Σάββατο 21 Φεβρουαρίου 2015

Η COSCOΤΟΥΜΠΑ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ

Στις 22.01.2015, ένα μήνα πριν, το τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ έλεγε: 
«Όπως συνήθως, ο απερχόμενος πρωθυπουργός “ξέχασε” τον εργασιακό μεσαίωνα, που βιώνουν οι εργαζόμενοι στην προβλήτα της COSCO και «μοίρασε», απλόχερα, χιλιάδες θέσεις εργασίας»
Ακόμα και ο πιο καλοπροαίρετος κριτής αυτής της κυβέρνησης, που μπορεί να δικαιολογεί τους «αναγκαίους» τακτικούς ελιγμούς στο όνομα μιας πολιτικής στρατηγικής με στόχο την εθνική ανεξαρτησία και τη λαϊκή κυριαρχία, δεν μπορεί παρά να απορεί από τις χθεσινές δηλώσεις του Πρωθυπουργού στο λιμάνι του Πειραιά.

Αξίζει να θυμηθούμε μόνο λίγες από τις ανακοινώσεις του τμήματος Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ ή δηλώσεις στελεχών του για τις εργασιακές σχέσεις που έχει επιβάλει η «επένδυση» της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά, για να αντιληφθούμε το χάσμα που χωρίζει το αντιπολιτευτικό χθες με το κυβερνητικό σήμερα του ΣΥΡΙΖΑ.

Στις 22.01.2015, ένα μήνα πριν, το τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ έλεγε:


«Όπως συνήθως, ο απερχόμενος πρωθυπουργός “ξέχασε” τον εργασιακό μεσαίωνα, που βιώνουν οι εργαζόμενοι στην προβλήτα της COSCO και «μοίρασε», απλόχερα, χιλιάδες θέσεις εργασίας».


Στις 13.06.2014 έλεγε το ίδιο τμήμα μετά τη συνάντηση που είχε με στελέχη της COSCO, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Βαρβιτσιώτης:

«Το επιχείρημα του κ. Υπουργού, ότι η αύξηση της κίνησης εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και η επίτευξη κερδοφορίας της επένδυσης, συνεπάγεται αυτομάτως όφελος για την ελληνική οικονομία, είναι άτοπο. Αντίθετα, η συγκεκριμένη επένδυση δεν οδήγησε σε ουσιαστική αύξηση της απασχόλησης στο λιμάνι και εισήγαγε τριτοκοσμικές εργασιακές συνθήκες, μετατρέποντας σε καθεστώς τη «νοικιασμένη» εργασία και την υποαπασχόληση, δεν είχε καμία προστιθέμενη αξία για την ελληνική οικονομία, ενώ οι προβλεπόμενες φοροαπαλλαγές, δεν ενίσχυσαν ουσιαστικά τα δημόσια έσοδα».

Ένα μόλις μήνα πριν, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θ. Δρίτσας τότε και νυν αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας σήμερα έλεγε:

«Προφανώς θα υπάρξει επανεξέταση της συμφωνίας με την COSCO, το οποίο έχουμε πει με τον πιο επίσημο τρόπο και προφανώς υπάρχουν πολλά περιθώρια σε αυτή την κατεύθυνση, με κριτήριο όχι την COSCO και την Κίνα αλλά με κριτήριο το δημόσιο συμφέρον. Εκεί επάνω νομίζω ότι μπορούμε να συζητήσουμε και με την Κίνα και με κάθε άλλη οικονομική δύναμη με την οποία θέλουμε να έχουμε άριστες σχέσεις και θα τις έχουμε».

Στις 18.72014, ο ίδιος βουλευτής χαρακτήριζε «καθεστώς άγριας εκμετάλλευσης της εργασίας ασιάτικου τύπου», τις συνθήκες εργασίας που έχει επιβάλει η εταιρεία στο λιμάνι του Πειραιά, με αφορμή τις κινητοποιήσεις που είχαν γίνει τότε:

«Στηρίζουμε ολόψυχα τον αγώνα τους. Κανείς πλέον δεν μπορεί να κρύβεται. Από τα τέλη του 2009 η COSCO είτε απευθείας, είτε μέσω εργολαβικών επιχειρήσεων με τις οποίες συνεργάζεται έχει επιβάλει στο Ικόνιο καθεστώς άγριας εκμετάλλευσης της εργασίας ασιατικού τύπου».

Μπορούμε να ανασύρουμε προφανώς και παλαιότερες ανακοινώσεις και δηλώσεις στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ που κατακεραυνώνουν την επένδυση της COSCO και τη στρατηγική των ιδιωτικοποιήσεων.

Αναρωτιέμαι, καλόπιστα πάντα, τι μπορεί να άλλαξε μέσα σε τόσο μικρό διάστημα ώστε να πρέπει να «υποστηρίξουμε» και να «ενδυναμώσουμε» το νεοαποικιακό καθεστώς εργασίας του εξευτελιστικου μεροκάματου της COSCO.

Εκτός αν ο κ. Τσίπρας, χωρίς καν να αναφέρει στο λόγο του εργασιακές σχέσεις και συμφέροντα, εννοεί τις επενδύσεις που προσφέρουν καλούς μισθούς, ασφάλεια και αξιοπρεπείς συνθήκες.

Αλέξης Τσίπρας 19.2.2015

"Και η σημαντική αυτή συνεργασία μας στη θάλασσα αποτελεί βάση για μια ενισχυμένη οικονομική συνεργασία σε πολλά επίπεδα.
Αποδίδουμε, στο πλαίσιο αυτό, ιδιαίτερη σημασία στις υφιστάμενες κινέζικες επενδύσεις στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης και της σημαντικής δραστηριοποίησης της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Αποδίδουμε ιδιαίτερη σημασία στις κινέζικες επενδύσεις, τις οποίες και θέλουμε να υποστηρίξουμε και να ενδυναμώσουμε προς το κοινό συμφέρον προς το κοινό όφελος των λαών μας."



Δεν υπάρχουν σχόλια: