Κυριακή 17 Ιουλίου 2016

ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ - ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ: ΤΑ 7+1 µΥΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΕΠΟµΕΝΗΣ µΕΡΑΣ

Retail detail. Πρόκειται για µιά από τις βασικές αρχές στο λιανεµπόριο. 
Στις λεπτοµέρειες, λοιπόν, θα κριθεί εάν και κατά πόσον η οικογένεια Σκλαβενίτη, υπό την προϋπόθεση ότι το deal µε τη Μαρινόπουλος λάβει σάρκα και οστά, θα καταφέρει να αποκαταστήσει τους δεσµούς εµπιστοσύνης µε τους προµηθευτές και τους καταναλωτές και, κατ’ επέκταση, να γυρίσει το ίδιο το "µαγαζί" που σήµερα φέρει την ταµπέλα Μαρινόπουλος.

Πρόκειται για ένα κεφαλαιώδους σηµασίας ζήτηµα, αν όχι περισσότερο, σίγουρα το ίδιο σηµαντικό µε τα αποτελέσµατα του οικονοµικού, φορολογικού και νοµικού ελέγχου που πραγµατοποιείται τα τελευταία 24ωρα στη Μαρινόπουλος.

Γιατί, ακόµα και αν η Σκλαβενίτης αποφασίσει να βουτήξει στα βαθιά και να συµφωνήσει να διασώσει τη Μαρινόπουλος, αυτό δεν αποτελεί ικανή και αναγκαία συνθήκη για να γυρίσει η Μαρινόπουλος. Ο αγώνας που πρέπει να γίνει,
από τη στιγµή που τα εµπλεκόµενα µέρη συµφωνήσουν και µετά είναι τιτάνιος και αυτόν τον αγώνα θα κληθεί να τον φέρει εις πέρας η Σκλαβενίτης.

Γιατί διστάζει η Σκλαβενίτης
Στα δυνατά σηµεία αυτής της άσκησης, και αυτό το γνωρίζουν οι παροικούντες την Ιερουσαλήµ, ήτοι η διοίκηση και οι άνθρωποι της Σκλαβενίτης, αλλά και οι καταναλωτές, είναι το brand name της αλυσίδας. Η πιστότητα των καταναλωτών της και των προµηθευτών της και, κυρίως, η εµπιστοσύνη σε αυτήν είναι για το εµπόριο µια αξία ανεκτίµητη. Αυτό το συγκριτικό της πλεονέκτηµα, όµως, µπορεί να γίνει, αν τα πράγµατα δεν πάνε καλά,
και η "αχίλλειος πτέρνα της".

Ίσως γι’ αυτό, όπως λέγεται, η οικογένεια παραµένει διστακτική. Γιατί, πέρα από τους αριθµούς, τους φορολογικούς, νοµικούς και οικονοµικούς ελέγχους, η οικογένεια που τρέχει αυτήν τη στιγµή τη Σκλαβενίτης, δεύτερη γενιά, αν τα πράγµατα δεν πάνε σύµφωνα µε το αισιόδοξο σενάριο, έχει να χάσει πολύ περισσότερα από λεφτά. Και αυτό είναι το όνοµα της, το οποίο έχτισε µε πολύ προσεκτικά βήµατα τον τελευταίο µισό αιώνα µακριά από τα φώτα της δηµοσιότητας.

Το σενάριο ενός deal
Τι θα συµβεί, όµως, σε περίπτωση που τελικώς η συµφωνία προχωρήσει και ο Σκλαβενίτης, µέσω ενός bail out, ουσιαστικά σώσει τη Μαρινόπουλος; Πού θα κριθεί το deal; Το "Κ" συνοµίλησε µε γνώστες της υπόθεσης "Μαρινόπουλος" και κατέληξε σε 7 κρίσιµα σηµεία:

1 Χρόνος
Ο χρόνος στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν είναι κάτι σχετικό. Τα πράγµατα πρέπει να γίνουν γρήγορα, µε τις όσο το δυνατόν µικρότερες πιθανότητες λάθους, γιατί τα λάθη σε αυτή την περίπτωση δεν συγχωρούνται.

2 Καταναλωτές
Αυτοί κρατούν το "κλειδί" της αποτυχίας ή της επιτυχίας του όλου εγχειρήµατος. Είναι αυτοί που θα καθορίσουν πόσο γρήγορα θα µπορέσει να γυρίσει το µαγαζί που σήµερα ονοµάζεται "Μαρινόπουλος". Οι καταναλωτές έχουν αποµακρυνθεί από το δίκτυο της Μαρινόπουλος εδώ και µήνες και βρήκαν αλλού στέγη για τα ψώνια τους. Οπότε, για να πειστούν να επιστρέψουν, πέρα από την αλλαγή της ταµπέλας, που σίγουρα θα βοηθήσει, κυρίως στην Αττική, όπου η Σκλαβενίτης έχει παρουσία και είναι πολύ δυνατή, θα πρέπει να δελεαστούν. Ένα µέσο "πίεσης" είναι η ποικιλία, οι προσφορές, οι καλές τιµές, που πρέπει να επικοινωνηθεί επιθετικά.

3 Εργαζόµενοι
Στο δίκτυο της Μαρινόπουλος, µε βάση τα τελευταία δηµοσιευµένα στοιχεία (31/12/2014), απασχολούνταν 9.949 άτοµα. Αυτό το προσωπικό θα κληθεί να "τρέξει" µε το νέο σχήµα, που έχει τελείως διαφορετική κουλτούρα. Οπότε θα χρειαστεί χρόνος εκπαίδευσης και αφοµοίωσης µιας ενιαίας εταιρικής κουλτούρας.

4 Λειτουργία δικτύου
Για να "τρέξει" αυτό το project απαιτούνται έµπειρα στελέχη, τα οποία, ακόµα και αν δεν έχουν δουλέψει στη Σκλαβενίτης, θα πρέπει να ταιριάζουν µε το mentalite της οικογένειας. Σύµφωνα µε υπολογισµούς παικτών από τον ανταγωνισµό, απαιτούνται τουλάχιστον 3 στελέχη για κάθε κατάστηµα της Μαρινόπουλος που θα περάσει στο δίκτυο της Σκλαβενίτης. Δηλαδή χρειάζονται κατ’ ελάχιστον 762 άτοµα (αν µιλάµε για το δίκτυο της Μαρινόπουλος που ήταν υπό τη δική της εκµετάλλευση) και περισσότερα από 2.100 άτοµα αν σε αυτό το δίκτυο συµπεριληφθεί το δίκτυο franchise. Επίσης, πρέπει να ξεκαθαρίσει το καθεστώς των καταστηµάτων (µισθώσεις, ιδιόχρηση).

5 Μηχανοργάνωση
Είναι ακόµα µία σοβαρή παράµετρος, όπως και το πώς θα γίνει και σε ποιους χρόνους η αλλαγή του εξοπλισµού προκειµένου τα δύο συστήµατα της Σκλαβενίτης και της Μαρινόπουλος να είναι συµβατά, ακόµα και αν τα δύο δίκτυα συνεχίσουν να διατηρούν διαφορετικά ΑΦΜ.

6 Προµηθευτές
Αποτελούν εκ των βασικών κρίκων του όλου εγχειρήµατος. Μέχρι σήµερα η σχέση της Σκλαβενίτης µε τους προµηθευτές της ήταν άριστη και ο στόχος είναι να διατηρηθούν σε αυτό το επίπεδο.
Πέρα, όµως, από το κοµµάτι της συµφωνίας που θα αφορά και τους προµηθευτές, την επόµενη ηµέρα η Σκλαβενίτης θα πρέπει σε χρόνο dt να κλείσει νέες συµφωνίες για την τροφοδοσία του δικτύου της Μαρινόπουλος, άρα το εµπορικό τµήµα θα έχει να κάνει έναν τιτάνιο αγώνα, γιατί θα πρέπει να δει τα αποθέµατα και την κεντρικοποίηση των προµηθειών.

7 Ανταγωνισµός
Εδώ τα πράγµατα είναι πιο περίπλοκα. Οι υπόλοιποι παίκτες της αγοράς δεν θα καθίσουν µε σταυρωµένα χέρια να περιµένουν τη νεκρανάσταση του δικτύου της Μαρινόπουλος. Ο πόλεµος above και below the line θα είναι αµείλικτος. Γιατί κανείς δεν θέλει να απολέσει ό,τι έχει εισπράξει µέχρι στιγµής από την κατάρρευση της Μαρινόπουλος, που συντελείται τους τελευταίους 10 µήνες. Επίσης, οι σχέσεις των υπόλοιπων αλυσίδων µε τους προµηθευτές, αν στο σχέδιο διάσωσης της Μαρινόπουλος υπάρχει "κούρεµα" και αυτοί το αποδεχτούν, θα δοκιµαστούν.

+1 Ρευστότητα
Μέσα σε όλα, αυτό που απαιτείται είναι ρευστότητα. Η Σκλαβενίτης φέρεται να έχει εξασφαλίσει εδώ και κάποιο διάστηµα κεφάλαια 300 εκατ. ευρώ, τα οποία θα κατεύθυνε για την πλήρη απόκτηση των 33 υπερ-µάρκετ της Μαρινόπουλος.

Το συγκεκριµένο ποσό, όµως, δεν είναι αρκετό για την πλήρη διάσωση της Μαρινόπουλος και για τον λόγο αυτό φέρεται πως οι τράπεζες είναι ανοιχτές να παράσχουν στη Σκλαβενίτης πρόσθετη ρευστότητα περί τα 400 εκατ. ευρώ και να προχωρήσουν σε επιµήκυνση των δανειακών υποχρεώσεων της Μαρινόπουλος.


Αναδημοσίευση από το "Κεφάλαιο" της 9ης Ιουλίου
capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: