Τα μοιραία λάθη που έγιναν από την αστυνομία, η οποία όπως γράφει το βρετανικό μέσο «έστελνε τους οδηγούς στην πορεία της πυρκαγιάς» αποτελούν το βασικό κομό του άρθρου.
Σε αυτό επισημαίνεται πως την ώρα της τραγωδίας όχι μόνο δεν υπήρξε κάποιος επίσημος συναγερμός για τους κατοίκους του Μάτι, αλλά οι ίδιοι έμαθαν από στόμα σε στόμα πως η φωτιά συνεχίζει προς τον οικισμό τους.
Ο αρθρογράφος σχολιάζει το γεγονός πως δεν έγινε ούτε μία παραίτηση από τους αρμοδίους παρά το μεγάλο μέγεθος της τραγωδίας, ενώ αναφορά γίνεται και στον επικεφαλής της Πολιτικής Προστασίας Γιάννη Καπάκη, ο οποίος τέσσερις ημέρες πριν την πυρκαγιά σε τηλεοπτική του συνέντευξη επέμεινε ότι υπήρχε άριστη αντιπυρική προετοιμασία.
Πιο αναλυτικά:
«Ο χειρισμός της πυρκαγιάς από τις αρχές έχει ήδη επικριθεί ευρέως από τους πυρόπληκτους. Η ελληνική κυβέρνηση επέρριψε την ευθύνη για την καταστροφή στους δράστες του εμπρησμού αλλά και σε κάποιους από τους κατοίκους της περιοχής,
που παρεμπόδισαν τη διαφυγή των πολιτών με παράνομες κατασκευές.
Μία από τις πιο καταστροφικές εικόνες στο Μάτι ήταν δεκάδες καίγονται αυτοκίνητα σε μικρή απόσταση από την ακτή. Σύμφωνα με τον καθηγητή Βασίλη Διγαλάκη του Πανεπιστημίου Κρήτης, τα αυτοκίνητα εξετράπησαν λανθασμένα στην περιοχή από την αστυνομία.
Αντί να γυρίσουν αυτοκίνητα πίσω στον κεντρικό δρόμο, τη λεωφόρο Μαραθώνος, η αστυνομία προχώρησε σε εκτροπές και έστειλε οδηγούς που κατευθύνονταν τόσο νότια όσο και βόρεια προς την περιοχή που θα καταστρέφονταν από τη φωτιά, δήλωσε στο BBC.
«Προφανώς έπρεπε να σταματήσουν την κυκλοφορία στη λεωφόρο Μαραθώνα, καθώς τα αυτοκίνητα θα κινούνταν προς τη φωτιά», είπε.
«Αλλά αντί να εμποδίσουν την κυκλοφορία και να ζητήσουν από τους οδηγούς να κάνουν αναστροφή, τους επέτρεψαν να αναζητήσουν εναλλακτικές διαδρομές και οι μόνες διαδρομές ήταν μέσω του Ματιού», συμπλήρωσε.
Η πυρκαγιά χρειάστηκε μόλις 30 λεπτά για να περάσει τη λεωφόρο Μαραθώνος και να φτάσει στην ακτή στις 23 Ιουλίου, εν μέσω των δυτικών ανέμων που καταγράφηκαν στην περιοχή και εφταναν μέχρι και τα 120 χιλιόμετρα την ώρα.
Συνολικά 305 αυτοκίνητα κάηκαν σε θερμοκρασίες τόσο υψηλές ώστε οι ζάντες αλουμινίου και τα παράθυρα των αυτοκινήτων έλιωναν.
Μέχρι στιγμής ταυτοποιήθηκαν οι σοροί 76 θυμάτων που εντοπίστηκαν τόσο στη στεριά όσο και στη θάλασσα. Πραγματοποιήθηκαν οι κηδείες μερικών, όμως αρκετοί παραμένουν αγνοούμενοι.
Μεταξύ αυτών που επικρίθηκαν για την αντίδρασή τους στην πυρκαγιά είναι ο επικεφαλής της Πολιτικής Προστασίας Γιάννης Καπάκης, ο οποίος τέσσερις ημέρες πριν την πυρκαγιά σε τηλεοπτική του συνέντευξη επέμεινε ότι υπήρχε άριστη αντιπυρική προετοιμασία.
Η αντίδραση της ελληνικής κυβέρνησης στη φωτιά ώθησε τον επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κυριάκο Μητσοτάκη να ζητήσει από εκείνους που έχουν την πολιτική ευθύνη και όσους χειρίστηκαν σε επιχειρησιακό επίπεδο την καταστροφή να παραιτηθούν.
Οιι επικρίσεις του θεωρήθηκε ευρέως ότι στοχεύουν στον χειρισμό της κρίσης από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα. Ένας υπουργός - Τόσκας - έθεσε την παραίτησή του στη διάθεση του κ. Τσίπρα, ο οποίος δεν την δέχθηκε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου