Άνθρωποι ζουν σε βόθρο, στην ελληνική επικράτεια, καλύβια στη λάσπη, κατσαρόλες σε γκαζάκι, μαχαιρώματα, βιασμοί παιδιών. «Προσέξτε», λέει ο υπουργός Δικαιοσύνης, «μην τους αποκαλείτε λαθρομετανάστες», θεωρεί ότι η λέξη τους υποτιμά, η λέξη και όχι οι συνθήκες στα κέντρα υποδοχής.
Αντιγράφουμε την είδηση όπως διακινήθηκε σε περιφερειακά μέσα ενημέρωσης:
Η Εισαγγελία Πρωτοδικών Ηρακλείου κοινοποίησε στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης έγγραφο του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου που αναφέρει ότι σε σωρεία εισαγγελικών εγγράφων, όταν γίνεται αναφορά σε υπήκοο τρίτης χώρας, που έχει εισέλθει στο ελληνικό έδαφος χωρίς τις νόμιμες διατυπώσεις, χρησιμοποιείται ο όρος «λαθρομετανάστης». Ο υπουργός Δικαιοσύνης, σύμφωνα με το έγγραφο, «επισημαίνει ότι ο όρος αυτός, εκτός του ότι δεν είναι δόκιμος, μπορεί να είναι και μειωτικός για την προσωπικότητα του ατόμου και βεβαίως,
δεν συναντάται στην ελληνική νομοθεσία, όπου γίνεται λόγος για παράνομη είσοδο στη χώρα».
Στεκόμαστε στη λέξη, μας ενοχλεί η λέξη επειδή δεν έχουμε δει από κοντά τους ανθρώπους. Αν τους βλέπαμε από κοντά, αν είμασταν εκεί στα κέντρα κράτησης, δεν θα είχαμε λέξη για να περιγράψουμε τα πρόσωπα. Τι σημασία έχει αν αποκαλούμε τον άνθρωπο λαθραίο, παράνομο ή νόμιμο εφόσον δεν του εξασφαλίζουμε μια αξιοπρεπή καθημερινότητα; Τι νόημα έχει να αποκαλούμε τον άνθρωπο «αιτούντα άσυλο» όταν τον φυλακίζουμε σαν να είναι εγκληματίας; Τι νόημα έχει να σβήσουμε τη μειωτική λέξη από τα έγγραφα όσο το ελληνικό κράτος φέρεται στους εισερχόμενους αλλοδαπούς ως ζώα δευτέρας διαλογής;
Αυτή είναι η υποκρισία του δυτικού κόσμου. Ομοίως έχουν βαλθεί να διαγράψουν τη λέξη «ινδιάνος», την αντικατέστησαν με την πολιτικά ορθή «αυτόχθονας» και αν κάποιος χρησιμοποιήσει τη παλιά λέξη, αντιμετωπίζεται στη βόρειο Αμερική σαν να είναι φονιάς. Ο σωστός πολίτης θα μιλήσει σωστά, θα πει «έχουν δολοφονηθεί δεκάδες αυτόχθονες γυναίκες στο δρόμο εκείνο και ουδέποτε βρέθηκαν τα πτώματα», θα πει «οι αυτόχθονες σπουδάζουν στο πανεπιστήμιο σε ποσοστό μηδέν τοις εκατό», θα πει «η νεολαία των αυτοχθόνων έχει πρόβλημα με ουσίες». Αρκεί να μην ακουστεί η λέξη η κακιά, «δολοφονούνται ινδιάνες» καθώς η λέξη θεωρείται έγκλημα αλλά το έγκλημα αντιμετωπίζεται απλά ως γεγονός.
Η ίδια υστερία με τη λέξη που αρχίζει από Νι αλλά απαγορεύεται να την αρθρώσει λευκός, η λέξη «νέγρος» επιτρέπεται μόνο στους αφροαμερικανός, όπως και η λέξη «μαύρος» θεωρείται βρισιά αλλά η λέξη «λευκός» είναι σωστή όταν την χρησιμοποιεί ένας έγχρωμος. Έφτασαν στο σημείο να κάνουν επιμέλεια στον «Τομ Σόγιερ», έφυγε από το βιβλίο ο επίμαχος όρος, υπάρχει καθαρτήριο και για τους προηγούμενους αιώνες, οι ηθικολόγοι θα αλλάξουν τα πάντα, ακόμα και το παρελθόν. Τις λέξεις δηλαδή θα αλλάξουν καθώς δεν καταφέρνουν να αγγίξουν την ουσία.
Θα μας πει ο υπουργός ότι οι λέξεις έχουν τον συμβολισμό τους και άλλα τέτοια βερμπαλιστικά. Κουράζουν αυτά, κουράζουν όχι όσους έχουμε «χαρτιά», κουράζουν πιο πολύ τους απελπισμένους που στέκονται στην ουρά επί μήνες για να εκδοθεί μια απόφαση, μια απόφαση ώστε να πάψουν να είναι παράτυποι, λαθραίοι ή όπως αλλιώς χαρακτηρίζονται .
Γράφει η Λώρη Κέζα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου