Παρασκευή 11 Απριλίου 2014

ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΛΛΑΝΤΑ: 2 ΜΗΛΑ + 1 ΑΧΛΑΔΙ = 3 ΚΙΛΑ ΦΕΤΑ

Διαβάζω το πρωί "νέα δημοσκόπηση της Public Issue δίνει μπροστά τον ΣΥΡΙΖΑ 3 μονάδες, 3ο κόμμα η Ελιά". Λέω ενδιαφέρον, ας το ψάξω.
Μπαίνω λοιπόν στο twitter της Public Issue και βλέπω δημοσιευμένους πίνακες όπου αντί για "Ελιά" αναφέρεται με το ποσοστό που είχα διαβάσει σε δημοσιεύματα το "ΠΑΣΟΚ", δηλαδή ένας σχηματισμός που δε συμμετέχει στις Ευρωεκλογές.

Έκρινα λοιπόν σκόπιμο να ζητήσω μία διευκρίνηση από την Public Issue και πραγματικά έμεινα με το στόμα ανοιχτό!
Η εταιρεία απάντησε πως από λάθος δεν αναφέρεται η "Ελιά" οι απαντήσεις ήταν αυθόρμητες 3,5% ΠΑΣΟΚ και 2% Ελιά. Οπότε τι έκανε η εταιρεία; Άθροισε τα ποσοστά!
Θα μπορούσε να πει κανείς οτι μπορεί η εταιρεία να έχει την άνεση να αθροίσει τα ποσοστά και οτι αυτό δεν επηρεάζει το αποτέλεσμα. Ισχύει όμως κάτι τέτοιο; Μπορεί μία σοβαρή εταιρεία δημοσκοπήσεων βάσει μίας υπόθεσης να αθροίζει (!) ποσοστά?
Υπάρχουν ας πούμε άνθρωποι,
που δηλώνουν "αμετανόητοι πασόκοι" και παρά τον νέο σχηματισμό στο χώρο της κεντροαριστεράς, δηλώνουν οτι θα ψηφίσουν ΠΑΣΟΚ (κάποιοι δεν ξέρουν καν την Ελιά ή δε συμφωνούν με το εγχείρημα και την 'αυτοκατάργηση του ΠΑΣΟΚ'). Από πού και ως πού μία εταιρεία δημοσκοπήσεων υποθέτει οτι όσοι δηλώνουν οτι θα ψήφιζαν ΠΑΣΟΚ, θα ψηφίσουν Ελιά ή οτι όσοι δηλώνουν "Ελιά" θα ψήφιζαν ΠΑΣΟΚ; Δεν είναι αυτό ένα αυθαίρετο συμπέρασμα;


Η δημοσκόπηση της εταιρείας Public Issue δεν είναι η πρώτη για την οποία υπάρχουν σκιές τις τελευταίες ημέρες. Ενστάσεις είχαν εκφραστεί και για δημοσκόπηση του ΠΑΜΑΚ βάσει των στοιχείων της οποίας ήταν πρακτικά αδύνατο να έχει διεξαχθεί σε μόλις 2 μέρες όπως και αναφερόταν.

Δεν υπάρχουν σχόλια: