Κυριακή 14 Οκτωβρίου 2018

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ: 1944 ΑΥΤΟΚΤΟΝΕΙ Ο ΡΟΜΕΛ

ΡΟΜΕΛ: ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΤΗΣ “ΑΛΕΠΟΥΣ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ”

1944 Αυτοκτόνησε πίνοντας δηλητήριο ο αρχιστράτηγος Έρβιν Ρόμελ, γνωστός και ως “αλεπού της ερήμου” για τις επιχειρήσεις του στη Βόρεια Αφρική κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Είχαν αποκαλυφθεί οι επαφές του με τους συνωμότες που είχαν αποπειραθεί να δολοφονήσουν τον Χίτλερ και του είχε δοθεί η επιλογή μεταξύ δίκης και αυτοκτονίας
12 Μαίου 1943: Το Άφρικα Κορπ του στρατάρχη Ρόμελ παραδίδεται στους συμμάχους. Ο ίδιος ο στρατάρχης είχε προ καιρού ανακληθεί από τον Χίτλερ.Λίγους μήνες μετά η “Αλεπού της Ερήμου όπως ήταν γνωστός θα αυτοκτονήσει.
Ο γιός του Μάνφρεντ Ρόμελ, σε μια επιστολή του είχε περιγράψει τις τελευταίες ώρες του στρατάρχη σαν σήμερα το 1944:
«Στις 12 το μεσημέρι ο πατέρας μου δέχτηκε στο σπίτι δυο στρατηγούς. Μετά από τρία τέταρτα της ώρας, ο πατέρας μου βγήκε από το δωμάτιο, λέγοντας μου πως  ο Αδόλφος Χίτλερ του ειχε δώσει την επιλογή είτε να αυτοκτονήσει με δηλητήριο, είτε να συλληφθεί και να προσαχθεί σε λαϊκή δίκη. Ο Χίτλερ τον διαβεβαίωσε πως, αν αποφάσιζε να θέσει ο ίδιος τέρμα στη ζωή του, θα φρόντιζε για την οικογένειά του. Μου ειπε αντίο, φορώντας τη στρατιωτική του ενδυμασία και μπήκε σε ένα αυτοκίνητο,
μαζί με τους άλλους δυο στρατηγούς. Κάθισε στο πίσω κάθισμα και το αυτοκίνητο έφυγε. Μετά από 15 λεπτά λάβαμε ένα τηλεφώνημα πως ο πατέρας μου ειχε πεθάνει από εγκεφαλική αποπληξία», γράφει η επιστολή του Μάνφρεντ Ρόμελ, που προσθέτει πως «κατά την τελευταία συζήτηση που είχα με τον πατέρα μου, μου ειχε πει πως ο Χίτλερ τον θεωρούσε ύποπτο για τη συμμετοχή του στην απόπειρα δολοφονίας εναντίον του [Φίρερ] στις 20 Ιουλίου ».


Στις 20 Ιουλίου 1944 έγινε μια αποτυχημένη απόπειρα δολοφονίας του Χίτλερ από τον συνταγματάρχη Κλάους φον Στάουφενμπεργκ. Η Γκεστάπο, που ανέλαβε την εξιχνίασή της, θεώρησε πως αν και ο Ρόμελ δεν συμμετείχε στη συνωμοσία, κατόπιν θα συμμαχούσε με την ομάδα των αξιωματικών γύρω από τον φον Στάουφενμπεργκ, σε περίπτωση που ο Φίρερ έπεφτε νεκρός.  

Δεν υπάρχουν σχόλια: