από το 2003, εργάζεται στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών, αρχικά ως Αναπληρωτής Καθηγητής, και σήμερα Καθηγητής Βελτιστοποίησης Συστημάτων Παραγωγής/Μεταφορών και Διευθυντής του Εργαστηρίου Βελτιστοποίησης Συστημάτων.
Από όλα τα σπουδαία που έκανε, θέλω να σταθώ στον Προαστιακό της Πάτρας. Πρόκειται για μια κίνηση που άλλαξε προς το καλύτερο τη ζωή μιας ολόκληρης πόλης, που απάλλαξε χιλιάδες φοιτητές του Πανεπιστημίου από το αποκρουστικό ιδιωτικό μονοπώλιο του αστικού ΚΤΕΛ Αχαϊας και που έκανε την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας να μοιάζει με σχεδόν κανονική πόλη.

Ο άνθρωπος αυτός θα έπρεπε να οριστεί ισόβιος υπoυργός Μεταφορών κι όχι ουσιαστικά να εξαναγκαστεί σε παραίτηση. Αν η κυβέρνηση ήταν στοιχειδώς σοβαρή (που δεν είναι), θα έκανε τα πάντα για να τον πείσει να παραμείνει στη θέση του

Δεν υπάρχουν σχόλια: