Τετάρτη 31 Δεκεμβρίου 2014

ΝORMAN ATLANTIC: «ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ ΟΙ ΙΤΑΛΟΙ ΝΑΥΤΙΚΟΙ»

106 έλληνες διασωθέντες από το πλοίο Norman Atlantic «πάτησαν» Ελλάδα το μεσημέρι, επειτα απο τρια εφιαλτικά 24ωρα.
Συγκίνηση, δάκρυα, χαρά, ανακούφιση αλλά και αγανάκτηση. 106 έλληνες διασωθέντες από το πλοίο Norman Atlantic «πάτησαν» Ελλάδα το μεσημέρι, επειτα απο τρια εφιαλτικά 24ωρα και πνίγηκαν στις αγκαλιές των δικών τους ανθρώπων.
Οι μαρτυρίες τους συγκλονιστικές: «Είδα ανθρώπους να πέφτουν στη θάλασσα» λέει ένας. «Το ιταλικό πλήρωμα και ο καπετάνιος ήταν για τα πανηγύρια. Οι πρώτοι που έφυγαν ήταν αυτοί» προσθέτει
«Ένας ξεχώρισε από το πλήρωμα, ο Αλεξ, ο ιταλός ύπαρχος, ήταν ο μόνος που μας βοήθησε» λέει άλλος επιβάτης που ταξίδευε με την πενταμελή του οικογένεια. «Ο ένας βοηθούσε τον άλλον, μεταξύ μας... Νιώθω τυχερός που σωθήκαμε όλοι», τονίζει. 
Αέρας, βροχή, χιόνι, χαλάζι και η φωτιά μας έκαιγε λέει διασωθείσα του δυστυχήματος, που επίσης τονίζει πως μόνοι τους οι επιβάτες προσπαθούσαν να σωθούν.
Norman Atlantic: Τα μοιραία λάθη του πληρώματος
 Ενα προς ένα τα λάθη που οδήγησαν στη ναυτική τραγωδία του «Norman Atlantic»,

καταγράφει η ιταλική εφημερίδα Corriere della Sera, την ώρα που τα αλαλούμ με τη λίστα – φάντασμα παραμένει όπως επίσης και το χάος ανάμεσα στους αριθμούς που δίνουν οι ιταλικές και οι ελληνικές αρχές.
 
Το δημοσίευμα, αναφέρεται στην εντολή των δικαστών του Μπάρι για τη μεταφορά του πλοίου στο λιμάνι του Μπρίντιζι, η οποία τονίζει τις ελλείψεις από τη στιγμή που εξέπνευσε σήμα κινδύνου και από την ώρα που έπρεπε να ξεκινήσει η διαδικασία διάσωσης των επιβαινόντων.
Καθυστέρησαν να σημάνουν συναγερμό
Τα σημεία που εντοπίζει το ρεπορτάζ της ιταλικής εφημερίδας είναι:
  • Ο συναγερμός δεν σήμανε την ώρα της πυρκαγιάς, όπως τουλάχιστον καταγγέλλουν οι επιβαίνοντες του πλοίου. Ο ίδιος ο πλοίαρχος υποστήριξε στην κατάθεσή του ότι δεν σήμαναν τον συναγερμό εγκαίρως για να μην προκαλέσουν πανικό.
  • Ο τρόπος διαχείρισης της κρίσης από το πλήρωμα. «Δεν είναι τυχαίο ότι η ιταλική δικαιοσύνη μιλάει ρητά για την διεξαγωγή έρευνας σχετικά με τον εξοπλισμό του πλοίου» αναφέρεται στο δημοσίευμα.
  • Τα συστήματα πυρασφάλειας και ασφαλείας και γιατί δεν κατέστη δυνατό να πέσουν στη θάλασσα κάποιες από τις σωστικές λέμβους
  • Κλειδί για τις έρευνες θα αποτελέσουν τα βίντεο των επιβατών τα οποία έχουν κατασχέσει οι ιταλικές αρχές 
 
Το πλοίο ήταν υπερφορτωμένο
  • Ο αριθμός των οχημάτων που είχαν επιβιβαστεί στο πλοίο. Σύμφωνα με την επίσημη λίστα βρίσκονταν 128 φορτηγά, εκ των οποίων τουλάχιστον τέσσερα μετέφεραν λάδι, 90 ιδιωτικά οχήματα, δύο λεωφορεία και μία μοτοσικλέτα, αλλά ενδέχεται τα οχήματα να ήταν πολλά περισσότερα, με αποτέλεσμα το βάρος που είχε το πλοίο να είναι πολύ μεγαλύτερο από το επιτρεπτό. 
  • Η οροφή μερικών από τα φορτηγά άγγιζε στο πάτωμα του αμπαριού και εξαιτίας της σφοδρής κακοκαιρίας ενδέχεται αυτές οι δύο επιφάνειες να άγγιζαν η μία την άλλη, με αποτέλεσμα η τριβή να προκάλεσε σπινθήρες που μπορεί να οδήγησε στην πυρκαγιά.
 
«Οι επιθεωρήσεις είναι μία παρωδία, ακόμα και μπροστά από ξεκάθαρες παραβιάσεις τα πλοία δεν σταματούν» αναφέρει χαρακτηριστικά το δημοσίευμα.
Εν τω μεταξύ, αναμένονται στο λιμάνι του Τάραντα της Ιταλίας 26 Eλληνες διασωθέντες, όπως και νεότερη λίστα με τα ονόματα των Ελλήνων που διασώθηκαν.

Δεν υπάρχουν σχόλια: