ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΕΛΦΩΝ 2018
Λάλον Ύδωρ
Σάββατο 11 Αυγούστου
Δημήτρης Μαραμής / “Οι Στοιχειωμένοι”
Μουσικό Δράμα (σε συναυλιακή μορφή)
Κυριακή 12 Αυγούστου
“Ο γιος μου Γιάννης Μακρυγιάννης”
Του Γιώργου Μεσολογγίτη, σκηνοθεσία της Κατερίνας Πολυχρονοπούλου,
ερμηνεία της Ευγενείας Αποστόλου
Δημήτρης Μαραμής / “Οι Στοιχειωμένοι”
Το Φεστιβάλ Δελφών συνεχίζει το δεύτερο κύκλο εκδηλώσεών του με το μουσικό έργο του Δημήτρη Μαραμή “Οι Στοιχειωμένοι” βασισμένο στην ελληνική δημοτική ποίηση το Σάββατο 11 Αυγούστου και με το έργο του Γιώργου Μεσολογγίτη “Ο γιος μου Γιάννης Μακρυγιάννης”,
σε σκηνοθεσία Κατερίνας Πολυχρονοπούλου την Κυριακή 12 Αυγούστου στο Κροκύλειο Δωρίδας (Παλαιό Σχολείο), τιμώντας τη γεννέτειρα του εθνικού ήρωα στρατηγού Γιάννη Μακρυγιάννη. (Με την υποστήριξη του συλλόγου Κροκυλιωτών «Ο Μακρυγιάννης»).
Η σύγχρονη όπερα "Οι Στοιχειωμένοι" έλαβε ενθουσιώδη υποδοχή στην πρώτη της εκτέλεση στη συνοικία της Χάρμαινας στην Άμφισσα στα πλαίσια του Α’ κύκλου του Φεστιβάλ Δελφών. Το έργο στηρίζεται στη γνωστή παραλογή «Του Νεκρού Αδελφού», το αριστουργηματικό δημοτικό αφηγηματικό τραγούδι με έντονα δραματικό και μεταφυσικό χαρακτήρα που πραγματεύεται τη διαδεδομένη δοξασία για τους βρικόλακες. Το τραγούδι αυτό, που απαντά επίσης σε διάφορες παραλλαγές σε όλους τους λαούς των Βαλκανίων αλλά και σε αρκετές χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, συνδέει τον άνθρωπο με τους αρχέγονους φόβους και τις αρχέγονες δοξασίες του και αποτελεί γέφυρα ανάμεσα στη σύγχρονη και την παλαιότερη εποχή. Το δεύτερο τραγούδι, «Το στοιχειό της Χάρμαινας», σε στίχους του Σωτήρη Τριβιζά, αξιοποιεί έναν θρύλο της περιοχής της Άμφισσας. Αναφέρεται σε έναν ανεκπλήρωτο έρωτα που οδηγεί στην αυτοκτονία και παραπέμπει στη λαϊκή δοξασία για τα «στοιχειά», για τις ψυχές δηλαδή των νεκρών που δεν βρίσκουν ανάπαυση μετά τον θάνατο. Και τα δύο τραγούδια συνδέονται μεταξύ τους με κοινούς εκφραστικούς τρόπους και κοινές θεματικές και μας δίνουν μια εικόνα μιας προβιομηχανικής κοινωνίας, φτωχότερης ασφαλώς σε υλικά αγαθά αλλά πλουσιότερης σε ποίηση και μαγεία.
Το έργο είναι ανάθεση του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και θα παρουσιαστεί στην ολοκληρωμένη του σκηνοθετημένη μορφή, 28 Φεβρουαρίου του 2019 στην αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου.
Ερμηνεύουν οι Θοδωρής Βουτσικάκης, Βασίλης Δημακόπουλος. Ελένη Δημοπούλου, Αργυρώ Καπαρού, Βασιλική Καρακώστα. Συμμετέχει μουσικό σύνολο: Μερκούριος Καραλής (κλαρινέτο), Σπύρος Αρκούδης (τρομπέτα), Σπύρος Βέργης (τρομπόνι), Γιώργος Αρνής (κοντραμπάσο), Βασίλης Παναγιωτόπουλος (κρουστά). Στο πιάνο ο Δημήτρης Μαραμής.
Κροκύλειο Δωρίδας (Παλαιό Σχολείο), Σάββατο 11 Αυγούστου, ώρα 21:00
Γενική είσοδος: 5 ευρώ
“Ο γιος μου Γιάννης Μακρυγιάννης”
Ο Γιάννης Μακρυγιάννης γεννήθηκε το 1797 στο Αβορίτι της Δωρίδας. Ο Γιάννης, ονοµάστηκε αργότερα Μακρυγιάννης για το ψηλό του ανάστηµα. Η µητέρα του Βασιλική, φτωχή αγρότισσα, τον γέννησε επιστρέφοντας από το χωράφι στο σπίτι. Αναγκάστηκε να φύγει στη Λειβαδιά. Επτά ετών ο Γιάννης µπήκε υπηρέτης και αργότερα τον έστειλαν στην Άρτα. Εκεί, επιδόθηκε στο εµπόριο. Χάρη στην εργατικότητά του κατάφερε να αποκτήσει σηµαντική περιουσία. Μυήθηκε στη Φιλική Εταιρεία. Ενώ διαρκούσε ο αγώνας των Ελλήνων κατά των Τούρκων, άρχισε ο εσωτερικός διχασµός που κατέληξε σε εµφύλιο πόλεµο µε οδυνηρές συνέπειες για την επαναστατηµένη Ελλάδα. Πρωταγωνίστησε στην επανάσταση της 3ης Σεπτεµβρίου του 1843, για παραχώρηση Συντάγµατος από τον Βασιλιά Όθωνα. Κατηγορήθηκε για συνωµοσία κατά του βασιλιά και καταδικάστηκε σε θάνατο. Η ποινή του µειώθηκε σε δεκαετή φυλάκιση. Τελικά, έµεινε δυο χρόνια στη φυλακή. Όµως, το διάστηµα αυτό ήταν αρκετό για να κλονιστεί η ήδη εύθραυστη υγεία του από τις κακουχίες της φυλακής. Αποµονώθηκε στο σπίτι του κοντά στην Ακρόπολη όπου και πέθανε το 1864.
Άρχισε να γράφει τα Αποµνηµονεύµατά του το 1829, ένα µνηµείο λόγου και ιστορίας. «...Ό,τι πιο σπουδαίο πράµα τα γράµµατα, η µόρφωση, να µη σε κοροϊδεύουν. Να δώσει να 'ρθει µια µέρα σ' αυτό τον τόπο, που ο κόσµος θα 'ναι µορφωµένος και δεν θα µπορούν να κοροϊδεύουν τους ανθρώπους». Μέσα από την προσωπική του ιστορία, ξεδιπλώνεται ένα µεγάλο κοµµάτι της ιστορίας της Ελλάδας. Με τα «κολλυβογράµµατά του» κάνει µια καταγραφή σηµαντικών ιστορικών γεγονότων, και µέσα από τη µατιά και την αφήγηση της µητέρας του Βασιλικής Τριανταφύλλου, διαπιστώνουµε για άλλη µια φορά πως η ιστορία επαναλαµβάνεται µε τις ίδιες ακριβώς αντιστοιχίες. Σχέσεις µε την υπόλοιπη Ευρώπη, συµφέροντα ξένων και ντόπιων και µια χώρα, η Ελλάδα, πάντα χρεωµένη, διχασµένη και έρµαιο των ξένων Κυβερνητών ή Βασιλέων, να αγκοµαχά και να υποφέρει.
Ερµηνεία: Ευγενία Αποστόλου
Σκηνοθεσία: Κατερίνα Πολυχρονοπούλου
Σκηνικά - Κοστούµια: Κατερίνα Καµπανέλλη, Μουσική: Σταύρος Τσουµάνης, Κινησιολογία: Αναστασία Γεωργαλά, Σχεδιασµός Φωτισµού: Άκης Σαµόλης
Σκηνοθεσία: Κατερίνα Πολυχρονοπούλου
Σκηνικά - Κοστούµια: Κατερίνα Καµπανέλλη, Μουσική: Σταύρος Τσουµάνης, Κινησιολογία: Αναστασία Γεωργαλά, Σχεδιασµός Φωτισµού: Άκης Σαµόλης
Κροκύλειο Δωρίδας (Παλαιό Σχολείο), Κυριακή 12 Αυγούστου, ώρα 21:00
Γενική είσοδος: 5 ευρώ
Πριν την έναρξη των εκδηλώσεων στις 11 και 12 Αυγούστου, οι θεατές μπορούν να επισκεφτούν το εσωτερικό του Δημοτικού Σχολείου που κτίστηκε το 1904, με δαπάνη του Ανδρέα Συγγρού. Η χρήση του κτιρίου τα τελευταία χρόνια παραχωρήθηκε από τον Δήμο Δωρίδας στον Σύλλογο Κροκυλιωτών «Ο Μακρυγιάννης», ο οποίος διαμόρφωσε εσωτερικά το ένα τμήμα του σε ομοίωμα παλαιού δίπατου σπιτιού, προκειμένου να στεγάσει μόνιμα και με πρωτότυπο τρόπο την πλούσια λαογραφική του έκθεση. Ο υπόλοιπος χώρος του κτιρίου που χρησιμοποιείται κυρίως για εκδηλώσεις και περιοδικές εκθέσεις, φιλοξενεί την έκθεση φωτογραφίας του καταγόμενου εκ Πενταγιούς Γιώργου Κορνέζου με τίτλο «Οδοιπορικό στα χωριά των Βαρδουσίων», που προγραμματίστηκε το συγκεκριμένο διήμερο ως υποστηρικτική εκδήλωση του φεστιβάλ Δελφών.
Τα εισιτήρια της εδκδήλωσης είναι διαθέσιμα μέσω της ticketservices στην ηλεκτρονική διεύθυνσηwww.ticketservices.gr/event/ delphi-festival-2018/ και στα σημεία προπώλησης. Αθήνα: Πανεπιστημίου 39.
Το Φεστιβάλ Δελφών 2018 φιλοδοξεί να αποτελέσει βήμα ανάδειξης ενός σημαντικού και ιδιαίτερου τόπου, που ήταν κάποτε το κέντρο του αρχαίου κόσμου.
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου