Τα τελευταία χρόνια όλοι οι αγώνες – είτε στο WRC, είτε από το 2014 στο ERC – είχαν επίκεντρο το Λουτράκι και οι ειδικές διαδρομές την τελευταία διετία υπήρχαν αποκλειστικά στην Πελοπόννησο και γύρω απ’το Λουτράκι.
Ένα τοπίο, οι γνωστές ειδικές, η καλή διοργάνωση που είχαμε συνηθίσει και μας άρεσε, πλέον έδωσε τη σκυτάλη σε μια περιοχή που από παλιότερα έχει φιλοξενήσει αρκετά Ράλλυ Ακρόπολις. Η περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και ο Δήμος Λαμιέων έκαναν όσα χρειάζονταν για να εξασφαλίσουν τη διεξαγωγή του αγώνα με service park στη Λαμία και με θρυλικές ειδικές όπως Ελάτεια,
Ρεγγίνι και κομμάτια άλλων που για χρόνια υπήρχαν στον αγώνα.
Έτσι ετοιμάστηκαν 12 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 231,52 km που στην ουσία ήταν 3 ίδιες κάθε μέρα – Σάββατο και Κυριακή – με επανάληψη στην ίδια σειρά. Το καλό σε όλη αυτή την αλλαγή, θεωρούμε ότι δεν είναι απλά και μόνο η επιστροφή σε παλιές διαδρομές, αλλά η σημαντική πρωτοβουλία, τα σίγουρα βήματα και η αισιοδοξία από τους υπεύθυνους με σκοπό να αναβιώσει η αίγλη του Ράλλυ Ακρόπολις με Παγκόσμιο ενδιαφέρον. Ας περάσουμε όμως στα αγωνιστικά δρώμενα…
Ο περσινός νικητής και πρωταθλητής του ERC, Kajetan Kajetanowicz ήθελε πολύ να επαναλάβει την επιτυχία του 2015, αλλά από την πρώτη κιόλας ειδική τα πράγματα στράβωσαν για εκείνον. Τούμπαρε σε ένα σημείο χωρίς θεατές κι έχασε 15 λεπτά μέχρι να φέρει στα ίσια το Ford Fiesta R5, χάνοντας ταυτόχρονα κάθε ελπίδα για τις πρώτες θέσεις στον φετινό αγώνα.
Υπήρχαν, όμως, πολλοί και καλοί που μπορούσαν να εκμεταλλευτούν την ατυχία του Πολωνού με πρώτο και καλύτερο το δικό μας παιδί, τον Έλληνα που κρατά ψηλά τα χρώματα της σημαίας μας στο μηχανοκίνητο στερέωμα, τον Λάμπρο Αθανασούλα. Ή ακόμα τον flat-out Lukyanuk που μετά την περσινή εγκατάλειψη ψάχνει τη νίκη στο Ακρόπολις. Κι εκεί που περιμένεις να δεις στη live κατάταξη κάποιο από αυτά τα ονόματα εμφανίζεται ένα… Sirmacis! Κι όχι μόνο αυτό, αλλά 4,4 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα απ’τον Lukyanuk και 22,9 απ’τον Αθανασούλα! Ποιός είναι αυτός, από πού ήρθε; Ο Λετονός, 21-χρονος οδηγός της Skoda είχε τερματίσει δεύτερος στην κούρσα του 2015 για το ERC Junior και δέθηκε για πρώτη φορά στο αριστερό μπάκετ του Fabia R5 στο Ράλλυ Ακρόπολις!
Το καλό για εκείνον ήταν ότι όλα άρχισαν να γέρνουν υπέρ του. Στη δεύτερη ειδική ο Lukyanuk είχε κλατάρισμα και η μάχη με τον Sirmacis είχε ήδη αρχίσει. Ταυτόχρονα, από την 35η θέση ο Kajetanowicz ήταν σε άλλο αγώνα και κέρδιζε τη μία ειδική μετά την άλλη ή στη χειρότερη ήταν δεύτερος, προσπαθώντας να αναρριχηθεί στην κατάταξη με έναν τρόπο που μόνο θέαμα μας προσέφερε. Στο δεύτερο loop της πρώτης μέρας ο Αθανασούλας έχασε αρκετό χρόνο με την υπέρμετρη φθορά στα ελαστικά, τελειώνοντας την ημέρα στην 4η θέση, πίσω απ’τον Tarabus με Fabia R5, ενώ ο Lukyanuk φύλαξε περισσότερο τα ελαστικά και στη βρεγμένη 6η ειδική στο Παλαιοχώρι έφτασε κάτω από τα 10 δευτερόλεπτα τη διαφορά από τον Sirmacis. Με την ακύρωση της ποινής που του δόθηκε για άκυρη εκκίνηση, ο Ρώσος πήρε πίσω τα 10 δευτερόλεπτα, πέρασε πρώτος και το βράδυ σίγουρα θα πήγε για ύπνο πολύ πιο ήσυχος και χαρούμενος!
Τη δεύτερη μέρα, όμως, η τύχη χαμογέλασε απροκάλυπτα στον Sirmacis, όταν ο Lukyanuk είχε πάλι κλατάρισμα στην πρώτη ειδική και σαν να μην έφτανε αυτό, έσπασε ένα άκρο της ανάρτησης του Fiesta R5 κι έχασε 17 λεπτά, αφήνοντας μόνο του στην κορυφή τον Λετονό, 2 λεπτά μπροστά από τον Αθανασούλα. Ο Sirmacis είχε την ψυχραιμία και την ωριμότητα να οδηγήσει σωστά στις υπόλοιπες ειδικές του αγώνα, σε συνθήκες που ακόμα και οι κορυφαίοι οδηγοί κάνουν λάθη γιατί δεν έχουν το ρυθμό του ανταγωνισμού. Κι όμως, κατάφερε να φτάσει στον τερματισμό χωρίς προβλήματα το Skoda Fabia R5 και να γίνει ο νεότερος οδηγός στην ιστορία που κέρδισε Ράλλυ Ακρόπολις. Ο νεαρός Ralfs Sirmacis ήρθε, είδε, κέρδισε και σίγουρα δε θα περάσει απαρατήρητο ένα τέτοιο ταλέντο. Τώρα, η όλη δράση της δεύτερης μέρας είχε να κάνει με τις θέσεις 2 και 3.
Εκεί, ο Λάμπρος Αθανασούλας έχτισε ειδική με την ειδική μια διαφορά πάνω από μισό λεπτό, έναντι του Tarabus και πήγαινε άνετα για μια ονειρική δεύτερη θέση. Άνετα; Όσο πιστεύουμε εμείς ότι είναι άνετα να πηγαίνεις τέρμα γκάζι επί 34 km στην Ελάτεια! Κι ενώ όλα έδειχναν ότι όλα θα τέλειωναν χωρίς παρατράγουδα, ο Péter Ranga είχε εντελώς αντίθετη άποψη! Το Mitsubishi του είχε μηχανικό πρόβλημα και πήγαινε πολύ αργά στην τελευταία ειδική, το ελληνικό πλήρωμα των Αθανασούλα-Παναγιωτούνη ζήτησε κενό 3 λεπτών μα δεν ήταν αρκετό. Έπιασαν τον Ranga μέσα την ειδική και με τη σκόνη ο χρόνος τους καταστράφηκε, οπότε για να μη διακινδυνεύσουν κάποια έξοδο έκοψαν ρυθμό μέχρι που – επιτέλους – παρέδωσε πνεύμα το Lancer και πέρασαν στο καθαρό οπτικό πεδίο.
Το αποτέλεσμα; Δάκρυα αγωνίας, έντασης και θυμού στον τερματισμό απ’τον Λάμπρο, ενώ η τύχη του χαμογελούσε, καθώς έμεινε μπροστά από τον Tarabus για μόλις 1 δέκατο του δευτερολέπτου! Επικό, ειδικά όταν το μαθαίνεις και το ζεις εκείνη τη στιγμή όπως όλοι μας. Βέβαια, μετά οι κριτές έδωσαν πίσω στο γαλανόλευκο Fabia τα δευτερόλεπτα που κρατήθηκε άδικα πίσω από τον Ranga και θα έπαιρνε τη δεύτερη θέση ούτως ή άλλως. Εκεί που δεν υπάρχει το fair play, υπάρχουν και οι κανονισμοί…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου