Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2016

ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΣΛΑΜ ΑΠΕΙΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;

Η αύξηση των μεταναστευτικών ροών προκαλεί ανησυχία για αλλοίωση των εθνικών μας χαρακτηριστικών. 
Ομως πόσοι μουσουλμάνοι πρέπει να έρθουν στην Ελλάδα για να απειλήσουν τη γλώσσα και τα εθνικά μας ιερά και όσια;

Ο Μητροπολίτης Ανθιμος ανησυχεί. «Θα είναι έγκλημα αν ανακατευτούν άλλες θρησκείες και λαοί στη Θεσσαλονίκη» είπε από το βήμα εκδήλωσης με θέμα τους κινδύνους που επισύρει η άνοδος του Ισλάμ. Ασφαλώς κάτι τέτοιο θα ήταν  οδυνηρό για τον Μητροπολίτη, πιθανώς ενοχλητικό για σας ή και για μένα, όμως, αν μη τι άλλο, θα ήταν και συνεπές προς την μακραίωνη ιστορία της πόλης.
Αν πιάσεις και τινάξεις τους τελευταίους επτά αιώνες, μόλις μετά βίας θα βρεις τα τελευταία εβδομήντα χρόνια με τη Θεσσαλονίκη σε συνθήκες θρησκευτικής καθαρότητας. Ο τρόπος δε,
με τον οποίο οι αρχές της πόλης υποδέχθηκαν το σχέδιο εξολόθρευσης των εβραίων πολιτών της, μάλλον δεν τιμά την ιστορία της Θεσσαλονίκης. Όμως αυτή είναι μία άλλη συζήτηση κατά την οποία ο Μητροπολίτης θα υψώσει τη φωνή και θα πει ότι ο ενταφιασμός της θρησκευτικής πολυφωνίας και η αποσιώπηση της ιστορίας εξυπηρέτησαν το εθνικό συμφέρον. Ναι, δεν θα έχει άδικο, δεδομένων των πολιτικών όρων που διαμορφώθηκαν στις αρχές του 20ου αιώνα και του εθνικού άγχους για την επιβεβαίωση ιστορικών ερεισμάτων στη Θεσσαλονίκη. Παρεμπιπτόντως, κάποια στιγμή ο Μητροπολίτης οφείλει να εξηγήσει στο ποίμνιο πώς γίνεται η σκλαβιά να έχει αφήσει ανέπαφες τόσες βυζαντινές εκκλησίες, ενώ ένας αιώνας ήταν αρκετός για να αποψιλώσει την πόλη από μουσουλμανικά και εβραϊκά μνημεία. Δεν είναι αυτό το θέμα μας.
Είναι, τελικά, απειλή το Ισλάμ; Μισό λεπτό. Πριν ψάξουμε τη σωστή απάντηση πρέπει να δούμε μήπως είναι λάθος η ερώτηση.
Είναι, τελικά, απειλή το Ισλάμ; Μισό λεπτό. Πριν ψάξουμε τη σωστή απάντηση πρέπει να δούμε μήπως είναι λάθος η  ερώτηση. Ναι, ο αριθμός των μουσουλμάνων αυξάνεται. Πρακτικά τι σημαίνει αυτό; Απειλείται ο τρόπος ζωής μας; Και αν ναι, μήπως μετά από έναν ή δύο αιώνες δούμε (όχι εμείς, τα τρισέγγονα μας) τον σταυρό να αφαιρείται από τη σημαία; Αυτό, αν χρειαστεί, θα απασχολήσει εκείνους  τους μακρινούς αγέννητους, όμως ας δεχθούμε ότι οφείλουμε να προβληματιστούμε.
Η Ελλάδα είναι, όντως, μία ευρωπαϊκή χώρα με σχετικά υψηλό ποσοστό μουσουλμάνων επί του γενικού πληθυσμού. Επισήμως στην Ελλάδα υπάρχουν περί τις 610.000 μουσουλμάνοι, ποσοστό 4,7% του συνολικού πληθυσμού. Στη Γαλλία το ποσοστό είναι 9,6%, στη Γερμανία 5%, στην Ελβετία 5,7%, στο Βέλγιο 6%, στην Αυστρία 6,2%, στη Σουηδία 4,9% στη Βρετανία 4,6% και στη Ρωσία  19%. Ετσι δε και λυθεί το Κυπριακό, το ποσοστό των μουσουλμάνων στο νέο κράτος θα προσεγγίζει το 25%. Σήμερα το 6% των Ευρωπαίων ασπάζεται το Ισλάμ. Στην Ευρωπαϊκή Ενωση το ποσοστό υποχωρεί στο 3.8%, αλλά αν γίνει δεκτή η αίτηση ένταξης της Βοσνίας, θα ανέλθει σημαντικά. Και εμείς στο παρελθόν, ως ελληνικό κράτος, έχουμε ζήσει με μεγαλύτερα ποσοστά μουσουλμάνων. Το 1920 αποτελούσαν το 20% του ελληνικού πληθυσμού. Μετά μεγάλωσε η χώρα, μειώθηκαν και αυτοί.
Εξ όσων γνωρίζουμε, καμία τις παραπάνω χώρες δεν έχει υποστεί αλλοίωση εθνικής και θρησκευτικής ταυτότητας. Ορισμένες έχουν αντιμετωπίσει άλλα προβλήματα, όμως η φύση τους δεν θα έκανε τον Μητροπολίτη Ανθιμο να διοργανώσει ειδική εκδήλωση. Να, οι βίαιες εξεγέρσεις είναι ένα από αυτά. Μετρήστε όμως πόσες φωτιές έχουν ανάψει στην Ελλάδα οι πατριώτες χριστιανοί και πόσες οι μουσουλμάνοι.
Βέβαια η ποσοτική καταγραφή των μουσουλμάνων δεν καταγράφει τα εθνικά αντανακλαστικά αυτών των ανθρώπων. O Ζινεντίν Ζιντάν είναι μουσουλμάνος, αλλά ηγήθηκε της εθνικής Γαλλίας, κάτι που δεν ξένισε κανέναν εκεί. Στην Ελλάδα δεν είναι εύκολο να συμβεί κάτι τέτοιο για αμφίπλευρους λόγους που όλοι αντιλαμβανόμαστε. Και όμως, η μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης πολέμησε γενναία με τον ελληνικό στρατό στο Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Και δεν ακολούθησε τις προτροπές του Κεμάλ για ξεσηκωμό την περίοδο της Μικρασιατικής Καταστροφής.
Στο δίκτυο υπάρχουν σελίδες που περιγράφουν σχέδια για την ίδρυση χαλιφάτου στην Ελλάδα. Αλλά και πιο light, με μουλάδες στα Πατήσια που υποχρεώνουν τα κορίτσια μας να βάλουν μαντήλα και να γεννήσουν περισσότερους μουσουλμάνους. Θα μπορούσε να συμβεί κάτι τέτοιο;
Τι είναι αυτό, λοιπόν, που φοβάται ο Μητροπολίτης και ετοιμάζεται να πολεμήσει ο στρατηγός; Όχι τους μουσουλμάνους της Θράκης. Αυτό που προκαλεί ανησυχία είναι η ανάπτυξη του μουσουλμανικού στοιχείου μέσα από τις μεταναστευτικές και προσφυγικές ροές. Εκεί πάνω γράφονται πλέον ακραία φοβικά σενάρια. Διάθεση να έχεις και μπορείς να τα τεντώσεις στα άκρα του χρόνου και της φαντασίας. Στο δίκτυο υπάρχουν ήδη σελίδες που περιγράφουν σχέδια για την ίδρυση χαλιφάτου στην Ελλάδα. Αλλά και πιο light, με μουλάδες στα Πατήσια που υποχρεώνουν τα κορίτσια μας να βάλουν μαντήλα και να γεννήσουν περισσότερους μουσουλμάνους. Θα μπορούσε να συμβεί κάτι τέτοιο; Δεν έχει συμβεί αλλού, τουλάχιστον στην Ευρώπη. Ισως στο μέλλον; Ναι, αν η Ελλάδα δεχθεί «εισβολή» μεταναστών και προσφύγων. Τότε, όμως, δεν θα χρειαστεί να κάνει έρωτα για να τεκνοποιήσει, αλλά πόλεμο. Τα μαθηματικά προβλέπουν αύξηση του μουσουλμανικού στοιχείου, όμως δεν επιβεβαιώνουν την εκτίμηση του Μητροπολίτη και του στρατηγού. Και, εδώ που τα λέμε, δεν βλέπουμε όλοι τα πράγματα με τον ίδιο τρόπο. Για κάποιους η δημιουργία τεμένους αποτελεί εθνική ήττα, για άλλους δεν είναι τίποτα περισσότερο από το αυτονόητο.
Και τι θα γίνει με τη γλώσσα; Μα, αυτό που συμβαίνει με τα παιδιά των μεταναστών, μουσουλμάνων ή μη, που γεννιούνται στην Ελλάδα. Ας έρθει, παρανόμως, ο Αλί από την Αλγερία. Το εγγόνι του θα μιλάει ελληνικά. Η δημογραφική μας συμπεριφορά δεν υπόσχεται επιβίωση στο βάθος των αιώνων –το ίδιο ισχύει για τα περισσότερα ευρωπαϊκά έθνη. Οι νέοι πληθυσμοί μπορούν να αποτελέσουν, κατά κάποιον τρόπο, ξενιστές για τη μεταφορά της γλώσσας και μεγάλων κομματιών από τη συλλογική, εθνική μας μνήμη. Αλλωστε Ελληνες θα είναι αυτοί, όχι απειλή. Απλώς θα είναι διαφορετικοί από μας, όπως και εμείς ξεχωρίζουμε από τους προηγούμενους. Αλλάζουν τα πράγματα και οι άνθρωποι. Ευτυχώς.

Δεν υπάρχουν σχόλια: