2004 Εγκαινιάζεται η γέφυρα Ρίου – Αντίρριου, η μεγαλύτερη καλωδιωτή γέφυρα του κόσμου.
Η γέφυρα χρειάστηκε 8 χρόνια για να κατασκευαστεί και χαρακτηρίστηκε ως ένα σύγχρονο κατασκευαστικό θαύμα. Κι αυτό γιατί πρόκειται για την μεγαλύτερη καλωδιωτή γέφυρα στον κόσμο με μήκος 2.252 μέτρων και η μοναδική που εδράζεται σε βάθος 65μ. κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Χρειάστηκαν επτά εκατομμύρια ώρες εργασίας για να κατασκευαστεί και μάλιστα χωρίς ούτε ένα εργατικό ατύχημα! Παραδόθηκε πέντε μήνες πριν από την αρχική συμφωνία και μάλιστα χωρίς να «ξεφύγει» από τον αρχικό της προϋπολογισμό.
Κατά την τελετή θεμελίωσης της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, ο κ. Λαλιώτης είπε: «Σίγουρα χαμογελά ο Χαρίλαος Τρικούπης, που οραματίστηκε αυτό το έργο. Σίγουρα χαμογελά ο Γεώργιος Παπανδρέου, που προσπάθησε να το κατοχυρώσει ως έργο προτεραιότητας. Σίγουρα χαμογελά ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, που το 1987 προκήρυξε Διεθνή Διαγωνισμό έστω και αν αυτός δεν τελεσφόρησε και κηρύχθηκε άγονος.
Σίγουρα χαμογελά ο Ανδρέας Παπανδρέου τόσο γιατί κατά το 1977 προώθησε Διεθνή Διαγωνισμό για τη μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση του έργου έστω και αν ο διαγωνισμός αυτός ακυρώθηκε το 1990, όσο κυρίως γιατί μετά το 1993 πέτυχε να εντάξει στη Σύνοδο Κορυφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Εσσεν και την Κέρκυρα τη Ζεύξη στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα, διασφαλίζοντας τους πόρους και προωθώντας την υπογραφή της παρούσας Σύμβασης».
– Αντίστοιχα, στην τελετή παράδοσης και εγκαινίων του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος»,
ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ είπε: «Αποτελεί κοινή διαπίστωση ότι για όλα τα Έργα και κυρίως τα Μεγάλα Έργα, που θέλουν από το Σχεδιασμό, τη Μελέτη, την κατασκευή και λειτουργία τους, αρκετό χρόνο να ολοκληρωθούν, απαιτούνται πολιτικές και κοινωνικές συναινέσεις.Τα Μεγάλα Έργα απαιτούν απόλυτη Διαφάνεια στη διαχείριση των πόρων. Απαιτούν συνέπεια, συνέχεια, αλληλεπίδραση και προοπτική στο σχεδιασμό, στην ολοκλήρωση και στη λειτουργία τους. Απαιτούν γόνιμο διάλογο και συνεργασία ανάμεσα στην Πολιτεία, τους Φορείς και τους Πολίτες ανεξάρτητα με το ποια Παράταξη και ποιο Κόμμα έχει την ευθύνη της Διακυβέρνησης της Χώρας.
Θεωρώ χρέος μου για λόγους Ιστορικής, πολιτικής και ηθικής τάξης να αναφέρω ονομαστικά αυτούς, που όλα αυτά τα χρόνια είχαν μια ξεχωριστή συμβολή, από τη δημοπράτηση του Έργου μέχρι σήμερα.
Η Προκήρυξη του Διαγωνισμού για το Νέο Αεροδρόμιο έγινε το 1991 και το Σεπτέμβριο του 1993 είχε διαμορφωθεί και ουσιαστικά μονογραφηθεί από την Κυβέρνηση της Ν.Δ. η Σύμβαση Παραχώρησης και Κατασκευής.
Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στη συμβολή του τότε Πρωθυπουργού κ. Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, του Αντιπροέδρου κ. Τζανή Τζανετάκη και των Υπουργών Στέφανου Μάνου και Αχιλλέα Καραμανλή».
– Αλλά και στα εγκαίνια της Αττικής Οδού, ο κ. Λαλιώτης είχε πει: «Θέλω να ευχαριστήσω τους προκατόχους μου στο ΥΠΕΧΩΔΕ, πρώην Υπουργούς της Ν.Δ. κ. Στέφανο Μάνο και κ. Αχιλλέα Καραμανλή για την συμμετοχή τους στην προκήρυξη του Διαγωνισμού του ΄Εργου».
– Αντίστοιχα, στα εγκαίνια του Μετρό της Αθήνας: «Θεωρώ χρέος μου για λόγους ιστορικής, πολιτικής και ηθικής τάξης να αναφέρω ονομαστικά αυτούς, που διαχρονικά είχαν μια ξεχωριστή συμβολή για το ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ από την αρχή μέχρι σήμερα.
Το Έργο δημοπρατήθηκε το 1987 με Πρωθυπουργό τον αείμνηστο Ανδρέα Παπανδρέου και υπουργό ΠΕΧΩΔΕ τον κ. Ε. Κουλουμπή.
Το 1993 μετά τις εκλογές παραλάβαμε το Έργο στο 10% και σήμερα το παραδίδουμε σε λειτουργία στις Βασικές Γραμμές και σε 8 μήνες το Τμήμα Σύνταγμα-Δάφνη με πλήρη λειτουργία σε όλο το Δίκτυο».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου