Παρασκευή 20 Μαΐου 2016

ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ: ΠΟΣΟ ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΟΙ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΠΤΗΣΕΙΣ;

Την ώρα που οι έρευνες για την συντριβή της πτήσης 804 της EgyptAir στη Μεσόγειο συνεχίζονται, αυξάνονται οι ταξιδιώτες που αναρωτιούνται μήπως τα αεροπορικά ταξίδια γίνονται όλο και λιγότερο ασφαλή;

Τι λένε όμως οι αναλυτές γι αυτό;
Στις αρχές του δεύτερου εξαμήνου του 2016, ίσως η ασφαλέστερη χρονιά στην πρόσφατη ιστορία της αεροπορίας. «Είμαστε μπροστά από τον μέσο όρο 10 ετών με οκτώ ατυχήματα και 167 θανάτους σε σύγκριση με τον μέσο όρο των 10 ατυχημάτων και 205 θανάτων», λέει στο CNN ο Geoffrey Thomas, συντάκτης της Airlineratings.com.
Οι ειδικοί εκτιμούν ότι η μέτρηση του αριθμού των ατυχημάτων ή των θανάτων από μόνη της δεν είναι ακριβής τρόπος για τον προσδιορισμό της ασφάλειας των πτήσεων. Πρέπει να συνυπολογιστεί και το συνολικό ποσό της αεροπορικής κίνησης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από τη Διεθνή Ενωση Αεροπορικών Μεταφορών,
περισσότεροι από 3,5 δισεκατομμύρια άνθρωποι πέταξαν με ασφάλεια σε 37,6 εκατ. πτήσεις το 2015.

Το 2015 υπήρξαν δύο αεροπορικά δυστυχήματα υψηλού προφίλ. Τον Μάρτιο, ένα Airbus A320-211 της Germanwings συνετρίβη στις γαλλικές Αλπεις σκοτώνοντας όλους τους 150 επιβαίνοντες. Αργότερα αποκαλύφθηκε ότι ο πιλότος Αντρέας Λούμπιτς, ο οποίες είχε αυτοκτονικές τάσεις, προκάλεσε σκόπιμα την συντριβή.
Τον Αύγουστο, 224 άνθρωποι σκοτώθηκαν όταν ένα ρωσικό Airbus A321-231 της Metrojet διαλύθηκε μετά την απογείωσή του από το διεθνές αεροδρόμιο του Sharm el-Sheikh της Αιγύπτου. Οι έρευνες είναι ακόμη σε εξέλιξη, αλλά οι αρχικές εκθέσεις των μυστικών υπηρεσιών δείχνουν τρομοκρατική επίθεση.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα AirlineRatings.com, 148 από τις 407 αεροπορικές εταιρείες που ερεύνησε έχουν την κορυφαία κατάταξη ασφάλειας επτά αστέρων, αλλά σχεδόν 50 έχουν μόνο τρία αστέρια ή λιγότερα.
Εάν μια αεροπορική εταιρεία έχει μια συντριβή που σημαίνει το θάνατο επιβάτη / και μέλους του πληρώματος χάνει αυτόματα ένα αστέρι από την κατάταξη – αξιολόγηση ασφαλείας. Η EgyptAir έχει βαθμολογία ασφαλείας 5/7. Σήμερα, μονάχα 10 αεροπορικές εταιρείες, όλες από το Νεπάλ, την Ινδονησία ή το Σουρινάμ, πληρούν τις προϋποθέσεις για μόνο ένα, ή κανένα αστέρι.

Δεν υπάρχουν σχόλια: