Τετάρτη, 19 Δεκεμβρίου 2018

ΌΛΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ

Εισαγωγή στο πανεπιστήμιο χωρίς εξετάσεις. Πώς γίνεται τούτο; Απλό, καταργούνται οι εξετάσεις. Το πιο εύκολο είναι να καταργηθεί κάτι, γίνεται με μια απόφαση. Από εκεί και πέρα καθένας μπορεί να φτιάξει σενάρια για όσα έχει στο μυαλό του ο Κώστας Γαβρόγλου. 
Από το βήμα της Βουλής ο υπουργός διαπίστωσε ότι η τρίτη λυκείου είναι τάξη-φάντασμα και προκειμένου να την αναμορφώσει, αποφασίζει να ανοίξει τις πόρτες για τα πανεπιστήμια σε όλους. Θα καταργήσει τις εισαγωγικές, θα τις αλλάξει, θα κάνει ένα θαύμα ανάλογο του θαύματος με τα πέντε ψωμιά και τα δυο ψάρια. Δηλαδή εκεί που ήταν περίπου 40.000 οι θέσεις στα πανεπιστήμια, θα τις πολλαπλασιάσει. Θα ικανοποιήσει το λαϊκό αίσθημα, καθένας μπορεί να σπουδάζει αυτό που του αρέσει, χωρίς να έχει τα εφόδια. Η επιλογή με εξετάσεις εθνικής εμβέλειας
, το αδιάβλητο σύστημα δεν αρέσει στο Κώστα Γαβρόγλου. Εκτός αν κρατήσει το σύστημα των πανελληνίων εξετάσεων, οι οποίες θα δίνουν τον τελικό βαθμό το απολυτηρίου αλλά ο βαθμός δεν θα κρίνει την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Στην περίπτωση που το σύστημα των εξετάσεων καταργηθεί, να κρατήσουμε ως υποσημείωση κάτι που συνέβη το 2011, όταν το Απολυτήριο αποσυνδέθηκε από τις εξετάσεις εθνικής εμβέλειας. Τότε μερικές χιλιάδες μαθητές πέρασαν ενδοσχολικές εξετάσεις με σκοπό να φοιτήσουν σε πανεπιστήμιο άλλης ευρωπαϊκής χώρας. Το δικό τους απολυτήριο δεν έγινε δεκτό, δεν αναγνωρίστηκε από τα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης άλλων κρατών. Δηλαδή με μια απόφαση ο Κώστας Γαβρόγλου είναι ικανός να προκαλέσει δυο ειδών καταστροφές. Αφενός να γεμίσει τα πανεπιστήμια με φοιτητές που δεν έχουν το γνωστικό επίπεδο οπότε θα πρέπει στο πρώτο έτος οι σχολές να κάνουν επιλογή, η οποία δεν θα είναι αδιάβλητη. Αφετέρου διακινδυνεύει να αφήσει χωρίς απολυτήριο μια ολόκληρη σειρά νέων ανθρώπων. Θα είναι σαν να μην έχει ολοκληρώσει κανείς δευτεροβάθμιες σπουδές. Μήπως περιμένει ότι θα γίνονται δεκτά απολυτήρια που δίδονται από κατά τόπους εκπαιδευτικές αρχές; Όχι, δεν θα αναγνωρίζονται πουθενά αλλού. Η πιθανή απάντηση στην υπόθεση εργασίας είναι ότι για το απολυτήριο θα διεξάγονται γενικές εξετάσεις εθνικής εμβέλειας. Δηλαδή το ίδιο σύστημα χωρίς όμως το αποτέλεσμα να συνδέεται με μια θέση στο πανεπιστήμιο. Άραγε πώς μειώνεται το άγχος του μαθητή, το οποίο θέλει να μετριάσει ο υπουργός; Δεν μειώνεται άρα πάλι τα ίδια φαινόμενα θα καταγράφονται. Τούτα βεβαίως αποτελούν υποθέσεις εργασίας επειδή τα σχέδια του υπουργού παρουσιάζονται με επιπολαιότητα. Δεν λέει τι ακριβώς σχεδιάζει ούτε πότε θα το εφαρμόσει. Γενικά και αόριστα μια υπόσχεση αλλαγής, μια απειλή καταστροφής του ήδη προβληματικού εκπαιδευτικού μοντέλου.

Διαβάστε περισσότερα στο TheCaller.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: